Lifestyle

11 minusów bycia kulturystą

Podaj dalej

Posiadanie dobrej formy sportowej czasami jest uciążliwe. Poniżej przedstawiam sytuacje, w których kulturyści chętnie oddaliby na chwile swoje skrupulatnie wyrzeźbione mięśnie. Podczas czytania na pewno nie raz przyznasz nam rację mimo, że tekst został napisany z "przymrużeniem oka".

1. Żmudne poszukiwania idealnych spodni

Jeśli jesteś osobą dobrze zbudowaną, twoje mięśnie nóg są znacznie bardziej rozwinięte aniżeli przeciętnego zjadacza chleba. Twoja ciężka praca i samozaparcie to nie tylko osobista satysfakcja. Przeglądając garderobę, pozbywasz się dżinsów i zaczynasz poszukiwanie nowych, w których będziesz mógł wyeksponować swoją sylwetkę. Tutaj pojawia się problem. Obcisłe spodnie – nigdy (chyba że jesteś kobietą lub liczysz się z ich rozerwaniem gdy kucniesz). Wreszcie znajdujesz spodnie, w które jesteś w stanie się wcisnąć i tutaj pojawiają się dwie opcje – pierwsza: pasują w udach, ale są za duże w pasie oraz druga – spodnie pasują w pasie jednak są zbyt obcisłe w udach i czujesz się w nich źle.

2. Poszukiwania odpowiedniej koszulki

Wraz z poprawą formy twoja talia robi się szczuplejsza, a ramiona poszerzają się – sylwetka zaczyna przybierać kształt litery V. Pojawia się kolejny problem: w koszulce, która jest dobrze dopasowana w pasie, twoje ramiona zaraz rozerwą rękawy. Jesteś zmuszony wybrać bezpieczne (aczkolwiek mało satysfakcjonujące wyjście), czyli kupno koszulki w większym rozmiarze. Niestety, po twojej talii nie pozostał nawet ślad, ponieważ T-shirt jest zbyt duży. Czujesz się oszukany i sfrustrowany, bo nie po to poświęciłeś tyle czasu na ćwiczenia, żeby teraz nosić workowate ubrania.

3. Odkrywasz, że istnieje obwód karku

Zostałeś zaproszony na wydarzenie, gdzie obowiązuje elegancki dress code. Ślub przyjaciela, oficjalne spotkanie, duża impreza. Sięgasz po krawat i próbujesz go założyć. Niestety, kołnierzyk się nie dopina. Szybko odkrywasz, że albo koszula, albo twoje życie – zapięcie pierwszego guzika grozi uduszeniem. Rozwiązaniem w tej sytuacji będzie inwestycja w wyjątkowo drogą koszulę, która będzie miała rozszerzony rozmiar kołnierzyka. Jeśli znajdziesz pasującą koszulę w zwykłej sieciówce, śmiało możesz zagrać na loterii – to twój szczęśliwy dzień.

4. Problem objętości

Z pewnością znasz te opowieści o tym, że osoba otyła zajmuje więcej miejsca w autobusie czy samolocie niż powinna. Nie jeden twój znajomy opowiadał anegdotę o tym, że ludzie z nadwagą powinni kupować dwa miejsca siedzące obok siebie, aby mieć pewność, że nikomu nie zawadzą. Sprawa wydaje się śmieszna z pozoru, ale jednak ciebie również dotyczy. Obwód twojego ciała znacznie wykracza poza standardowy rozmiar siedzenia w pociągu czy autokarze. W takim razie ty też powinieneś pomyśleć o dodatkowym miejscu dla samego siebie.

5. Bezdech senny

Kolejny problem dotyczący z pozoru tylko osób otyłych. Jeżeli dźwigasz na swojej klatce i w jej obrębie zbyt dużo mięśni, być może cierpisz na przerywany oddech podczas snu.. Leczenie tej przypadłości polega na noszeniu maski CPAP zmieniającej ciśnienie w drogach oddechowych. Do stosowania tej maszyny trudno się przyzwyczaić, a hałas, który wytwarza jest uciążliwy dla osoby śpiącej obok.

6. Bezustanny głód

Jeżeli jesteś wysportowany twój metabolizm zdecydowanie przyspiesza. W praktyce wygląda to tak, że kończąc jeden posiłek natychmiast stajesz się głodny. Pocieszyć cię może to, że twoje ciało jest w stanie szybko strawić duże ilości nieplanowanego posiłku, którego skład nie odpowiada typowej diecie kulturystycznej.      

7. Zwiększone zapotrzebowanie na białko

Problem, który wydaje się być z pozoru błahy – w końcu białko przyjmujesz praktycznie z każdym posiłkiem. Biorąc jednak pod uwagę ilość protein, których powinieneś dostarczyć na kilogram masy ciała, to ilość jedzenia staje się ogromna. Nawet jeżeli jesteś w stanie poradzić sobie ze zjedzeniem wszystkiego, to twoje codziennie obowiązki mogą uniemożliwić regularne posiłki. Z tego powodu większość osób decyduje się na koktajle proteinowe.

8. DOMS

Zespół opóźnionego bólu mięśni, czyli wszystkim dobrze znane zakwasy. Najpóźniej wieczorem po treningu zwykłe czynności urastają do rangi niewykonalnych. Wchodzenie i schodzenie po schodach, siadanie czy poruszanie się sprawiają ból.

9.Codzienność? Opowiedz mi o niej

Twoi kumple wiedzą jak wygląda życie poza pracą. Oglądają telewizję, grają w gry wideo, spotykają się w klubach lub zarywają noce podczas wspólnych imprez. Ciebie to jednak nie dotyczy. O alkoholu zapominasz od razu, podobnie jest z całonocną imprezą, która odbiera siły podczas treningu. Podczas gdy inni spędzają czas na przyjemnościach, ty spędzasz godziny na siłowni.

10. Zwiększające się koszty

Żywność przetworzona jest zdecydowanie tańsza niż ta pochodząca z upraw ekologicznych. Jeżeli chcesz jeść zdrowo – musisz liczyć się ze zwiększeniem wydatków na jedzenie. Dodatkowo, zamiast popularnych przekąsek, kupujesz większą ilość mięsa, co również przyczynia się do podniesienia kosztów.

11. Sceny zazdrości

Nie ma to znaczenia, czy jesteś w związku małżeńskim czy dopiero randkujesz. Wraz z poprawą twojej sylwetki płeć przeciwna zacznie zwracać na ciebie większą uwagę. Problem pojawia się w momencie, gdy świadkiem takich sytuacji będzie twoja dziewczyna, która od razu urządzi ci scenę zazdrości. Aby temu zapobiec, lepiej omijaj szerokim łukiem wszystkie inne zainteresowane tobą kobiety.

Przeczytaj także:6 plusów bycia kulturystą

Na podstawie: http://www.fitnessandpower.com/fitness-stories/11-reasons-big-muscles-sometimes-pain-ass

Redakcja SFD

Oceń: 5,00 / 4

Warto przeczytać

Komentarze (7)

colin2000

Wszystko fajnie opisane i się z tym zgodzę tylko.... i wyłącznie na SAA. Powodzenia

masti

A gdzie jest 1000 plusów bycia kulturystą ?

robkon

12. Za duży biceps i zbyt krótka szczoteczka do zębów
13. Przy dużej masie ciężko jest podrapać się po plecach

Jak uratować szejker? Metody na czyszczenie shakera

6 plusów bycia kulturystą

Jak nie stracić motywacji do ćwiczeń?