SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

przeczytajcie

Wysłana -
Proponowane normy żywieniowe zalecają zwiększenie spożycia białka osobom o dużej aktywności fizycznej. Poglądy na ten temat nie są jednoznaczne. W wielu krajach, podobnie jak w Polsce, zaleca się zwiększenie spożycia białka, lecz w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Niemczech nie przewiduje się dodatkowych ilości białka w diecie podczas zwiększonych wysiłków fizycznych. Analizując ten problem trzeba uwzględnić fakt ciągłej wymiany białek w organizmie, zmiany ich funkcji w ciągu doby i stosunkowo niewielkiego wydalania dzięki ponownej syntezie aminokwasów powstałych w procesach rozpadu. Sprawa ta jest szczególnie ważna dla intensywnie trenujących sportowców. Podczas wysiłku fizycznego następuje wzmożony rozpad białek ale w czasie odpoczynku zwiększa się ich synteza w komórkach. Jeżeli okresy wysiłku nie są zbyt długie, a odpoczynek zbyt krótki, to dobowy bilans białek nie ulega zmianie. Stwierdzono że trening o średniej intensywności nie zmniejsza ogólnej ilości białka w organizmie. Równowaga ta może być zaburzona przy wielogodzinnej ciężkiej pracy lub treningach i startach w sportowych dyscyplinach wytrzymałościowych. W tych przypadkach zaleca się nieznaczne (około 20%) zwiększenie w diecie ilości białka. Zakładając że osoby te spożywają dziennie 4500 lub więcej kilokalorii ogólna ilość białka i tak ulega zwiększeniu. U sportowców, proporcje składników pokarmowych w diecie powinny być tak dobrane aby organizm jak najmniej korzystał z białka jako paliwa energetycznego. Jego spalanie dostarcza dwa razy mniej energii użytecznej niż węglowodany i siedem razy mniej niż tłuszcze. Spalanie białka wyzwala duże ilości ciepła, którego nadmiar w większości przypadków jest szkodliwy. Dodatkowym czynnikiem obciążającym organizm jest jego zakwaszenie produktami rozpadu białek, dotyczy to zwłaszcza wątroby i nerek. Maksymalny wysiłek w sporcie wiąże się z uszkodzeniem dużej ilości komórek mięśniowych jak również rozpadem czerwonych ciałek krwi co może być powodem niemożności wystarczającej regeneracji białek w okresie odpoczynku. Sumując argumenty za i przeciw - obecnie nie zaleca się sportowcom stosowania specjalnej diety wysokobiałkowej.
Osoby pracujące bardzo ciężko fizycznie powinny spożywać 130gr białka na dobę(dotyczy mężczyzn w wieku 19-24)

i bądź tu mądry...

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
skont wzioues ten artyql?

gritz
manson
Wysłana -
z encyklopedii onetu.
Wysłana -
Na pewno coś w tym jest. Wszędzie piszą żeby zwiększać ilość białka nawet powyżej 2g/kg. Dziwnym zbiegiem okolicznośći na następnej stronie często widzimy reklamę odżywki wysokobiałkowej. Moim zdaniem nie tylko ilośc białak jest ważna ale i proporcje z węglowodanami.
A propos 130g białka dziennie, przy "normalnej" (wg tabel) wadze w tym wieku ok. 70kg daje prawie 1,9g/kg więc wcale nie tak mało.

Moderator Odżywianie i Suplementacja
Wysłana -
Nie nalezy zapominac o tluszczach jako ze bez nich produkcja wlasnych hormonow jest bardzo utrudniona..

bst
Wysłana -
ja myśle że trzeba dostarczać organizmowi dużo białka.Ja jem ok 4g/kg białka i mam super pzryrosty.

"Nikt nie jest pokonany,dopóki sam nie uzna się za pokonanego "
Wysłana -
to ja jestem ciekaw ile nasz westcoastowy przyjaciel wcina weglowodanow
Wysłana -
poniżej kolejny wklejony artykuł z encyklopedii:

Wartość biologiczna spożywanych w pokarmach białek zależy od ilości zawartych w nich aminokwasów i proporcji ilościowych pomiędzy nimi. Najbardziej wartościowym dla człowieka białkiem jest białko jaja kurzego i białko zawarte w mleku kobiecym. Jako wzorzec służący do porównywania wartości białek przyjęto białko jaja kurzego. Aby wysoka wartość biologiczna białka mogła zostać zachowana, w pokarmie musi zostać dostarczona odpowiednia ilość węglowodanów i tłuszczów w celu zapewnienia energii niezbędnej do syntezy białek. Do wytworzenia 1 grama białka potrzeba 24 kilokalorii. Aby organizm mógł w pełni wykorzystać białko do celów budulcowych ilość dostarczanych w pożywieniu pełnowartościowych białek powinna pokrywać w okresie wzrostu 9 do 15% energii, a u ludzi dorosłych 6 do 8%.

z tego płynie wniosek,że nie ma sensu dostarczać większych ilości białka bo i tak wszystko pójdzie do kibla i nerkow oraz wątrobie tylko zaszkodzi.
Wysłana -
Spożycie białka to problem dosyć złożony. Zapotrzebowanie na białko zależy od płci, wieku, masy ciała, aktywności fizycznej, ilości odpoczynku i kilku innych czynników. Ci którzy twierdzą, że nadmiar białka jest szkodliwy mocno przesadzają (chyba, że ktoś ma ciężką niewydolność nerek). Wystarczy przyjrzeć się diecie niektórych ludów. Dieta Indian zawsze była oparta na mięsie. Procentowy udział białka był zatem bardzo wysoki. Przypadki przeżycia ponad stu lat wśród Indian jednak się zdarzały. A Eskimosi? Wpierdzielają tylko ryby i mięso ssaków, jarzyn nie mają.
Encyklopedia to mądra książka, jednak mądry czytelnik nigdy nie podchodzi do słowa pisanego jak do prawdy jedynej i uniwersalnej.

Opowiem tutaj pewną historyjkę:
Jeden facet wierzył we wszystko, co było napisane. Raz idąc ulicą zauważył na płocie napis "DUPA". Chciał sobie pogłaskać i mu drzazga w rękę weszła...

I to by było na tyle.


Al_Bundy_2
Wysłana -
heh.Indian nie znam na tyle,żeby się wypowiadać o ich diecie.Za to Eskimosów wystarczająco,żeby wiedzieć to iż zwykle dożywają 30 lat.Dzięki diecie mięsnej i braku witamin itd.
Wysłana -
weglowodanów ok 6g\kg.

"Nikt nie jest pokonany,dopóki sam nie uzna się za pokonanego "
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź