SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Zastoj wagi na redukcji- za niskie kalorie?

Wysłana -
Jestem na redukcji... dlugo... 2 lata temu waga spadla, potem stanela, troche podjadalam, ale kalorycznie nie przekraczalam 2000 kcal.
Obecnie jestem na diecie keto i 1700-1800 kcal od kilku miesiecy. Przejrzalam wszystko dotyczace keto dlaczego waga moze nie spadac i nic mi sie tu raczej nie zgadza oprocz tego, ze spozywam za malo kalorii, lub jestem za dlugo na redukcji. (Wyniki tarczycy itd ok)
Wzrost 168cm, waga 75 kg, CPM mi wychodzi ok 2300 kcal, cwicze 4x w tyg 2x silowo i 2x HIIT Jak juz mowilam spozywam ok 1700-1800 kcal. Praca siedzaca
Co do keto wegle nie rpzekraczam 40g ale glownie 20-30g
Ostatnio obcielam tluszcz na rzecz bialka i waga spada ale ok 0.5kg na miesiac. Obwody tez minimalnie.

Mysle nad wskoczeniem na CPM na miesiac, po czym obcieciem 300 kcal.
Czy to dobry pomysl? W koncu to by bylo tylko 200 kcal roznicy, czy cisnac dalej lub nawet obciac kcal?

Bede wdzieczna za wasze opinie, bo nie mam pojecia co zrobic, zeby ruszylo
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wrócić na zbilansowaną. Wejść na jakiś czas na zero. Keto to nie jest dobra dieta dla kobiet. I jak widać - niekoniecznie skuteczna.
Wysłana -
Ja czuje sie swietnie na keto i dziala na mnie rewelacyjnie i nie zamierzam z nie rezygnowac :) Od razu mowie ;D. Jedyny problem z ta waga, ale to raczej podejrzewam, ze cos albo robie nie tak, albo te kalorie. Dlatego jestem tu na forum i ciekawi mnie czy ktos cos podpowie


Zmieniony przez - domdom89 w dniu 3/13/2018 12:38:15 PM
Wysłana -
Masa ciała jest nieistotna, ważna jest ogólna kompozycja sylwetki jak i obwody. Rzeczywiście keto nie jest optymalnym rozwiązaniem bowiem jest to Twoja decyzja. Bardzo możliwe, że Twój organizm spowolnił przebieg procesów metabolicznych, stąd też nie odnotowujesz już żadnego progresu.

Abstrahuując, robiłaś może w ostatnim czasie badania? Długo utrzymywana dieta z niską podażą węgli może obniżyć produkcję hormonów poziomu tarczycy, zwłaszcza tyczy się to konwersji t4 do t3, a jak wiadomo to t3 jest odpowiedzialny za tempo spalania tłuszczu zapasowego. Robisz okresowe ładowania?

Wstaw pełną ankietę działu + przykładowy dzień jedzenia.
http://www.sfd.pl/t922822.html 
Wysłana -
a błonnik jak się ma?
Wysłana -
ale co błonnik?
Wysłana -
"Ja czuje sie swietnie na keto i dziala na mnie rewelacyjnie i nie zamierzam z nie rezygnowac :)" - no to zaakceptuj wagę, toż to nie najważniajesza sprawa w życiu - ot taki numerek. Ważne że czujesz się świetnie i rewelacyjnie!

Czujesz się świetnie, działa rewelacyjnie - ale jednak nie do końca... to może jednak nie świetnie i nie rewelacyjnie - skoro jeden z głównych wyznaczników prawidłowej diety (obok zdrowia i samopoczucia) nie jest taki jak powinien?
Wysłana -
Hej, dzieki za komentarze. Jasne cos jest nie tak i dlatego tu jestem. Nie rozumiem naskoku na diete ketogeniczna, ale jasne kazdy moze miec swoje zdanie. Ja jednak nie zamierzam z niej zrezygnowac. Nigdy nie czulam sie tak dobrze jak teraz. Ponadto mialam wczesniej problemy z zylami, ktore nagle znikly (probemy, nie zyly ;P). TSH w normie, dopiero robilam badania krwi zelazo i B12 mam niskie (na poprzednich badaniach przed keto mialam dobre, wiec ewidentnie brak z pozywienia, co mam zamiar zweryfikowac- moja wina, ale po to sie robi badania, zeby monitorowac). Nikt tez chyba nie odpowiedzial na moje pytanie dotyczace kalorii, czy uwazacie, ze sa ok czy za nisko? Jak juz mowilam dlugo ciagne na takiej liczbie kalorii

Ankieta
redukcja
Płeć : kobieta
Wiek : 28
Waga : 75
Wzrost : 168
Obwód klatki :
Obwód ramienia : 32
Obwód talii : 80
Obwód uda : 66
Obwód łydki : 37
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : wg kalkulatora YMCA 24.5%, kaliper: brzuch 20, udo 30
Aktywność w ciągu dnia : praca siedzaca, aktywne weekendy
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 4x w tyg silownia: 2x FBW, 2X HIIT
Odżywianie : Dieta ketogeniczna od listopada z krotkimi przerwami w Grudniu i na pocz lutego
Cel : redukcja, dobre samopoczucie, zdrowie :)
Ograniczenia żywieniowe : wegle lol
Stan zdrowia : astma, po ostatnich badaniach krwi niskie zelazo
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty :
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : obecnie omega 3, mineraly i zaczynam zelazo
Stosowane wcześniej diety : zbilansowana

Przykladowy dzien odzywiania:
Sniadanie 8.00 kawa BPC: smietanka 18% 100ml + lyzka oleju koko lub MCT

Lunch: 12:00- dzis keto pizza
ryz z kalafiora 200g
jajko 1.5
ser czedar 30g
oliwa z oliwek 1 lyzka
tomato puree 1 lyzka
salami 30g
mozarella 40g
pomidory 50g
cebula 0.25 sztuki
bazylia

1 kawalek gorzekiej czekolady 90%

Kolacja
Bekon - 2 kawalki
Awokado -1 srednie
jajka- 2
sardynki w sosie pomidorowym 120g

kakao
kakao lyzka
smietanka 18% 50ml
erytrytol

Wychodzi BTW 86, 135, 35, kcal 1705
To tylko przykladowy dzien z dzisiaj
Wysłana -
Przecież Ci odpowiedziałem na Twoje pytanie.
TSH niewiele mówi, więcej informacji w tej kwestii dostarczają badania FT3 i FT4.

Dietę wrzucaj w zalecanej formie.
http://www.sfd.pl/t922822.html

Nie dziwie się, że borykasz się z niedoborami żywieniowymi patrząc na Twoją dietę, dlatego KETO bez dostatecznej wiedzy może się tak kończyć. Żelazo z supli nie cech**e się tak wysoką wchłanialnością jak chociażby żelazo hemowe które występuje w produktach pochodzenia zwierzęcego.

Niemniej jednak niedobór witaminy B12 generuje anemię i wielee komplikacji ze strony układu nerwowego, poza tym w takiej sytuacji może również dojść do wzsrostu toksycznej dla naczyń krwionośnych homocysteiny. W diecie wyraźnie widać deficyt szczególnie mięsa, jaj, nabiału.. generalnie jest to Twoja sprawa co dalej zrobisz z tym ''fantem'' - czujesz się dobrze psychicznie, a w organizmie dzieje się coś złego. Jeśli zamierzasz dalej w to brnąć to tylko na swoją odpowiedzialność.

Cyferki na wadze są mniej ważne niż zdrowie, ale to moja percepcja.
Nie ulega wątpliwości, iż należy podnieść podaż kalorii i wzbogacić dietę odżywczo.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-03-14 14:25:34
Wysłana -
Suplementacja żelazem to nie jest ani prosta ani skuteczna metoda - przynajmniej mam takie wnioski z autopsji. Wchłanialnośc/przyswajalność suplementów/koniecznosc zachowania odstępów czasowych od posiłków, bleah..Plus skutki uboczne

Niedobór żelaza z czegoś wynika, i to niekoniecznie z niedoborów w pożywieniu. Trzeba się zastanowić, czy to nie ma związku z nadmiernie obfitymi miesiączkami - bo to najczęstszy powód. A jeśli to ten powód - to trzeba problem zbadać i próbować się go pozbyć, bo inaczej - błędne koło, można sie suplementować żelazem i to nic nie da.
Wysłana -
Dzieki za odpowiedz. Dodam tylko, ze to jedynie moj przykladowy i dzisiejszy dzien z diety i zwykle jadam bardzo duzo miesa- zwykle na obiad. jajka jadam rowniez codziennie na kolacje i staram sie rpzemycic jak najwiecej warzyw. Dzieki za trafna uwage i postaram sie popracowac nad jadlospisem, chociaz czasem ciezko mi zmiescic w 2 posilki wszystko co powinno sie zjesc. Glownie trzymam sie wiec bilansu tygodniowego. Czasem wpadnie salatka czasem tluste miecho :)

Badan FT3 i FT4 nie mialam i powiem szczerze nawet niewiem co to jest i zaraz wygoogluje ;P
Staram sie doksztalcac jezeli chodzi o ten typ diety, ale nie mam wyksztlcenia w biochemii czy nawet dietetyce. Staram sie dojsc do wszystkiego sama. Tym bardziej dziekuje za cenne uwagi
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź