SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

efektywność capoeiry

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4896

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11145 Napisanych postów 51525 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Dorzucę swoje trzy grosze do tematu capoeiry (i mam nadzieję, że nie trafią one jakimś cudem znowu do działu 'szatnia') Żeby wszystko było jasne - sam trenuję ją od niecałego roku i tak naprawdę mogę powiedzieć tyle: jak będą chcieli mi wklepać, to wtedy się dowiem czy jest skuteczna.
Inna sprawa, że do walki na ulicy trzeba przede wszystkim doświadczenia i dobrej psychiki - trening a sytuacja niebezpieczna dla życia to dwa różne światy. Jednak trenując to czy tamto człowiek wyrabia sobie pewne odruchy i dlatego uważam, że każda sztuka walki, łącznie z capoeirą, jest potencjalnie efektywna, zależy tylko, co wykorzystamy w walce. Ktoś tu pisał o capoeiriście znokautowanym podczas stania na rękach - jak ktoś wyczynia takie rzeczy w pojedynku, to jest po prostu baranem i już; sztuka walki nie ma tu nic do rzeczy.
Na niekorzyść capoeiry świadczy fakt, że praktycznie nie ma w niej technik ręcznych, być może dlatego, że podczas walk ulicznych capoeiristas mieli w rękach brzytwy. Są jednak szkoły capoeiry, gdzie gra jest szybka, ostra i używa się dużej ilości bloków, podcięć czy pchnięć - mój znajomy był ostatnio we Francji na treningu takiej grupy i myślał, że za chwilę zaczną się normalnie prać po pyskach.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 2023 lat Przeczytanych tematów 0