sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

brak siły na trening wieczorem. w ciągu dnia mega motywacja,ale trening możliwy tylko wieczorem.PAT?

Wysłana -
Cześć wszystkim!

Uprzejma prośba o pomoc
mam 33 lat. trenuję z przerwami od 14 roku życia (sporty walki i siłownia)
ważę 80kg wzrost 180cm
nie korzystam z suplementów.

Moja praca zawodowa wiąże się z intensywnym wysiłkiem intelektualnym 8 godzin dziennie. praca na 150% obrotów.
Mimo to jestem bardzo zmotywowany do treningu. Sport mam we krwi i nie wyobrażam sobie życia bez niego.
Najwyższy poziom energii i zmotywowania do treningu odczuwam w szczególności w godzinach 12-15. Energia rozpiera mnie wówczas do tego stopnia, że mam ogromną ochotę rzucić wszytko i polecieć na ostry trening.
Niestety do domu z pracy wracam ok. 18:00 potem czas dla dzieci i na koniec dnia wyczekiwany przez cały dzień trening - 21:00

Problem w tym, że po ciężkim dniu jestem tak wykończony, że zmotywowanie się do ćwiczeń o tej porze wymaga ogromnego wysiłku. kanapa działa jak magnes z taką mocą, ze niestety często zwycięża nad chęcią wyjścia na trening
Następnego dnia oczywiście mega wyrzuty sumienia i obiecywanie, że tym razem nie dam się i pójdę poćwiczyć wieczorem, a wieczorem - to samo

co optymistyczne - nawet jak jestem mega wykończony dniem, ale uda mi się zmusić do treningu to w zasadzie po rozgrzewce i ok dwóch seriach ćwiczeń na właściwym ciężarze wstępuje we mnie jakaś nowa energia, wraca mega motywacja i cały trening wykonuję w optymistycznym i pełnym energii tempie. cale wyczerpanie psychiczne odchodzi i trening realizuje na 150% mocy.
po treningu w którym wykańczam się maxymalnie fizycznie odczuwam mega odprężenie psychiczne, jestem w stanie zrobić jeszcze kilka rzeczy w domu i dopiero pójść zrelaksowany spać.

zastanawiam się czy w moim przypadku uzasadnionym byłoby wprowadzenie jakiejś formy suplementacji której celem byłoby pobudzenie mnie do treningu przed samym treningiem.

kiedy wyjdę na trening wszytko już idzie gładko, ale jedyny moment w ciągu dnia kiedy mogę to zrobić to późny wieczór. mój umysł domaga się wówczas jakiejś formy relaksu z naciskiem na "połóż się i nic nie rób", a przekonanie go do relaksu w formie przerzucania ciężarów to prawdziwa droga przez mękę.

czytałem wiele artykułów na temat substancji/suplementów/środków które mogłyby pomóc mi rozwiązać ten problem, ale nie chciałbym nic "tu" nikomu sugerować.

jestem bardzo ciekawy czy ktoś z as miał takie lub podobne doświadczenia i w jaki sposób sobie z nimi poradził
będę bardzo wdzięczny za Wasze opinie i sugestie

pozdrawiam

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
zawsze mozesz pomyslec o dodatku np. kofeiny z tyrozyna
Wysłana -
jw bardzo skuteczne polaczenie, na start okolo 200-300mg kofeiny, do tego 1g tyrozyny i cos powinno uz Cie ruszyc
Wysłana -
dziękuję za odpowiedzi. o kofeinie myślałem już jakiś czas temu, ale mam w związku z nią kilka wątpliwości:
1. w stanach opisywanych wyżej zrobiłem test w postaci wypicia mocnej kawy przed wieczornym treningiem. efekt nie był zadowalający. pobudzenie było na tyle nieefektywne, że nie przyniosło żadnych rezultatów w postaci zwiększenia motywacji.
druga spraw to fakt, że jestem osobą która po wypiciu nawet mocnej kawy z powodzeniem może iść spać. kawa pobudza pewne obszary mojego mózgu, ale nie te części układu nerwowego których pobudzenie dało by efekt typu "wstaię i idę!!"

domyślam się, że zawartość kofeiny w suplemencie jest znacznie wyższa niż w filiżance kawy, pytanie jednak czy to na pewno dobra droga w moim przypadku?
ponad to jestem osobą której często ciśnienie zahacza o górne granice normy. robiłem jednak próby wysiłkowe żeby zbadać czy trening na siłowni jest dla mnie bezpieczny. i na szczęście jest. pytanie czy suplementacja kofeiną będzie wskazana?

i jeszcze jedna kwestia co do kofeiny. czytałem, że kofeina wpływa na chwilowe pobudzenie neuroprzekaźników w mózgu, ale w efekcie zmniejsza ilość dopaminy. niski poziom dopaminy natomiast objawia się uczuciem przemęczenia, brak motywacji i chęci do działania.
czy suplementacja kofeiną nie będzie w związku z tym "strzałem w kolano"

co do tyrozyny - o tym aminokwasie szczerze mówiąc wcześniej szczegółowo nie czytałem. dziękuję za naprowadzenie do poszerzenia wiedzy.

a jak się ma do mojego problemu: beta-alanina lub arginina?

pozdrawiam


Zmieniony przez - Shao-Kahn w dniu 2017-06-15 10:36:32
Wysłana -
Nie sugeruj sie jakimiś durnymi badaniami tu radzą Ci osoby z doświadczeniem,każdy jest inny na jednego działa to na drugiego tamto.ba niema działania pobudzającego arginina tez spróbuj kofe z tyrozyna na start w niskich dawkach i zobaczysz działanie lub poprostu kup gotowa przedtreningowke.



Zmieniony przez - Generacja_ w dniu 2017-06-15 11:28:55

Zmieniony przez - Generacja_ w dniu 2017-06-15 11:29:30
Wysłana -
imo lepiej dobrac sobie srodki osobno i doboerac dawke pod siebie. mozesz dac na poczatek 100-200mg kofy i z 1g tyro.
Wysłana -
A może po prostu drzemka 30 min po pracy, później mała kawka i jazda?
Wysłana -
w moim przypadku drzemka przed treningiem = brak treningu
Wysłana -
nie jest tak, że te zmulenie przychodzi po grubszym posiłku, który spożywasz wracając do domu (przed treningiem)? O której zaczynasz dzień? Osobiście możesz traktować trening jako rozluźnienie, jednak organizm to traktuje jako kolejny dość mocny stresor. Kolejna sprawa, że godzina 21 to już tak fizjologiczne ułożone, że organizm powinien się wyciszać, a nie wskakiwać na wyższe obroty.
no i te zjazdy energii to występowały już praktycznie od początku kiedy zacząłeś tą pracę, czy może jakoś w trakcie pojawił się problem?
Wysłana -
zjazdy energetyczne = nieodpowiednie zywienie
Wysłana -
Zmieniony przez - Shao-Kahn w dniu 2017-06-15 15:14:34
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź