SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

najlepsze suplementy po treningu

Wysłana -
cześć,
Zwracam się o pomoc do wszystkich fachowców "suplemenciarzy"
Zwykle kończę trening o godz. 22.00 a nawet o 22.30. Doradźcie mi co w takim układzie wziąć zaraz po treningu (może jakieś węglowodany z kreatynką???) i co z białkiem (brać je przed snem, jeżeli tak, to jaki odstęp robić pomiędzy odżywkami???). Może doradzicie mi jakąś dobrą odżywkę typu 2w1.Dodam, że jestem na etepie budowania masy, jak to zwykle bywa zimą.
pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc.
Wysłana -
Większość osób wykorzystuje działanie suplementów typu PRE ( przedtreningowych ) a nie POST workout ( potreningowych ), co niekoniecznie daje wymierne korzyści.

Produkty potreningowe są to mieszanki odżywcze, których zadaniem jest szybkie dostarczenie między innymi węglowodanów, białka, jak i substancji działających stricte anabolicznie, jak bardzo popularna i skuteczna kreatyna, leucyna, EAA czy też innych składowych o działaniu ergogenicznym.
Wykorzystuje się tutaj efekt tzw. okna anabolicznego, czyli stanu organizmu, który charakteryzuje się wyższą kompensacją składników odżywczych zaraz po zakończonym treningu. Więcej o oknie anabolicznym można przeczytać na forum: http://www.sfd.pl/[art]_Okno_anaboliczne-t502247.html

Warto pamiętać że suplementy potreningowe skonstruowane są tak, aby wspomagać wszystkie procesy biochemiczne, zachodzące po treningu

Jakie suplementy warto zastosować?

Post Workout Pro Series - https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Post_Workout_Pro_Series-opis36350.html
Rave Cover - https://www.sfd.pl/sklep/Berserk_Labs_Rave_Cover-opis35866.html

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
A o której idziesz spać?
Wysłana -
crach,
chodzę spać najwcześniej o godz.24.00
Wysłana -
Wiec..powiele ci cos,co znajdziesz w kazdym pismie tematyki kulturystycznej.
Budowanie masy opiera sie na wiekszym spozywaniu skladnikow odzywczym w postaci weglowodanow,bialka bla bla bla..
To podstawa.
Kazdy kto cwiczy (bez wiekszego oczytania),daje sobie reke uciac,ze kulturystyka to tylko cwiczenia silowe,a reszta to malo istotne brednie,bo zawodowcy i tak robia mase na koksie,a wiec mowa o diecie z ich strony to pieprzenie slonych kawalkow.

Jedna uwaga z mojej strony.Probowales kiedys trzymac sie diety,w sensie 5 regularnych posilkow,z odpowiednia iloscia bialka i duza iloscia weglowodanow?
Z moich znajomych jestem w stanie wskazac tylko 2 takie osoby.Reszta to koksiarze,inni mysla ze jak zjedza jedna odzywke to Bog jeden wie co sie stanie.

Sprobuj:
-trzymac sie diety co najmniej 3-4 miesiace,4-5 posilkow nie kanapkowych ;](kasze,mieso,makarony,ryz,sery etc.)
-jesli masz problem z bialkiem (ja mam-nie jem miesa od 7 lat),zakup odzywke wysokobialkowa,z weglowodanami raczej nie ma problemow.
-do zestawu dorzuc kreatyne i-jesli cie stac-glutamine lub hmb.

Mnie po zestawie bialka z kreatyna przybylo wiele,mniejsza o kilogramy,ale bylo tego wiecej niz sie spodziewalem.Ale scisle trzymalem sie sensownego odzywiania.

Poza tym,cwiczac o 22 spozywasz malo "po posilku",spisz pewnie tez malo.
Btw.-nie wiemy nic o twojej budowie,a do kazdego typu somatycznego przypisuje sie inny tryb treningowy i inna diete.

Tak czy inak,proponuje narzucic diete,kupic kreatyne i uzbroic sie w cierpliwosc.


sid
Wysłana -
W takim razie bezpośrednio po treningu uzupełnij węglowodany(najlepiej mieszanką ww prostych i maltodekstryn-jakaś odżywka węglowodanowa)i zażyj kreatynę(do tego możesz dodać glutaminę,HMB,witaminy i minerały),w ciągu pół godziny uzupełnij białko(najlepiej hydrolizatem serwatki).Po 1-1,5 godz. zjedz normalny pełnowartościowy posiłek,np.kurczak z ryżem.Jeśli jeszcze przez 2godziny nie będziesz spał,zarzuć przed zaśnięciem kolejną porcję białka(dobra byłaby miszanka serwatki z jakimś innym, wolniej trawiącym się białkiem)i HMB(zawsze przed snem!).
Wysłana -
Sidus,
Wielkie dzięki za wskazówki na temat właściwego odżywiania (masz rację z tym, że wiekszośc ludzi myśli, że jedna dobra odżywka lub koks załatwią całą sprawę).

Crash,
Również dziękuję za odpowiedź.Jeżeli nie masz dość to zapytam o coś jeszcze:
oprócz tego,że w miarę dobrze się odżywiam mój zestaw suplementów w tej chwili wygląda tak:
-między posiłkami około południa - Massive Weight Gainer(Ultimate) raz dziennie
-ok pół godz. przed treningiem - Crea Mass(Hitec)
-po treningu - Crea Mass
-przed snem Whey Pro (Hitec)
Co (konkretnie) proponujesz zmienić ewentualnie co dodać do tego zestawu? Jeżeli HMB to jakiej firmy(z kasą jakoś dam sobie radę)?
Masz rację, że nie śpię zbyt długo ale mogę sobie pozwolić na drzemkę w ciągu dnia. Jeżeli chodzi o bliższe dane o mnie to właśnie wypełniłem profil. Poza ty jestem raczej połączeniem ekto i mezomorfika (tak mi się przynajmniej wydaje)i na razie zależy mi głównie na zwiększeniu masy.
pozdrawiam licząc na odpowiedź
Wysłana -
Jesli chodzi o HMB to Ultimate Nutrition.

Pozdrowienia Lunatic
Wysłana -
Zgadza się,najlepsze HMB dostępne na naszym rynku to produkt Ultimate Nutrition.Jeśli się na nie zdecydujesz,zażywaj do 3g dziennie w dawkach podzielonych(po obudzeniu,przed i po treningu,przed snem).Co do zmian,to może pierwszą porcję kreatyny zarzuć rano na czczo i odczekaj z posiłkiem jakieś pół godziny.
Wysłana -
Raz jeszcze dzięki za odpowiedzi. Jak zostanę MR OLIMPIA na pewno będę pamietał,że stało się to przy waszym "udziale" ale póki co pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanko(a właściwie trzy) odnośnie polecanego przez Was HMB z Ultimate:
-czy ma być ono w płynie, proszku, czy w tabletkach?
-ile gram i o jakich porach stosować je w dni kiedy nie trenuję?
-przez jaki okres czasu brać HMB i czy zawsze w połączeniu z kreatyną
pozdrawiam
Paweł
Wysłana -
Sorry, zapomniałem o jeszcze jednym pytanku:
- czy znacie jakiś dobry adres internetowy, gdzie mógłbym zamówić to HMB??? (w moich stronach w sklepach mają głównie Olimp i Hiteca).
Wysłana -
Usunięty przez gokuson za naruszenie Pkt 6 regulaminu forum.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź