SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

wioslowanie podchwyt czy nachwyt??

Wysłana -
witam jaka waszym zdaniem technika wioslaowania sztanga w opadzie tulowia angażuje wiecej miesni plecow podchwytem czy nachwytem, do klatki czy do brzucha???? oczywiscnie w treningu na mase.
Wysłana -
Każdy trenujący sporty sylwetkowe chciałby, aby jego zaangażowanie w treningi i dietę dało jak najlepsze efekty. Dlatego też często zastanawiamy się jakie treningi, ćwiczenia, czy ruch w nich wykonywany da nam najlepszy efekt. Mięśnie pleców są razem z nogami największą partią mięśniową naszego organizmu. Dlatego też właśnie na nich należałoby skupić szczególną uwagę. Wśród mięśni pleców wyróżnić można np.:

- najszerszy grzbietu,
- prostownik kręgosłupa,
- czworoboczny,
- równoległoboczny,
- dźwigacz łopatki,
- potyliczne.

Wiosłowanie jest jednym z podstawowych ćwiczeń na mięśnie pleców. Wyróżnić można wiele jego odmian i nie można określić, że jedna jest lepsza od drugiej. Jednakowo nachwytem, podchwytem, sztangą, półsztangą, kettlami, sztangielkami, wszystkie te ćwiczenia będą dobre. Ważne jest, aby wykonywać je poprawnie technicznie i co jakiś czas zaskakiwać mięśnie zmieniając je na inne. Bez wątpienia wiosłowanie nie polega na przyciąganiu sztangi do klatki. Jednak tutaj kłania się już nauka poprawnej techniki tego ćwiczenia.



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wioslowanie do brzucha atakuje wieksza czesc plecow niz podciaganiue do klatki.

Nadchwyt,podchwyt-chyba bez znaczenia.Choc nadchwyt przy zmodyfikowanej technice moze zaatakowac trapezy.

Jest temat przeznacozny do zadawania poj. pytan-wiec nastepjnym razem pisz tam

Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2010-09-20 19:27:52
Wysłana -
http://www.K**.pl/wioslowanie-sztanga-34084.html I wszystko jasne
Wysłana -
W obu przypadkach angażowane są całe plecy, roznica jest widoczna w procentowym zaangazowaniu poszczegolnych miesni. I tak w wioslowaniu podchwytem łokcie poruszaja sie blizej tulowia, w zwiazku z czym mocno pracuja m. najszersze grzbietu. W wioslowaniu nachwytem natomiast lokcie bardziej uciekaja na boki, co dosc mocno angazuje miesien czworoboczny. Jeszcze raz zaznacze, ze w obu przypadkach pracuja cale plecy.

do klatki czy do brzucha???? oczywiscnie w treningu na mase.

Do klatki to juz nie wioslowanie, a podciaganie sztangi. W obu przypadkach pracuja te same miesnie, jednak zupelnie inne jest ich zaangazowanie. W podciaganiach pracuje glownie gora grzbietu, razem z tylnim aktonem barkow.
Wysłana -
Cześć wszystkim. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że wiosłowanie nachwytem do brzucha angażuje większą ilość mięsni pleców.
Wysłana -
A patrzyłeś na datę założenia tematu?
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź