SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Aktualności - Sporty Siłowe

Dodaj odpowiedź

czy streching statyczny zmniejsza sile miesni

Wysłana -
Witam
od lat szukam rzetelnej odpowiedzi, czy stretchning statyczny zarówno przed , w trakcie jak i po treningu-czy zmniejsza sile i adaptacje treningowa układu nerwowego, bo niby wszędzie zaleca się streching zarówno dynamiczny ale tez glownie statyczny -daje efekt relaksacyjny psycho fizyczny, ale teraz czytałam ze jakiś znany trener rosyjskich ciezarowcow absolutnie zakazywal tej praktyki , zarówno przed jak i po treningu oraz nawet w okresie pozatreningowym, ,ponoc kazde rozciąganie niweluje efekt treningu silowego,im dluzej trwa rozciąg miesnie tym slabsza będzie odp adaptacyjna układu nerwowego, co na to experci?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Powiem szczerze, ja osobiście nigdy nie stosowałem strechingu, chociaż na zawodach zauważyłem kilka osób, które stosują.
Wysłana -
Stosuję streching praktycznie za każdym razem kiedy robię roztrenowanie...jest to forma statyczna.
W trakcie ciężkich treningów siłowych pod kątem budowania siły , nigdy nie robiłem strechu....

Od jakiegoś czasu zrezygnowałem również z wszelkiego rodzaju wymachów ramion itp. przed rozpoczęciem treningu...zdecydowanie wolę zacząć dane ćwiczenie na mniejszym ciężarze w ramach rozgrzewki, niż machanie łapami itd.


Zmieniony przez - W Z O R EK w dniu 2017-05-03 11:08:33
Wysłana -
mariola zginęła.....
Wysłana -
Ja z koleii wcześniej nigdy nie robiłem strechingu ani przed , ani po treningu i siła szła do przodu.
Obecnie robię mały streching po treningu i siła też idzie lecz wydaje mi się , że jest lepiej , ponieważ mam mniejsze zakwasy.


Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-10 09:30:55
Wysłana -
Rzeczywiście jeśli chodzi o zakwasy czy też ruchomość po ciężkim treningu , to streching na pewno pomaga w rozluźnieniu....
Zależy kto co lubi , ja uwielbiam ból zakwasowy...takie małe sadomaso
Wysłana -
a pavel tsatsuline odradza streching osobom którym zależy na sile ,uważa on ze miesien rozciagniety to miesien slaby i luzny który ulegnie pod dużym ciężarem, uważa on ze miesnie musza być trenowane codziennie a nawet kilka razy na dobe ale nigdy do upadku, wtedy sila idzie najlepiej, miesnie musza być wciąż napięte i naladowane energia ,nie mozemy nigdy czuc zmeczenia, i obudzeni nawet w nocy musimy być w stanie bez rozgrzewki podnieść nasz max ciężarem i to jest prawdziwa sila ponoc
Wysłana -
Ja uważam że każdy ma swoje teorie i każdy znajdzie swój sposób...na robienie siły. A pomysł podchodzenia pod maksa bez rozgrzewki , czy to w dzień czy w środku nocy....uważam za nienormalny i mocno,mocno kontuzjogenny.
Wysłana -
Wzorek po 20 latach na silce każdy już chyba uwielbia ból zakwasowy :) ale bardziej chodzi o to , że mogę wtedy ćwiczyc na drugi lub trzeci dzień tą samą partię dzieki temu .

Nawiązując do wypowiedzi kolegi poniżej :
" miesien rozciagniety to miesien slaby i luzny ...." może i tak , jesli się robi to między seriami w boju !!! ale kto robi streching między seriami ???

"uważa on ze miesnie musza być trenowane codziennie a nawet kilka razy na dobe ale nigdy do upadku " - no jesli tak potrafi to chwała mu za to ,
bo albo ma super organizm , który regeneruje się w kilka godzin , albo ten trening polega na wykonaniu nie wiem 1 ćwiczenia składajacego się z kilku serii
i to też jakimś lekkim ciężarem ....

ja nie wyobrażam sobie robić trennig tej samej partii codziennie !!! chyba , że na jakiś dopalaczach , koksach , ciągłym spaniu i jedzeniu
no i wykonując ćwiczenia na hm... 60-70 % swojej mocy

tak na marginesie .... to chciałbym zobaczyć ten jego plan treningowy , jak często ćwiczy daną partie mięsniową
ile ćwiczeń i ile powtórzeń wykonuje
bo jak dla mnie to abstrakcja


Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-11 15:17:39

Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-11 15:24:47

Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-11 15:26:22
Wysłana -
Tryptofan
Czytałem jego książkę i głównie porusza temat siły ale trochę innej tzn. wytrzymałości siłowej , coś bardziej pod crossfit.
Wysłana -
No właśnie, chyba bardziej tu chodzi o wytrzymałość niż samą siłę , co pewnie i tak jedno z drugim się wiąże ,
tak jak przy wyciskaniu na klatę , mięsnie klatki z barkami czy tricepsem i plecami itp.
nie da się pewnych rzeczy odseparować , jednak ta minimalna różnica nawet słowna może mieć ogromne znaczenie
między siłą a wytrzymałością

Z własnego doświadczenia wiem , że kiedyś robiąc taki plan "3cm w bicepsie w miesiąc"
który opierał się na robieniu zaledwie 2 ćwiczeń , 6 serii x 6 powtórzeń , poniedziałek - środa - piątek , tych samych partii ( biceps + triceps )
mięśnie po jakiś 2 tygodniach tak bolały i tak dostały w du..., że szok !!!
efekt był taki , że kumpel całkiem przestał ćwiczyć
ja zrobiłem trochę przerwy i po zmniejszeniu ciężaru dalej kontynuowałem , owocem tego było może... z pół centymetra w łapie
za to siła poszła kolosalnie do przodu , czułem jakbym sztangę wyciskał nie klatą a bicepsem samym

i tu mogę powiedzieć , że był to trening na siłę a nie na objętość w łapie
i wracajac do głownego tematu , ćwiczenie codzienne ... na siłe ...jest nie realne !!! jak dla mnie
być moze słaby jestem :) i stary :)
i strechingu wtedy wogóle np. nie robiłem ani przed , ani po treningu , co mogło być błędem właśnie
bo być może bym miał mniejsze zakwasy gdybym go robił.




Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-12 11:45:21

Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-12 11:52:27

Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-12 11:54:02

Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-12 11:57:03

Zmieniony przez - Tryptofan w dniu 2017-05-12 11:58:03
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź