SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

też odżywka..

Ankieta - proszę o pomoc

Obowiązkowa fotografia sylwetki (przód lub tył); ewentualnie opis: bf, typ budowy ciała
Wiek
Waga / wzrost
Staż treningowy
Cel cyklu
Stosowane już wcześniej suplementy
Stosowane wcześniej spalacze
Suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od ilość dni wolnych od kreatyny
Informacje na temat diety (rozklad b/ww/tł na kg masy ciala, zapotrzebowanie kcal i bilans w diecie)
Przewidziane finanse na cykl
Uwagi i sugestie
Wysłana -
Cześć wszystkim
Chcę zacząć stosować odżywkę białkową, próbowałam się zorientować w temacie, ale jest tego tyle i dużo różnych często sprzecznych informacji, że już nic nie wiem.. Więc liczę na waszą pomoc :)
27 lat, 168 cm wzrostu, 65kg wagi, 93 cm obwodu brzucha.. Lubię biegać, ale "zwykłe" bieganie przez pół roku za dużo nie dało, więc zmieniłam taktykę. 6 dni w tygodniu biegam interwały albo kilkanaście km, do tego trochę skromnych ćwiczeń w domu, pompki, burpees.. Jak się uda to może dojdzie do tego jeszcze basen.
Bardzo istotne jest to, że:
- mam usunięty jeden płat tarczycy (wole), i biorę Letrox. Nie mam nadczynności ani niedoczynności, ani żadnej innej stwierdzonej choroby tarczycy, TSH mam w porządku, i ogólnie czuję się wyśmienicie.
- jestem wegetarianką, lecę głównie na warzywach, owocach, kaszy, makaronie, nabiale, jajkach, pieczywie mieszanym, ziarenkach wszelakich.. ale słodycze też się przewijają - tu jestem w trakcie eliminacji... 6 małych posiłków dziennie, zapotrzebowanie na kcal mam różne, bo różną prace wykonuję, bilans przeważnie ujemny (słodycze..)
- przymierzam się do BCAA
- od urodzenia mam słabe mięśnie

Szukam odżywki która:
- pomaga zrzucić zbędny tłuszcz (głównie z brzucha jak się da, bo gdzie indziej to za dużo go nie mam)
- hamuje apetyt - mam problemy z podjadaniem, szczególnie wieczorem
- nie wpływa na tarczycę
- w żadnym wypadku nic pobudzającego
- jak najmniej chemii
No i przystępna cena, jak się da..

Więc, jest coś takiego??
Dzięki z góry za odpowiedzi i pozdrawiam :)





Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
witaj, patrzac na to co napisalas, jedynie dopracowana dieta i ttrening, to to co powinno Ci posluzyc
co do suplementu tutaj ciekzo bedzie cos dobrac z Twoimi wytycznymi.

jak przebiega leczenie tarczycy? badania w normie?
Wysłana -
Na zahamowanie apetytu polecam chrom w tabletkach, nie kosztuje miliony a bardzo dużo pomaga
Wysłana -
chrom niestety nie wykazuje wlasciwosci hamujacych apetyt, natomast jego niedobory w organizmie moga dawac sygnaly w postaci nadmiernego lakniecia i checi zjedzenia czegos slodkiego
Wysłana -
Dobrze dobrana dieta nie powinna powodować głodu. Tutaj muszą być obecne tradycyjne błędy żywieniowo-głodówkowe. W kwestii aktywności nadal wygląda to źle. Podstawa to treningi siłowe, a interwały mogą być dodatkiem. Warto skupić się na tych podstawach i wtedy pomyśleć i wprowadzeniu suplementów.
Wysłana -
Może trzeba przestać jeść 6 posiłków i zjeść trzy solidne to problem z podjadaniem odpadnie. No i wege może być mała ilośc białka, a białko daje uczucie sytości. Plus solidny trening. Czyli podstawy, a nie kosmetyka w postaci suplementów.
Wysłana -
to tak:
Wysłana -
to tak: -może faktycznie chodzić o chrom, sprawdzę to
Wysłana -
Ja m się skupiła na diecie, bo tu pewnie leży zasadniczy problem
Zacytuję LukaszK
"Przy podaży energii 1800-1900 kcal nie widzę potrzeby uwzględniania 5 posiłków, wręcz przeciwnie sugerowałbym 4.
dla wielu osób konsumpcja posiłków zawierających mniej niż 350-400 kcal może nie być wystarczająco satysfakcjonująca. Być może również część osób potrzebuje większych ilości białka podczas pojedynczych posiłków (> 15-20 g), żeby w odpowiedni sposób modulować stężenia hormonów, takich jak grelina i peptyd YY:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20339363 

Poza tym jest trochę badań wskazujących, że ciągła podaż aminokwasów prowadzi do zjawiska utraty "wrażliwości" mięśni szkieletowych na stymulujący syntezę białek mięśniowych wpływ aminokwasów ("refractory response"). Obniżenie stężenia aminokwasów we krwi podczas dłuższej przerwy między posiłkami (minimum 3-4 godziny) pozwala przywrócić wspomnianą wrażliwość."
Wysłana -
dzięki za odp, to tak:
- wyniki tarczycy w normie, żadnych zmian, ale bez tabletek przez dłuższy czas źle się czuję
- co do chromu, to faktycznie tu może być przyczyna, sprawdzam
- "w kwestii aktywności wygląda to źle", myślałam, że w miarę ok, więc jak powinno wyglądać "dobrze"? proszę o jakąś propozycję :)
- 3 solidne posiłki? a z tego co mi wiadomo, i co wszędzie wypisują, jeśli chce się schudnąć powinno się jeść więcej posiłków, ale mniejszych.. to nie jest tak?? ( z tym, że te moje posiłki naprawdę są małe

sorry za te niepotrzebne posty wyżej (szybka odpowiedź+ enter z przyzwyczajenia..) da się usunąć??
Wysłana -
Przeczytaj co napisałam wyżej - o jedzeniu małych posiłków - przekąsek

Tu też lektura https://potreningu.pl/articles/4403/prog-leucynowy-i-optymalna-dawka-bialka-w-posiłku

Podstawa kształtowania sylwetki jest trening siłowy. Długotrwały wysiłek przy problemach z tarczycą wcale nie jest optymalny.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź