SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami
Odchudzanie

Jakie badania warto wykonać przechodząc na redukcję?

Podaj dalej

Bardzo duża ilość osób, a co gorsza dietetyków, za bazę do ułożenia dobrej diety uważa parametry takie jak waga, wzrost, wiek i stopień aktywności. Są to ważne aspekty, jednakże wbrew pozorom nie najważniejsze. Pierwszą, podstawową rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę przy rozpoczęciu diety, są wyniki badań laboratoryjnych.

Pomimo iż wydawać by się mogło, że efektywna redukcja jest uzależniona głównie od deficytu energetycznego, to w rzeczywistości istnieje wiele czynników wpływających na redukcję tkanki tłuszczowej. Zaburzenia poziomu niektórych hormonów mogą sprawić, że mimo usilnych starań nie będziemy w stanie pozbyć się niechcianych kilogramów. Ustalenie odpowiedniej strategii zarówno żywieniowej, jak i treningowej jest w dużym stopniu uzależnione od wyników badań. Pomaga to wybrać najbardziej efektywny sposób na dojście do celu przy wykluczeniu zaburzeń metabolicznych. W przeciwnym wypadku, zamiast budować sylwetkę marzeń, możemy sobie bardzo zaszkodzić. Które badania są najbardziej istotne przed rozpoczęciem diety? Na co zwracać uwagę, by uzyskać efekty i sobie nie zaszkodzić?

Badania podstawowe

Fundamentalnymi, a zarazem najważniejszymi badaniami, które należałoby wykonać podejmując się jakiejkolwiek diety są:

Badania rozszerzone

Poza badaniami podstawowymi, które dają nam ogólny zarys funkcjonowania naszego organizmu i są fundamentalne do ustalenia odpowiedniej diety, warto zrobić badania m.in. na alergie i nietolerancje pokarmowe, zaburzenia witamin i składników mineralnych czy próby wątrobowe. Da nam to możliwość dopasowania diety w 100% pod naszą osobę i uzyskania maksymalnej efektywności. Warto wykonać badania takie jak:

Podsumowanie

Planując konsultację z dietetykiem czy nawet będąc w trakcie jakiejkolwiek diety, warto wykonać kilka badań pozwalających ocenić kondycję zdrowotną organizmu oraz pomocnych w sporządzaniu efektywnej diety. Dzięki wykonaniu kilku podstawowych badań mamy możliwość dużo lepszego dostosowania diety, treningów oraz innych podejmowanych działań. Kilka badań należy wykonywać rutynowo, takich jak morfologia krwi, kortyzol czy profil lipidowy, badania te nie są drogie, a pomagają w dużym stopniu ocenić ogólny stan zdrowia naszego organizmu. Dla osób, które chcą mieć bardziej szczegółowy obraz tego, co dokładnie dzieje się w naszym organizmie lub odczuwają nieprawidłowości w funkcjonowaniu organizmu, zalecane jest wykonanie większej ilości badań specjalistycznych. Jakie badania najlepiej wykonać, warto poradzić się rozsądnego lekarza lub dietetyka. Wbrew pozorom sam ujemny bilans kaloryczny nie jest wystarczający, nasz organizm wymaga szczegółowego wglądu, dzięki któremu będziemy mogli ustalić jak najbardziej indywidualną dietę.

Dawid Mazur

Oceń: 5,00 / 6

Warto przeczytać

Komentarze (0)

Trening redukcyjny - intensywność

Jak uniknąć efektu jojo?

Dieta 1200 kcal: jej skuteczność oraz skutki zdrowotne