SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Trening w domu

Dodaj odpowiedź

pytanie o podciąganie i drążek!

Wysłana -
Cześć, ćwiczę regularnie od około roku i zmieniłem 2 tygodnie temu drążek z rozporowego we framudze na taki przymocowany do ściany, podobny do tego:



tl;dr

jakie partie mięśni działają na tych 3 sposobach podciągania, na których znajdują się nakładki? Szeroki nachwytem i te dwa rodzaje neutralnych(?)? Czym się różnią od klasycznego podciągania podchwytem na wysokości barków?

Tutaj pełny post:
Dostałem go w prezencie i nie zauważyłem, że nie ma on nakładek na klasyczne podciąganie się podchwytem, które wykonywałem regularnie (moim celem jest zwiększenie liczby powtórzeń). Pomyślałem, że może i bez tego da radę, ale niestety. Poręcz jest cieniutki, przez co trudno go złapać i generalnie jest bardzo niewygodnie i ślisko. Przymocowałem prowizoryczne nakładki, aby zwiększyć objętość drążka, ale niestety, nakładki okręcają się wokół własnej osi, przez co zjeżdżają mi łapy, ale i tak dałem radę wykonywać ćwiczenia, na siłę, niekomfortowo, ale poszło. Niestety, zaczęły mnie rwać nadgarstki, zawsze miałem z nimi lekki problem (głównie uprawiam koszykówkę), ale od tego czasu pod wieczór czasami nie potrafię ich zgiąć. Chcę zacząć ćwiczyć na którychś z tych dwóch neutralnych uchwytów i pytanie brzmi, jakie mięśnie głównie pracują w przypadku tych sposobów i czy bardzo się różnią od podciągania podchwytem z rozstawem rąk na wysokości barków?
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Generalnie każdy rodzaj podciągania(wykonywany prawidłowo) jest ćwiczeniem na grzbiet. Inne mięśnie,np biceps, są angażowane w zależnosci od rodzaju chwytu ale należy pamiętać ze nieważne czy podciągasz się nachwytem,podchwytem czy chwytem neutralnym angażujesz grzbiet.
Gdyby jeszcze ten grzbiet rozgraniczyć:
jak to nazwałeś "klasyczny podchwyt" bardziej angażuje bicepsy i część dolną oraz wewnętrzną grzbietu(przez dolną i wewnętrzną nie mam na myśli prostowników a dolne rejony najszerszych,czworobocznne dolne, równoległoboczne)
Nachwyt szeroki mocniej angażuje górę grzbietu, najszersze część górna i zewnętrzna, obłe, czworoboczny, równoległoboczny
Przy neutralu oprócz najszerszych fajnie też czuć obłe i męsień ramienny. Generalnie z neutralem jak z innymi chwytami. Im szerszej chwycisz tym bardziej zaangażujesz górne i zewnętrzne rejony i węziej tym bardziej wewnętrzne i dolne
Wysłana -
dzięki za odpowiedź, zmieniłem chwyt z podchwytu na neutralny ten szerszy, póki co liczba powtórzeń podobna, ale czuję jakby mniejszą pompe troszkę po takim podciąganiu. Zobaczymy, moim celem było zwiększenie liczby podciągnięć podchwytem z 12 do 15 w ciągu ok. 1,5 msc (w marcu cel wyznaczyłem), ale zmiana drążka ostro pokrzyżowała mi plany.
Wysłana -
chwyty te(tj podchwyt i neutral) pod kątem siłowym są dosc zbliżone do siebie. Konkretniej pisząc,osoby zaczynające przygodę z podciąganiem na wstępie osiągają zbliżone ilości podchwytem jak i neutralem
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź