SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

wzór na zapotrzebowanie kaloryczne

Wysłana -
JAK OBLICZYĆ SWOJE ZAPOTRZEBOWANIE KALORYCZNE?
Istnieje wiele kalkulatorów i wzorów służących do obliczania swojego zapotrzebowania kalorycznego.
Jednym z nich jest Kalkulator podstawowej przemiany materii według wzoru Mifflina.

Wzór do obliczenia zapotrzebowania kalorycznego wygląda następująco.
PPM (kobiety) = (10 x masa ciała [kg])+(6,25 x wzrost [cm])-(5 x [wiek]) – 161
PPM (mężczyźni) = (10 x masa ciała [kg])+(6, 25 x wzrost [cm])-(5 x [wiek]) + 5

Po obliczeniu podstawowej przemiany materii musimy obliczyć całkowitą przemianę materii, która uwzględnia poziom aktywności fizycznej.

W tym celu stosuje się WSPÓŁCZYNNBIK AKTYWNOŚCI – PAL
- niska aktywność (większość osób nie trenujących) - PAL: 1,4 – 1,69
- średnia aktywność (większość trenujących 3 – 5 x w tyg) - PAL: 1,7 – 1,99
- wysoka aktywność (np. praca fizyczna + regularne treningi) - 2 – 2,4

Witam znalazłem ten wzór tutaj na sfd. Mam pytanie czy po wyliczeniu z tego wzoru mam jeszcze dodac +300 kcl jeśli buduje masę czy po uwzględnieniu współczynnika aktywności już wyjdzie ile powinienem spożywać

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Musisz dodac 300kcal.
Wysłana -
Hej. sprawdz też ten kalkulator https://potreningu.pl/calculators/bmr  kiedyś wyliczałem ze wzoru i wynik był zbliżony do tego z ww. kalkulatora więc osobiście jemu ufam
Wysłana -
w/w wzór jest nie dokąłdny, oblicz z tego http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html 
Wysłana -
monkey22
Hej. sprawdz też ten kalkulator https://potreningu.pl/calculators/bmr  kiedyś wyliczałem ze wzoru i wynik był zbliżony do tego z ww. kalkulatora więc osobiście jemu ufam
wyszło mi podobnie z niego masz rację... Tyle że muszę u tak dodać 200-300 kcl Jeśli chce nabrać masy ?
Wysłana -
Tak i obserwowac wage i obwody
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź