sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Ladies SFD

Dodaj odpowiedź

pomoc przy wyjściu ze złej diety

Wysłana -
Witam i z góry przepraszam za lekki ewentualny chaos. Dodawałam tu już kiedyś psot o diecie, ale był on szczerze powiedziawszy beznadziejny. Wpadłam w zbyt niską kalorykę i nie mam pojęcia jak z tego zdrowo wyjść. Obecnie jadam 4 posiłki (w tym jeden to zazwyczaj przekąska w postaci jabłka). Wychodzi mi obecnie z tego 1300-1400 kalorii (jakieś 100-200 więcej niż na początku, także już jest troszkę lepiej), gdzie moje zapotrzebowanie to podobno około 1800. (BMR: 1358, Zapotrzebowanie: 1867, B: 117, T: 63, W: 210) W moim dniu zjadam przeciętnie ok B: 130, T: niestety do 20 g, W: do 150. Teraz staram się jeść więcej tłuszczy i od trzech dni jestem już na tłuszczach w ok 30-40g.

Jak mam podejść do tego racjonalnie, żeby wyrównać te braki w kaloriach i makro? Stopniowo, od razu? Nie chcę już chudnąć, ale też nie chcę obrosnąć w większy fat, bo jednak trochę go na mnie jeszcze zostało. I czy tłuszcze mogłabym pobierać np też z 15 g masła orzechowego? bardzo mi smakuje a 15g dziennie mi wystarczy (Sante GO ON! 100% orzechów bez soli, cukru i palmowego)

Dieta. Ogólnie mniej więcej tak jadam teraz. Preferuję większe posiłki objętościowo w mniejszej ilośći niż np 5-6 mniejszych
I Śniadanie:
opcja 1): 70g chleba razowego, pomidor, papryka, sałata, szynka z piersi z kurczaka + omlet z jednego jajka + kawa zbożowa
opcja 2): omlet: 50-60g płatków owsianych, jajo, cynamon, trochę kakao, serek chudy homogenizowany milsani/twaróg + kawa zbożow

II przekąska:
opcja 1) jabłko (250g) + ewentualniemarchewka
opcja 2) zupa z mrożonki (250g)

III obiad (1,5h po obiedzie ćwiczę)
opcja 1) kurczak/indyk 250g + kasza gryczana/owsiana/jęczmienna 50g + szpinak 200g + pieczarki 200g + papryka 150g + cebula 100g (wszystko razem w postaci takiej potrawki, obiady jadam spore, bo taki mnie nasyci a jak rozkładam to chodzę głodna i nie mam siły ćwiczyć, dodam że jedząc takie większe obiady i tak straciłam kolejne 2kg..)
opcja 2) kurczak/indyk 250 g + papryka 65g + pomidor 300g + pieczarki 200 g + koncentrat + makaron durum 60g

IV kolacja
opcja 1) serek wiejski lekki + szynka z piersi z kurczaka + warzywa (pomidory, rzodkiewki, ogórki itd)
opcja 2) zupa z mrożonki (jak jem na przekąske to zostaje na kolacje)

ANKIETA

****DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: krucza96
WIEK: 20 (rocznikowo 21)
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: ćwiczę w domu od ponad roku

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 51
WZROST: 173

Nie mam pomiarów

****CEL*************************************************
ewentualna lekka redukcja tłuszczu i później przybranie ok. 5kg tej zdrowej masy, wiem, brzmi to głupio, ale chciałabym ważyć więcej mając jeszcze trochę mniej tłuszczu (głównie brzuch)

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: brak
PRZEBYTE KONTUZJE: chondromalacja rzepki (przebyta artroskopia w wakacje 2016)
WADY POSTAWY: brak
ALERGIE: brak
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: brak
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? Nie
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? Nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? Nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: Nie
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO): nieprawidłowa dieta ze zbyt małą ilością kalorii

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE - zrzut kilku dni z dziennika żywieniowego na www.potreningu.pl? 
CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ? Chudnę

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: Nie, posiadam hantle 2x 6 kg

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING - podaj nazwy ćwiczeń, ilość serii, ilość powtórzeń w seriach, obciążenia w kolejnych seriach
codziennie: trening "ogólnorozwojowy" (ćwiczenia z hantlami na różne partie i przysiady z hantlami itd, około 10 ćwiczeń każde ćwiczenie 5x10 powtórzeń)+ 20 minut treningu na spalanie z YT po tych ćwiczeniach z hantlami

ZDJĘCIA
Na razie brak zdjęć

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Ja wyprowadziła się z takiej diety, jutro napiszę Ci jak, bo teraz już zasypiam. Jednak ja ważę więcej, moj organizm nie chciał spalać. Wszystko do wyprowadzenia. Napisz jaki masz tryb życia (siedzący, umiarkowany itd). Przy takim wzroście myślę że twoje zapotrzebowanie jest grubo powyżej 2000, a jeśli trenujesz to już w ogóle. To 1800 to chyba BMR.


Zmieniony przez - Malinka123 w dniu 2017-03-23 22:52:14
Wysłana -
A dlaczego jesz tylko chude białe mięso?? Poza tym codzienne treningi są bez sensu. Kiedy w takim razie ma się regenerować Twój organizm??
Wysłana -
@Malinka123: bardzo dziękuję za zainteresowanie, będę czekać! Jeżeli chodzi o mój tryb życia to ogólnie to studiuję aczkolwiek wszędzie chodzę piechotą (kilka kilometrów dziennie wpada a w okresach letnich nawet kilkanaście). Także nie jest tak, że jest on całkowicie siedzący. Oprócz tego ćwiczę tak jak jest to napisane w ankiecie. Dodam jeszcze, że moja zła dieta trwała kilka miesięcy, jeżeli ma to jakieś znaczenie (ogólnie spadłam z wagi 80kg od początku zeszłego roku do września do 61 kg, a teraz od października straciłam jeszcze te cholerne 10kg)

@nightingal: czasem wpada też jakaś ryba, ale tłustsze mięso jest u mnie dosyć rzadkie, po prostu byłam głupia rezygnując z niego bo bałam się tłuszczy.. natomiast teraz boje się od razu je wprowadzić, bo nie wiem jak zareaguje mój organizm po takim czasie (kilka miesięcy)


Zmieniony przez - krucza96 w dniu 2017-03-24 09:19:28
Wysłana -
To przestań się bać i zacznij jeść tłuszcze z takich właśnie źródeł jak mięso. 50-70 gram na pewno Ci nie zrobi krzywdy.


Zmieniony przez - nightingal w dniu 2017-03-24 09:49:17
Wysłana -
Czyli mogę bez problemu wprowadzić np mięso wołowe mielone, czy jakie są inne polecane mięsa z tych tłustszych?
Wysłana -
wołowina i wieprzowina są jak najbardziej wskazane, niekoniecznie mielone. przy mielonym unikaj gotowych paczkowanych mielonych, a poproś w mięsnym, żeby Ci zmielili. z innej beczki: piszesz, że nie miesiączkujesz regularnie - raczej dalsze chudniecie zwłaszcza w takim przypadku mocno niewskazane. no i waga 51 przy 173 cm wzrostu to bym powiedziała, że jest niedowagą. przy dalszej redukcji (taki cel podajesz) zostaną skóra i kości.
Wysłana -
czyli najrozsądniejszym wyjściem byłoby przybrać trochę na wadzę i ewentualnie później zredukować pozostałości fatu, tak? w jaki sposób mogę to mądrze zrobić?
Wysłana -
ekspertem nie jestem, ale wg mnie powinnaś w pierwszej kolejności wziąć się za problem z tym nieregularnym okresem (często następstwo diet o nieskiej kaloryczności). redukować nie masz z czego. zacznij normalnie jeść (zbilansowane posiłki i adekwatne zapotrzebowanie kaloryczne) i ćwiczyć, żeby zbudować trochę masy mięśniowej (siłowy FBW 3x/tydz.). a uprzedzając pytanie - powrót do normalnej kaloryczności może się wiązać z tym, że Ci coś wpadnie. tym się przerażać nie należy. no i też waga to nie jest najlepszym wyznacznikiem ustalania celu sylwetkowego - bardziej polegaj na obserwacji jakości ciała i pomiarach obwodów.
Wysłana -
Krucza - mam tyle samo wzrostu co Ty, więc świetnie potrafię sobie wyobrazić 51 kg. Pamiętam też kiedy tyle ważyłam - chyba pod koniec podstawówki... Masz 20 lat, jesteś wysoka, metabolizm powinien śmigać na najwyższych obrotach - gdybyś tylko zdrowo jadła i zdrowo trenowała. A u Ciebie w głowie tylko "fat". Przepraszam za szczerość - ale przeanalizuj swoje podejście do jedzenia. Niby chcesz z niezdrowej diety wyjść, a już planujesz zredukować pozostałości fatu. jakie pozostałości? Na fitnes bikini się wybierasz? Czy chcesz być zdrową kobietą z normalnymi hormonami (i normalnym fatem), które kiedyś pozwolą Ci normalnie zajść w ciążę? Jak tak się boisz powrotów do wyższej wagi to dokładaj systematycznie co tydzień 100-200 kcal i ćwicz 3 x w tygodniu. Obserwuj na spokojnie swój organizm - i nie licz na to, ze utrzymasz tą wagę przy tym wzroście. Przynajmniej mój organizm w okolicach 55 kg mówi mi, że ma mnie dość.
Wysłana -
Czyli tak: z tygodnia na tydzień będę dodawać kalorie o 200. Czy moje ćwiczenia mogą zostać takie jakie są i mogę dodać tylko dni przerwy między nimi?

Jeszcze pytanie jeżeli chodzi o produkty. Czy w moim przypadku mogę wrzucić do jadłospisu np makarony 100% durum zamiast kaszy albo bułki grahamki zamiast razowca?
Strona 1 z 7
Dodaj odpowiedź