sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Redukcja tkanki tłuszczowej

Temat przeniesiony z 'Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie' przez: TomQ-MAG
Wysłana -
4 tyg bylem na vlcd, zero wegli strawnych, zero tluszczu, max 10-15 g, chce jutro zrobic ladowanie weglami, tylko nie wiem ile ich dac na kilogram masy ciala, i jakie produkty wybrac, moga to byc przetworzone rzeczy, jak slodkie platki, czy wegle zlozone, moze dodac tez jakis owoc, miod, dzem ?
druga sprawa to na ile odstawic spalacze, czy moze bardziej stymulanty, jak kofeina, bralem ok 600mg dzinnie i synefryna, 30-40m, byc oczyscic receptory,
plus przyprawy ostre jak chili , imbir, pieprz czarny, tez zawieraja termogenne substancje, bralem i efekty sa jak najbardziej, chcialbym brac je tylko w okresach redukcji,by dzialaly zawsze silnie, jak na poczatku, bo tachifylaksja jest bardoz szybka. dzieki za odpoweidzi
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
up
Wysłana -
Ryże, makarony, wafle ryżowe, zmiksowane owoce z chudymi lodami, dżemy, bita śmietana, sushi..

Niemniej jednak nie jestem zwolennikiem VLCD, gdyż stosowanie tego typu metod jest mało rozsądne. Generalnie redukcję powinno się robić w taki sposób aby nie doprowadzić do stałych zmian w gosp. hormonalnej, a dotyczy to zazwyczaj osi podwzgórza-przysadki-gonady oraz osi podwzgórza-przysadki mózgowej-nadnercza. Bardzo wątpię w to abyś utrzymał efekty po tego typu praktykach żywieniowych.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-16 11:03:36
Wysłana -
ok, bede wiedzial co na ladowanie. ale dlaczego mam nie utrzymac efektow po vlcd , co sugerujesz?
Wysłana -
To nie jest optymalna metoda na redukcji, tego typu praktyki nie mają nawet podparcia w literaturze fachowej. Ograniczając ekstremalnie kalorie doprowadzasz do kolosalnych niedoborów żywieniowych, w dodatku tak niska podaż energii (nawet jeśli robisz ładowania) przyczynia się do niekorzystnych zmian w aktywności i wydzielaniu hormonów. Zrób sobie badania po redukcji, wtedy zobaczysz o co mi dokładnie chodziło.
Wysłana -
nie masz racji, troche badan bylo nad vlcd przeprowadzanych na otylych osobach, z pozytywnymi skutkami, poza tym wystepuja ona w ksiazce , czy tam artykule galeniko. hormony podczas redukcji i tak nie sa na normalnych poziomach, czy bedzie to 3000 kcal czy 1500, jesli bedzie ujemny bilans trwal dlugo, predzej czy pozniej i tak ich wydzielanie zostanie zmniejszone. wiadomo ze ludzi na koskie dopadna mniejsze sajdy niz naturali. moze poza leptyna, ktora spada bardzo szybko.
Wysłana -
Proszę, wstaw mi badania które nie mają niedociągnięć metodologicznych z udziałem sportowców lub osób aktywnych fizycznie.
Wiele osób na hasło ''badania'' uwierzy we wszystko.

Istotna jest metodologia, w obecnych czasach możemy znaleźć kontr-badanie na praktycznie wszystko.
Odróżniajmy zatem sci-fiction od fachowej literatury.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9229194 <-- mówisz może o tym badaniu?

Ograniczenia: eksperyment odbywał się na małej grupie osób (czternastu) i trwał zaledwie 12 tyg. mowa również tutaj o krótkotrwałym obniżeniu kalorii u osób otyłych z cukrzycą.. w dodatku deficyt energetyczny w początkowej fazie redukcji sprawdzi się niemalże u każdej otyłej osoby zatem waga będzie spadać, a tym samym poprawią się parametry metaboliczne. Nie wiesz z kolei co działo się z tymi osobami po dłuższym czasie. Mało tego wiele osób na tej metodzie skarży się na głód i zaparcia, wynika to ze zbyt niskiej podaży błonnika.

Odchudzanie jak wiadomo wiąże się z istotnymi zmianami w wydzielaniu i aktywności hormonów bowiem w poszczególnych przypadkach pewne zmiany w naszym ustroju mogą być wręcz korzystne dla metabolizmu i sylwetki np: u osób z nadwagą lub tym bardziej u osób otyłych. Niestety sytuacja wygląda nieco gorzej w przypadku przedłużającego się głębokiego deficytu kalorycznego u osób którzy schodzą do niskiego poziomu tkanki tłuszczowej, wtedy może dojść do drastycznego zaburzenia homeostazy. Restrykcyjne obniżanie kalorii wiąże się m.in ze wzrostem sekrecji kortyzolu, obniżeniem aktywności hormonów tarczycy, a także ze spadkiem poziomu leptyny. W dodatku niedobory żywieniowe mogą doprowadzić do wielu nieprawidłowości w naszym organizmie.

Moim celem nie jest przekonanie Ciebie, że jest to nierozsądna koncepcja żywieniowa.
Zrobisz co zechcesz bowiem warto się czasem zastanowić nad tym co się robi.




Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-16 13:33:46

Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-16 13:35:30
Wysłana -
https://www.google.pl/search?q=vlcd data&oq=vlcd data&aqs=chrome..69i57j0l5.1464j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=vlcd data ncbi
tutaj pelno linkow odnosnie testow tej diety.
szanuje twoje wypowiedzi, skutki uboczne zawsze jakies wystapia, kolejna rzecz to nie dieta dla kazdego, trzeba silnej woli, dyscypliny i konsekwencji oraz jakiegos doswiadczenia, juz pare redukcji mam za soba, lecz z vlcd teraz kombinuje. na vlcd nie bylem dlugo, 18 bedzie rowne 4 tyg, nie czuje tzw "wycienczenia" ta dieta, bardziej takie sidy jak obnizone libido, czy uczucie lekkiego chlodu, ciezkosc w zebraniu sie na trening, niskie cisniene. mysle ze po ladowaniu i wejsciu w zbilansowana diete, za jakies 2-3 tyg wroce do dobrego samopoczucia.
Wysłana -
Prosiłem o wskazanie rzetelnych badań dotyczących sportowców, nie o odpowiedź ,,poszukaj sobie''.

Pubmed mi jest bardzo dobrze znany, osobiście nie znalazłem przełomowych badań które potwierdzałyby korzyści wynikające z VLCD. Większość eksperymentów zostało przeprowadzone na małej ilości osób lub były to badania krótkoterminowe, głównie dotyczące ludzi otyłych którzy mogą odnotować pewne pozytywy dopóki mają wysoko leptyne i zdrową tarczyce, ale to szybko może się skończyć, sam w sobie deficyt kaloryczny zmobilizuje organizm do uruchomienia rezerw energetycznych w postaci tkanki tłuszczowej, istotne jest co dalej? Nie wiem na jakim etapie kalorii jesteś bowiem VLCD to system po którym można dość szybko odrobić stracone kilogramy, a skutkiem tego jest m.in:

- nadmierne i trudne do opanowania łaknienie
- spowolniona przemiana materii (spalamy mniej kalorii niż zazwyczaj, co sprawia, iż łatwiej jest o przyrost zapasów tłuszczowych)
- niższy poziom tkanki mięśniowej (gorsza wydolność, metabolizm ulega wyhamowaniu)
- deficyt niezbędnych składników odżywczych ( zaburzona aktywność zarówno enzymów jak i hormonów regulujących, upośledzenie funkcjonowania gosp. energetycznej)

Generalnie nie ma racjonalnych podstaw ku temu aby się męczyć tego typu metodami skoro można zrobić redukcję w bardziej korzystny dla zdrowia i przyjemny sposób. Wg mnie VLCD to obłęd - nie musisz się ze mną zgadzać.




Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-16 17:20:30
Wysłana -
Porównujesz amatora do sportowca... Sportowcy spedzaja pol dnia na treningi, fizjoterapie, cwiczenia specjalistyczne itp, tam wydatek energetyczny jest spory i vlcd to zwyczajne "samobojstwo" dla nich, to sa dwa inne swiaty. Nie mam czasu na tyle treningow, vlcd tylko na 4 tyg wrzucilem, ladnie wszystko schodzi, brak glodu, nie mam wgl hipoglikemii prawdopodobnie jestem w ketozie, moglbym nie jesc caly dzien. Na forach osoby chwala sobie vlcd, jedni koncza ja czitem po 10-15 kkcal,inni laduja czysto, a to czy utrzymaja efekty zalezy od nich, psychika i silna wola to podstawa przed, w trakcie i po redukcji. Glod jest spory po kazdym dluzszym deficycie kalorii, moze trwac 1 tydzien, 1 miesiac a nawet 2, by uregulowac osrodki glodu i sytosci, neuroprzekazniki oraz uklad hormonalny. Po drugie organizm po takim "poscie" nie odklada kazdej kalorii w tluszcz, wrazliwosc insulinowa jest wysoka, to idealny moment by jesc wiecej i utrzymac bf. To chyba tzw: odbicie po redukcji, przekonalem sie o tym kiedy schudlem do 70 kg dwa lata temu, z ladnym bf'em, i jedzac 500-600ww nie zalewalem sie , kiedy zawsze przy 400 g ww podlewalo boczki i pas. Ten reverse diet to wrecz krzywda jesli ktos po redukcji ma nisko bf (chodzi mi o poziom rzedu 6-8%), nie tylko ja to stwierdzam.. Powstal nawet artykul napisany przez FAFTAQA [sorry gdybym zle napisal ;) ) Po prostu trzeba miec "jaja" w takich sytuacjach, albo sie cos chce zrobic poswiecic sie,albo nie dajesz rady. Jakby tak bylo to 99% osob na silowni wygladaloby jak zawodnicy na scenach, docieci, umiesnieni, dobrze zdefiniowani. Psychika i mentalnosc to podstawa, jeszcze raz podkresle.


Zmieniony przez - Carlitos w dniu 2017-06-16 18:20:14
Wysłana -
To, że reverse diet nie jest optymalną metodą wychodzenia z redukcji to już wiadomo od dawna, pisałem nawet na ten temat niedawno artykuł. Faftaq czyli Tadeusz Sowiński również nie popiera VLCD. Mówimy teraz o głębokich restrykcjach kalorycznych, które mogą odbić się wyraźnie na zdrowiu - nie o wychodzeniu z tego procesu (co jest lekarstwem na tego typu praktyki). Niemniej jednak wiele osób doprowadziło do stałych zmian w gosp.hormonalnej stosując VLCD.

,,Dotyczące sportowców i osób aktywnych fizycznie'' - tak miało to zabrzmieć ( zapomniałem dopisać ).

Przez tydzień nie jesteś w stanie wyregulować metabolizmu.
W gwoli ścisłości - to nie węglowodany ''zalewają''.

Również nie trzeba wchodzić w ketozę aby spalać tłuszcz.

W nawiązaniu do 15 tyś. kalorii, wyniki dostępnych badań naukowych pokazują, iż zaledwie 1–2 dni nieodpowiedniej diety obfitującej w produkty wysokowęglowodanowe i przetworzone może doprowadzić do zaburzenia gospodarki insulinowo-glukozowej, która przyczynia się do rozwoju hiperglikemii i hiperinsulinemi wywołując ogólnoustrojowy stan zapalny. Istotnie wpływa to na podwzgórze powodując obniżenie wrażliwości leptynowej. Skutkiem leptynooporności jest zaburzenie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolę łaknienia (w badaniu mówiono o chwilowej insulinooporności, która mimo wszystko może nieść za sobą długofalowe skutki uboczne). Co więcej, dzień obżarstwa sprzyja nieprawidłowościom w obrębie jelitowego ekosystemu, to nie jest rozsądny ,,cheat''. Reasumując, nie musisz mieć wysokiego %BF-u aby doprowadzić do problemów metabolicznych (insulinooporność). Energia w przyrodzie nie ginie.

http://stm.sciencemag.org/content/7/304/304re7.short





Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-16 18:53:41

Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-16 18:54:51
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź