sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Sztuki Walki

Dodaj odpowiedź

siła statyczna w sportach walki i na ulicy

Wysłana -
Patrzcie na Brocka Lesnara. Tylko, że on miał bazę w postaci zapasów stylu wolnego, a nie był tylko silny. Podobnie wiele zawoników. Tylko, trzeba pamiętać, że sama siła nie wystarcza. Trzeba mieć technikę, i do niej dodać siłę. Oczywiście niezwykle ważna jest wytrzymałość i gibkość. Dla tego sporty walki są specyficznym rodzajem sportu.
Wysłana -
Pietrosiek i Niegocin moge sie albo z wami na forum klocic, albo pojsc do naszego trenera fitnesu, ktory sie tym zajmuje od lat w najlepszym profejsonalnym klubie mma w niemczech i mu powiedziec, ze chyba sie mylil :) Niech sobie kazdy sprobuje sam dla siebie, po miesiacu niech idzie do worka i oceni swoja eksplozywnosc ciosow i kopniec.
Wysłana -
Niegocin
co do dynamiki zgodę się z Pietrosiek. Trening na dynamikę powinien opierać się na małej liczbie powt., a sporej liczbie serii w zbliżonym ciężarze do 50-60% maksa. Wykonasz tak dynamiczny ruch w 12 powtórzeniu jak w 2?


Nie znam się na teorii siły dynamicznej i eksplozywnej, nie wiem czym się różnią, ale u mnie nie ćwiczy się 2-3 powtórzeń z ciężarem 50-60%. Raczej czasówki 15-30 sekund z krótkimi przerwami. Pełna dynamika i umiarkowany ciężar. Piszę o treningu bokserskim.
Wysłana -
Ernesto_Mendoza
Niegocin
co do dynamiki zgodę się z Pietrosiek. Trening na dynamikę powinien opierać się na małej liczbie powt., a sporej liczbie serii w zbliżonym ciężarze do 50-60% maksa. Wykonasz tak dynamiczny ruch w 12 powtórzeniu jak w 2?


Nie znam się na teorii siły dynamicznej i eksplozywnej, nie wiem czym się różnią, ale u mnie nie ćwiczy się 2-3 powtórzeń z ciężarem 50-60%. Raczej czasówki 15-30 sekund z krótkimi przerwami. Pełna dynamika i umiarkowany ciężar. Piszę o treningu bokserskim.


Ciężko będzie przez 30 sekund wykonywać takie samo ćwiczenie z maksymalną szybkością. Tak samo jak z biegiem. Spróbuj biec 150 metrów z prędkością z jaką biegniesz 50 metrów. Nadal będziesz biegł szybko, lecz nie tak jak przez te 50 metrów.
Wysłana -
Będziesz wykończony, nie dokończysz ćwiczenia poprawnie i tak to działa. Tak jak w walce, masz sobie radzić jak jesteś wyczerpany i przygotować organizm do skrajnej sytuacji. Nie możesz w 10 rundzie przestać uderzać. 30 sekund to przy ćwiczeniach typu odbijanie piłki lekarskiej o ścianę, oczywiście ciężkiej, z pełną siłą i szybkością. Te cięższe ćwiczenia to krócej i przeplatane.

Te ćwiczenia z małą ilością powtórzeń pasują mi bardziej do rzutu kulą itp.


Zmieniony przez - Ernesto_Mendoza w dniu 2017-06-01 19:36:41
Wysłana -
Ernesto_Mendoza
Będziesz wykończony, nie dokończysz ćwiczenia poprawnie i tak to działa. Tak jak w walce, masz sobie radzić jak jesteś wyczerpany i przygotować organizm do skrajnej sytuacji. Nie możesz w 10 rundzie przestać uderzać. 30 sekund to przy ćwiczeniach typu odbijanie piłki lekarskiej o ścianę, oczywiście ciężkiej, z pełną siłą i szybkością. Te cięższe ćwiczenia to krócej i przeplatane.

Te ćwiczenia z małą ilością powtórzeń pasują mi bardziej do rzutu kulą itp.



Zmieniony przez - Ernesto_Mendoza w dniu 2017-06-01 19:36:41


Mówimy o wytrzymałości czy dynamice?
Wysłana -
Oj tam Jak zaczniemy teraz analizować definicję to już się robi bałagan, tym bardziej, że nie jestem w nich dobry Wydaje mi się, że nadal mówimy o sile dynamicznej, bo chodzi mi o treningu z ciężarami z dużą dynamiką. W takich sportach jak boks nie ma chyba takiego twardego podziału, bo robiąc siłę dynamiczną myślimy o wydolności. Taki sport, że nie możemy uderzyć bardzo mocno w pierwszej rundzie, a potem już nie. Nie czuje się mocny w rozważaniach teoretycznych. Wiem tylko, że u mnie siły dynamicznej, o której piszecie nie ćwiczy się. W jakich sztukach walki robi się taki trening? 2-3 powtórzenia z maksymalną dynamiką i potem przerwa? Pytam z ciekawości, bo mój trener nie ma monopolu na najlepsze treningi.
Wysłana -
Na treningach na macie/sali takich treningów się nie robi. Robisz trening na siłce jako uzupełnienie sw. Oczywiście treningi wytrzymałościowe też są bardzo ważne. Jeżeli chodzi o to w jakich sportach walki robi się takie treningi, to nie słyszałem aby sportach stójkowych tak się trenowało. Za to w zapasach, bjj, judo, mma jak najbardziej.
Wysłana -
Tutaj każdy z was ma po trochu rację, różnica polega na czepianiu się szczegółów i nazewnictwie

Tak, dynamika to robienie dużej ilości serii po kilka repsów z maksymalną szybkością na 50-60 % CM. Polecam poczytać Zatsiorsky'ego i metodologię West Side Barbell opartą na książkach Rosjanina

Nie ma siły eksplozywnej bez siły statycznej. Nie da się dużo podrzucać i rwać nie mając podstaw w przysiadzie, martwym, wycisku na barki. A czym jest trening mocy/eksplozywności? To zależy jak kto rozumie owe definicje;) Bo dla mnie to wygenerowanie jak największej szybkości w jak najkrótszym czasie - czyli coś co mają np sztangiści albo kulomioci

Oba sposoby są zaj**iste: i obwody, i siłówka oparta małej ilości powtórzeń w serii, ciężarze dużym bądź małym. Kłania się periodyzacja mezocyklu treningowego pod okresy przedstartowe i startowe - nie robisz obwodów poza sezonem, nie robisz ciężarów maksymalnych w sezonie:) To chyba jasne i logiczne.

A dynamikę też można robić na większym zakresie powtórzeń, kwestia doboru ciężaru i szybkości wykonywania danego ćwiczenia. Jak się nie robi 4 sekundowej fazy negatywnej tylko robi dociagania z szybkością olimpijskiej kadry wioślarskiej to to raczej jest dynamika, czyż nie?;)

W skrócie: tak, pakować, ale mądrze, nie kulturystycznie. Lina, kettle, kamizelka obciążeniowa, sztanga, drążek, poręcze po wyrobieniu podstaw siłowych plyometria. I mamy silnego atletycznego zawodnika który nie tylko przypieprzy na ringu ale też zniesie szafę z 5 piętra i przerzuci 5 palet gresu bez płakania, że plecki bolą i rączki się spompowały
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź