SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

treningi w saunie na redukcji

Wysłana -
Czesc !!!
Majac na uwadze iz sporo tematow jest o tym jak kozystac z sauny co daje sauna kiedy ja stosowa ect. zalozylem nowy temat w ktorym chcialbym sie dowiedziec co mozna dodatkowo robic w saunie aby nasza redukcja byla efektywniejsza?

Biorac pod uwage czynniki zdrowotne oczywiscie bo wchodzac do sauny nie mozemy miec zadnych przeciwwskazan mam pare pytan :

1. W jakiej saunie najlepiej siedziec aby redukcja byla lepsza ?
2. Czy mozna w saunie dodatkowo wykonywac jakies lekkie cwiczenia ?
3. W jakim stopniu mozna zastapic trening sauna ? W sensie np czy 3 razy w tyg sauny odpowiada 3 razy treningowi na silowni?
4. Czy faktycznie siedzenie w saunie od 5-15 min jest dobre czy jednak zalezy to od naszego organizmu. Chodzi mi o to ze niektorzy moga siedziec dluzej a inni krocej ?

Z gory dzieki za wypowiedzi

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Moim zdaniem sauna to raczej relax, rekreacja i jakieś uodpornianue organizmu z pewnością nie zastąpi treningu siłowego. Z tego co wiem sauna parowa jest niby dobra na skórę ale najpierw trzeba z nią mieć problem :) . Osobiście korzystam z sauny dla relaxu i tylko suchej bo do takiej mam dostęp dodatkowo po biorę krótki zimny prysznic. Czasami w trakcie pobytu wyciągam brzuch przytrzymując jak najdłużej w celu wzmocnienia jego mięśni. Ćwiczenie zaciągnięte od Videra czy jakoś tak.
Wysłana -
Co do relaksu to napewno masz racje , co do odpornosci nie do konca gdyz poczatki z sauna jesli nikt nigdy nie bywal na niej powoduja zupelnie odwrotny skutek. Aby zwiekszyc odpornosc nalezy kozystac regularnie z sauny wtedy dopiero nasz organizm adaptuje sie i wzmacnia odpornosc. Ja baaaardzo duzo kozystam z sauny bo mam ja za darmo hehe i doszedlem do wniosku ze nasz organizm jest jak stal im wiecej ja hartujesz (zimno cieplo) tym twardsza sie staje
Wysłana -
1 bez znaczenia, wpływ na redukcję jest minimalny, jak nawet wypocisz wodę to i tak ją musisz uzupełnić
2 chyba żartujesz, sauna to i tak już duże obciążenie dla organizmu
3 nie ma czegos takiego
4 na poczatku parę minut wystarczy, organizm trzeba powoli adaptować do różnych warunków, dla mnie np 5 min to już dużo.
Wysłana -
Tez tak sadzilem ze zludna ta redukcja wsaunie , tylko woda ucieka ktora i tak uzupelnimy. Wiem ze duze obciazenie wzrasta tetno skacze cisnienie ale slyszalem o ludziach ktorzy dodatkowo wykonuja cwiczenia w saunie. Z tym ze nie wiem jakiego rodzaju sa to cwiczenia czy stricte wysilkowe czy jakies rozciagajoco rozluzniajace.
Dlaczego dla Ciebie 5 min to juz duzo ? Sprecyzuj jak mozesz
Wysłana -
Bo ja się dusze w saunie, nie mogę tchy złapać, o osobach ćwiczących nie słyszałem, ale dla mnie w takich warunkach zrobienie nawet paru pompek to byłby chyba zgon.
Wysłana -
Moze masz jakies ukryte wady problemy sercowo naczyniowe ? Nie dociekales nigdy tego ? Wiem z doswiadczenia pracy jako ratownik ze ludzie ktorzy wlasnie czuja dusznosci w saunie nawet nie sa swiadomi ze ich ukladzik nie dziala.tak jak powinien.

A powiedz mi sauna IR tak samo na Ciebie dziala czy nie kozystales nigdy ?
Wysłana -
Ze zwykłej standardowej, kiedyś spróbowałem, i to nie dla mnie, nie zastanawiałem się nad tym ale ciśnienie w normie, morfologia też.
Wysłana -
Dobrzeby bylo zobaczyc jak przedstawia sie diagram EKG moze jakies dodatkowe wysilkowe badania bo dla przykladu powiem ze sam zanim wejde do sauny na godzine 40 min przed wrzucam sobie black bombs i w samej saunie siedzie 3 x 18-20 min
Wysłana -
A nie masz w ciagu dnia jakiegos dziwnego uczucia kolotania serca moze jakies inne dolegliwosci w ciagu dnia ? Dusznosc niepokoj ciezki oddech. Nie czujesz sie jakos dziwnie po treningu w swnsie uczucie w klatce piersiowej jakis ucisk ?
Wysłana -
Tylko w saunie i jak jest zamknięte pomieszczenie bez ruchu powietrza to mi sie duszno robi i poty mnie oblewają.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź