Fitkuchnia

Zapiekane szparagi proteinowe

Podaj dalej

Czego potrzebujemy:

Do posypania: gruboziarnista sól, czarnuszka, chia

Jak wykonać:

Ciasto na pizzę robimy zgodnie z instrukcja na opakowaniu - proszek rozrabiamy z wodą i zostawiamy na kilka minut. Po tym czasie dosypujemy mąkę orkiszową i ponownie zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i zostawiamy na 10 minut.

Szparagi gotujemy.

Jak dobrze przygotować szparagi? Odłamujemy zdrewniałą końcówkę. Jak złapiecie szparaga na końcu i odegniecie - pęka w idealnym miejscu. Następnie trzeba go obrać. Najlepiej przy pomocy obieraczki do warzyw, obieramy szparaga od dołu do połowy. Następnie związujemy szparagi poniżej główek. Do wysokiego naczynia wlewamy tyle wody, by główki szparagów były powyżej jej poziomu. Wsypujemy pół łyżeczki soli i pół łyżeczki cukru. Do zimnej wody wkładamy szparagi i od momentu zagotowania wody - gotujemy od 5 do 8 minut. Czas zależny od grubości szparagów. Po tym czasie wyjmujemy szparagi z wody.

Ciasto rozwałkowujemy dość cienko i kroimy na paski o szerokości około 2-3cm. Następnie 2 szparagi owijamy paskami ciasta i układamy na blaszce wyłożonej papierem. Ciasto posypujemy solą, czarnuszką lub chia. Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez 15 minut.

Ja zwykle podaję z pieczonymi pieczarkami.

Ponieważ szparagi są wilgotne, całość nie jest sucha.

Wartości odżywcze:

Cała porcja to tylko 225 kcal.

Białko 29 g, Tłuszcze 1 g, Węglowodany 22 g.

Smacznego!

Sylwia Ratajczak

Oceń: 5,00 / 2

Warto przeczytać

Komentarze (1)
anubis84

Ile czasu te pieczary piekłaś, robiłem dziś pieczarki i takie nijakie mi wyszły, bardziej chyba się ugotowały

0
Wysokoproteinowe tiramisu - Take & Go

Polędwiczki wieprzowe w sosie pieczarkowym - Take & Go

Orkiszowa tarta ze szparagami