SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

dobór serii i powtórzeń - siłownia

Wysłana -
Witam. Ćwiczę już od kilku miesięcy treningiem ogolno rozwojowym. Trening 4 razy w tygodniu. Praktycznie co drugi dzień. Do tej pory wszystkie ćwiczenia wykonuje metodą 6 serii w każdej tyle samo powtórzeń z tym samym ciężarem. Na przykład wyciskanie na ławeczce wąski uchwyt 6 serii po 12 powtórzeń obciążenie stale 43 kg. Moim celem jest zwiększenie siły. I w końcu pytanie czy powinienem do następnych serii dodawać obciążenie, zmniejszać ilość powtórzeń. Ewentualnie jeszcze jakieś inne rozwiązanie?? Dodam że od czasu do biegam (można powiedzieć że też regularnie) z góry dziękuję za wypowiedzi.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
bartek112233
Witam. Ćwiczę już od kilku miesięcy treningiem ogolno rozwojowym. Trening 4 razy w tygodniu. Praktycznie co drugi dzień. Do tej pory wszystkie ćwiczenia wykonuje metodą 6 serii w każdej tyle samo powtórzeń z tym samym ciężarem. Na przykład wyciskanie na ławeczce wąski uchwyt 6 serii po 12 powtórzeń obciążenie stale 43 kg. Moim celem jest zwiększenie siły. I w końcu pytanie czy powinienem do następnych serii dodawać obciążenie, zmniejszać ilość powtórzeń. Ewentualnie jeszcze jakieś inne rozwiązanie?? Dodam że od czasu do biegam (można powiedzieć że też regularnie) z góry dziękuję za wypowiedzi.


A jak długo już lecisz na tej stałej liczbie powtórzeń? Bo jeśli faktycznie 4 tygodnie to można obciąć 2 powtórzenia i lecieć dalej. Oczywiście dokładając jakąś wartość obciążenia z treningu na trening.
Wysłana -
Wklej cały plan ale wyczuwam lipe.
Wysłana -
Dzień 1
Wysłana -
Przysiad, Martwy ciąg, Wyciskanie sztangietek, wyciskanie żołnierskie, wyciskanie francuskie leżąc , modlitwenik
Wysłana -
Dzień 2 Wykroki, Wiosłowanie sztangą, rozpiętki na ławce, wyciskanie sztangietek na ławce leżąc, uginanie przedramion ze sztangietkami młotkowo, wyciskanie sztangi na łace
Wysłana -
dzień 3 przysiad, wiosłowanie sztangietkami, wyciskanie sztangi, podciąganie sztagi do brody, uginanie ramion ze sztangą stojąc, pompki w podporze tyłem
Wysłana -
ćwiczę tym sposobem już 4 miesiące
Wysłana -
Nieczytelnie bardzo to rozpisałeś. Ale ja bym rozdzielił mc od przysiadu./ Wywaliłbym podciąganie wzdłuż tułowia ze sztangą bo to też niezbyt zdrowe ćwiczenie.
Wysłana -
Sorki, że chaotycznie ale temat dla mnie istotny a teraz bardzo nie mogę poświęcić czasu tylko na to..... Istotne dla mnie pytanie czy obciążenie zwiększać wraz z seriami i zmniejszać ilość powtórzeń ? ewentualnie inaczej ?
Wysłana -
Możesz robić jak dotychczas tylko zamiast 12 powt daj 10. I oczywiście co trening do tych serii roboczych dodaj jakiś ciężar

czyli jak np robisz przysiad
6 serii po 10 powt 50kg
to na następnym treningu
6 serii po 10 powt 52,5kg
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź