SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Zdrowie i Uroda

Dodaj odpowiedź

rozciąganie

Wysłana -
Witam wszystkich,

Dotychczas rozciągałem się zawsze tylko po treningu i rolowałem w osobne dni jeśli miałem na to ochotę. Ostatnio usłyszałem, że lepiej po treningu ominąć rozciąganie, a zrobić to w osobny dzień. W związku z tym chciałbym prosić o ocenę, czy dobrze sobie to rozpisałem uwzględniając podział partii:
niedziela trening góra siła
pon trening dół siłą
wtorek rolowanie+rozciąganie statyczne góry
środa rolowanie+rozciąganie statyczne dołu
czwartek trening góra hipertrofia
piątek trening dół hipertrofia
sobota samo rolowanie, całego ciała

To o co mi najbardziej chodzi, to czego unikać - według mnie nie jest dobrze robić przykładowo:
-rozciągania tej samej partii dzień przed jej treningiem lub dzień po, ze względu na pogłębianie urazów i zwiększanie możliwości kontuzji (trzeba pozwolić tkance łącznej zregenerować się)
- rozciągania góry przed treningiem "dół" lub odwrotnie (można coś na treningu naderwać)

Proszę o porady.
Pozdrawiam
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
__II___


rozciągania tej samej partii dzień przed jej treningiem lub dzień po, ze względu na pogłębianie urazów i zwiększanie możliwości kontuzji (trzeba pozwolić tkance łącznej zregenerować się)



nie ma czegoś takiego
Wysłana -
OK, czyli jeśli dobrze zrozumiałem - mogłoby to wyglądać tak:
niedziela trening góra siła, rozciąganie dół
pon trening dół siła, rozciąganie góra
czwartek trening góra hipertrofia, rozciąganie dół
piątek trening dół hipertrofia, rozciąganie góra

Rolowanie całe ciało: wtorek, sobota

Będzie ok?


@BPL-G - mógłbyś jakoś uzasadnić, że nie zaszkodzi to, co negujesz? Przy czym, nie jest to atak, a prośba o rozwinięcie; zawsze uważałem, że rozciąganie statyczne sprawia, iż ścięgna potrzebują potem czasu na regenerację


Zmieniony przez - __II___ w dniu 2016-03-12 19:43:41
Wysłana -
przy normalnym prawidłowym rozciąganiu gdzie nie dochodzi do uszkodzeń w tkance w wyniku nadmiernego jej rozciągnięcia nie zachodzi taki proces, jak zobaczysz u zawodowych często sportowców robią i rozciąganie bezpośrednio przed treningiem/zawodami
Wysłana -
Nawet rozciąganie statyczne, gdzie pozycję przytrzymuję przez 40-70 sekund?
W takim razie - wybrać rozpiskę dwa posty wyżej, czy dalej rozciągać ćwiczoną partię bezpośrednio po treningu?
Wysłana -
Rozciągaj sie po każdym trg ale te partie które trenowałeś i po tym roluj sie bedzie szybsza regeneracja cala filozofia
Wysłana -
Xmen
Własnie wielu mówi zupełnie inaczej
Wysłana -
Kazdy na dzien dzisiejszy ma o tym rozne zdanie, jeden trener woli sie nie rozciagac po (atakowanie miesnia, ktory byl juz w upadlosci) drugi widzi rozciaganie wstepne i wlasciwe.

Ja od siebie polecam rozciaganie przed i po, oparcie o rolowanie, kolowrotek, gumy rozciagajace i cacy
Wysłana -
Ja roluję się od niedawna po treningu. Polecam każdemu - super efekty.


Zmieniony przez - BPL-G w dniu 2017-06-07 20:32:08
Wysłana -
Link został usunięty ze względu na regulamin forum
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź