Trening

Martwy ciąg - 8 korzyści wykonywania martwego ciągu

Podaj dalej

Martwy ciąg prezentuje ruch wielostawowy, którego nie jesteśmy w stanie zastąpić innym ćwiczeniem. Nie od dziś wiadomo, że wykonywanie martwego ciągu jest doskonałym sposobem na to, aby wspomóc budowanie masy mięśniowej jak i siły. Wielu kulturystów, zawodowych sportowców reprezentujących sporty walki, jak np. zapasy, nie wyobraża sobie budowania siły i mięśni bez ciężkich ciągów. Jeżeli nie masz pomysłu, jaki trening przeprowadzić danego dnia, wykonaj kilka ciężkich serii martwego ciągu, który pozwoli przetrenować 5 różnych grup mięśniowych.

Dlaczego powinieneś wykonywać martwy ciąg?

Na początku trzeba zaznaczyć, że poprawna technika martwego ciągu jest trudna do wykonania. Jednak gdy opanujemy ją w znacznym stopniu, wykonując ruch ciałem w sposób bezpieczny dla naszego grzbietu, szybko zorientujemy się, że łatwo dołożyć znaczną ilość kilogramów na sztandze. Dzieje się tak dlatego, że wprawiamy w ruch wiele grup mięśniowych. Z tego typu właściwości skorzysta nasze serce, które również poddane będzie bardzo ciężkiej pracy. Przepompować ono musi znaczne ilości krwi, co wynika z tego, że wiele grup mięśniowych wykonuje swoją pracę, zużywając tlen, składniki odżywcze, jak i produkując odpady metaboliczne, które trzeba usunąć wraz z kwasem mlekowym.

martwy ciąg

Martwy ciąg, poprzez swój wpływ na sylwetkę pozwoli rozwijać siłę nie tylko w boju, jaki trenujemy, ale również wypracować atletyczną sylwetkę, jak i wspomóc rozwój siły nóg czy całego grzbietu.

Co więcej, aby wykonywać pracę na tak znacznej ilości grup mięśniowych potrzebujesz dużo energii. Przypominając, ruch angażować będzie takie mięśnie, jak: czworogłowe, dwugłowe, półścięgniste i półbłoniaste, przywodziciele i odwodziciele, łydki, pośladkowe, prostowniki grzbietu, najszersze, czworoboczny, jak i mięśnie ramion. Oznacza to, że uruchamiamy praktycznie całość włókien mięśniowych naszego ciała, co powiązane jest ze znacznym wyrzutem hormonalnym. Pomimo, że tego typu “hormonalny zastrzyk” nie trwa długo, jest wystarczający, aby uzyskać wiele korzyści.

8 powodów, dla których warto włączyć martwy ciąg do swojego treningu

  1. Martwy ciąg buduje ogólną siłę mięśniową.
  2. Martwy ciąg pozwala wydatkować dużo energii, co przekłada się na efektywniejszą redukcję tłuszczu.
  3. Poprawia postawę ciała. Silniejszy grzbiet, silniejsze pośladki i mięśnie kulszowo-goleniowe pomogą skorygować wady postawy.
  4. Wzmocnienie dolnego odcinka grzbietu działa prewencyjnie na powstawanie w przyszłości problemów ze zwyrodnieniami. Pamiętać jednak należy, aby technika treningowa była prawidłowa w 100%, jak i zachowana pełna mobilność bioder.
  5. Wykonując martwy ciąg, wzmacniasz nie tylko tkankę mięśniową, wydolność organizmu oraz wytrzymałość mięśni. Powiązane jest to ze sporym zapotrzebowaniem na tlen, jakie jest generowane przy obciążeniu wielu grup mięśniowych.
  6. Wykonanie kilku serii ciężkich ciągów pozwoli na znaczny wyrzut hormonalny, który przekłada się na poprawę wyglądu sylwetki.
  7. Martwy ciąg wspomaga również sprinterów, jak i pozwala skakać wyżej.
  8. Pozwala na wypracowanie funkcjonalnego dźwigu z podłoża.

Tomasz Maciołek - Fizjoterapeuta, Trener Personalny

Oceń: 5,00 / 2

Warto przeczytać

Komentarze (1)
Dadas215

Super. Będę robił jeszcze wiecej

0
Brak przyrostów i postępów na siłowni? Trenuj mniej

7 zasad treningu XXI wieku

19 wariantów na ciągi i przysiad