SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Niedobory witamin i minerałów

Wysłana -
Witam serdecznie, ćwiczę już trochę czasu, znam swoje zero, aktualnie robię masę na zbilansowanej diecie, jednak mam pytanie o owoce i warzywa. Mianowicie jadam różnorodne owoce i z tym nie ma problemu bo wszystkie lubię, jednak z warzyw które jem to tylko:
-ogórek
-marchew
-salata
-brokul
-kukurydza
-pomidor

próbowałem inne i za cholere nie chcą przejść mi przez gardło to wymienione powyżej również nie są mi przychylne, ale daje rade je jeść jeśli pomyslę o korzyściach związanych z jedzeniem warzyw - więc czy jedząc ''tylko'' te warzywa, choć tylko mogłem dać w cudzysłów bo i tak myślę że jem więcej warzyw niż 99% Polaków to jestem narażony na jakieś niedobory witamin, czy jestem w stanie z tego wszystko zaspokoić? Jeśli nie to na czym się skupić, co suplementowac?? Pozdrawiam
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Dobrze, że jestem w tym 1% Polaków. ;)

Trochę mało tych warzyw. Ja raczej jestem zwolennikiem jedzenia różnych rzeczy i Tobie też radzę iść tą drogą. Naprawdę nie możesz przemycić np szpinaku z ananasem w piersi z kurczaka z piekarnika? Skoro same warzywa Ci nie wchodzą to spróbuj je tak "przemycać".

W warzywach masz mnóstwo różnych witamin i minerałów, których nie zastąpią kapsy z supli. Z witamin, które warto suplementować to wit z grupy B i D.


Zmieniony przez - SzeA w dniu 2017-06-13 20:43:34
Wysłana -
witaminy i minerały nie są tylko w owocach i warzywach też masz je w mięsach, rybach, nasionach, orzechach, zbożach ryżu ziemniakach.
W/w ok poza kukurydzą bo raczej masz na myśli konserwową z puszki a ona poza smakiem raczej dużo nie wniesie.
Wysłana -
Nie oszukujmy się, bez odpowiedniej ilości warzyw i owoców w diecie szanse na pokrycie zapotrzebowania na wszystkie niezbędne składniki odżywcze są naprawdę niewielkie. Owoce i warzywa stanowią źródło witamin, minerałów, błonnika, silnych przeciwutleniaczy, działają również alkalizująco, a także mają korzystny wpływ na mikrobiote jelitową.

Wstaw swoją rozpiskę żywieniową.
To co wymieniłeś to bardzo wąski pakiet warzyw.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-14 14:24:20
Wysłana -
Ważny rzeczywiście będzie ogół diety, więc warto abyś wrzucił ją do oceny. W przypadku warzyw zawsze możesz robić sobie np. Koktajle/smoothe z różnego rodzaju warzyw. Zdecydowanie łatwiej będzie je spożyć.
Wysłana -
Ok ale ja co kilka dni zmieniam diete to wrzucić tą co mam teraz?
Wysłana -
Tak
Wysłana -
proszę

Wysłana -
Stosunek kwasów tłuszczowych jest prawidłowy.

Poza tym masz niedobór m.in wit.C (dość duży), wapnia, wit.E, no i potasu wliczając straty po obróbce termicznej.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-14 17:20:24
Wysłana -
Uwzględniłeś te warzywa które napisałem w pierwszym poście, tak? Bo oczywiście ich tutaj w diete nie wpisałem ale je jem. Jeśli uwzględniłeś i mam te niedobory to jak je mogę uzupełnić?
Wysłana -
Masz niedobory w diecie (czyt. nie dostarczasz tyle ile jest zalecane). Czy masz niedobory w organizmie i powinieneś je uzupełniać to ciężko niestety stwierdzić. Zadbaj o dietę, aby do poważnych niedoborów nie dopuścić i problemu nie będzie. Jeśli ew. niedobory się pojawiły to wskazane zarzucić jakiś suplement witaminowo/minerałowy, lub lepiej - celując w konkretnie niedobory jeśli to możliwe
Strona 1 z 5
Dodaj odpowiedź