SFD.pl Odchudzanie i forma po męsku

Dodaj odpowiedź

czy jest sens IF?

Wysłana -
Witam. Chciałbym rozpocząc lekką redukcję. Zastanawiam się nad IF, tylko mam problem. Pracuję w godz 7-15 więc na siłkę chodzę w okolicy 16-17. Tylko tak do pracy jeżdżę rowerem(ok10km) i z pracy też. I teraz nie wiem jak ustawic sobię okno jedzenia. Pomoże ktoś?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Jeśli trening będziesz konczył pewnie koło 18 - 19 to śmiało okno jedzenia możesz wrzucić powiedzmy 15-23 na początek. Przed treningiem posiłek stanowiący około 25% zapotrzebowania, ubogi w węglowodany. Po treningu pakujesz resztę :) Później najlepszą opcją byłoby zrobienie okna jedzenia 19-23 czy tam 20-24, lecz najpierw zobacz jak będziesz reagował na ośmiogodzinne okno.
Wysłana -
Stosowanie IF na zasadach ramadanu (rozpoczynanie okna konsumpcji po zmierzchu) jest dosyć często praktykowane/polecane. Sądzę jednak, że jest to rozwiązanie dalekie od optymalnego. Przy konieczności wydłużania okna konsumpcji do 24 lub później raczej nie upierałbym się przy metodach IF i proponowałbym tradycyjne rozwiązania, ewentualnie wykonywanie treningu po dwóch posiłkach.
Wysłana -
no właśnie okno konsupmcji do 23 to jakoś mi się nie widzi bo ja o 21-21.30 idę spać ponieważ wstaję ok 6.. więc prosiłbym żeby ktoś mnie naprowadził na dobrą drogę dla mnie...
Wysłana -
Jeśli Twoje jazdy rowerem są intensywne, to nie polecam Ci IF.
Wysłana -
no robię nieco ponad 10km w 25-30 minut..a jak np jem posiłki nie co 2-3 h a co 4-5 to coś się dzieję?
Wysłana -
łukaszk
możesz rozwinąć myśl na temat 2posiłków przed treningiem? Ile kcal procentowo itd i czy Tak samo dobre to będzie Jak 1przed:) pytam bo wygodniej mi też By Tak było ale odradzoNo mi to bo niby się kłóci z zasadami if. Pozdró
Wysłana -
Proponowałbym protokół ze strony Berkhana dla osób mających typowe godziny pracy i trening w godzinach 17-20:

12-13 pierwszy posiłek (20-25% zapotrzebowania energetycznego)
16-17 drugi posiłek przed treningiem (20-25% zapotrzebowania energetycznego)
20-21 posiłek po treningu (największy posiłek w ciągu dnia)
Wysłana -
a posiłek o 13 to trochę nie za późno jeśli o 7 jadę do pracy rowerem?
Wysłana -
LukaszK, dzieki za odpowiedz. Jeszcze tylko ciekawi mnie czy ta metoda będzie tak samo dobra jak 1 przed?
Wysłana -
Erk możesz spróbować z oknem konsumpcji od 11 do 19.

Boksero ta metoda może w niektórych przypadkach być lepsza, w zależności od pory kończenia okna konsumpcji.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź