SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Zapuszczony ektomorfik. Od czego zacząć? Od redukcji czy masy? Foto sylwetki.

Wysłana -
Witajcie

Od ponad miesiąca trenuję kalistenikę + siłownia.

Skontaktowałem się z profesjonalnym dietetykiem, który rozpisze mi dietę, ale nie określiłem jeszcze konkretnego celu, bo mam dylemat. Moim długoterminowym celem jest uzyskanie fajnej sylwetki, nabycie masy mięśniowej, ale bez zalewania się, z widocznymi mięśniami na brzuchu itd.

Problem jest w tym, że nie wiem czy powinienem zacząć od redukcji czy masy? Spotkałem się z różnymi opiniami. Budowę mam ektomorfika, ale jestem wyraźnie podlany tłuszczem. Jak widać po zdjęciach z siłownią wcześniej nie miałem do czynienia, to moje początki.

Wzrost: 180 cm
Waga: 70 kg
Wiek: 30 lat

Redukować tłuszcz i potem masa?
Czy odwrotnie?

Poniżej zdjęcia sylwetki.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wyglądasz na 15 kg cięższego niż jesteś. Zapewne specjaliści powiedzą Ci, że redukcja masz sporo tłuszczu.
Wysłana -
Mam takie samo wrażenie. Ludzie mówią, że jestem bardzo szczupły, bo nie widzą tego co pod ubraniem, w sumie sam dopiero na zdjęciach zauważyłem, że jest sporo tłuszczu : ).
Wysłana -
Jeżeli dopiero zacZynasz przygodę z siłownia to postawiłbym na diete z zerowym bilansem kalorycznym i obserwował .
Wysłana -
Zgadza się. Sam trening siłowy i zmiana nawyków żywieniowych powinna być dobrym bodźcem do uzyskania efektów, więc bilans bliski zera. Poza tym specjalista, z którym podejmiesz współpracę powinien Cię nakierować.
Wysłana -
Ok, czyli bilans na zero. Zobaczymy co będzie.
Do tej pory odżywiałem się umiarkowanie zdrowo (brak słodyczy, raczej nie jem wieczorem itd.), ale nie dbałem jakoś o zbilansowanie tej diety i podejrzewam, że pochłaniałem ogromne ilości węglowodanów w stosunku do pozostałych makro. Kilka razy w tygodniu makaron robił swoje.


Zmieniony przez - m_msq w dniu 2018-08-03 07:49:52

Zmieniony przez - m_msq w dniu 2018-08-03 07:51:39
Wysłana -
Warto więc wrzucić kilka przykładowych dni Twojej dietyw dziennik żywieniowy potreningu.pl Zobaczymy jak się odżywiałeś i na podstawie tego zasugerujemy wprowadzenie zmian.
Wysłana -
Nie będę na razie wrzucał gdyż odżywiałem się bez żadnego planu, każdy dzień inny, regularność posiłków też była różna, dopiero zaczynam robić z tym porządek.

Wrzucam poniżej wynik wczorajszych pomiarów ciała. Będzie lepiej widać na czym stoimy.
Potraficie określić szacunkowy BF na podstawie tych pomiarów?





Zmieniony przez - m_msq w dniu 2018-08-03 11:38:18
Wysłana -
Aczkolwiek nie sugerowałbym się tym screenem. Widać po zdjęciach, że jest go troszkę więcej z całą pewnością.

Ps jak udajesz się do dietetyka i zrobisz to stacjonarnie a nie przez neta to każdy profesjonalny dietetyk, powinienem mieć w swoim gabinecie taka wagę do pomiaru składu ciała. Wtedy dokładnie będziesz wiedział ile masz w sobie fatu.

Wysłana -
Tylko ze te wagi rownież mało co są warte . Najlepiej obserwować sylwetke w lustrze , to jest najlepszy wyznacznik
Wysłana -
Rozumiem, że bez planu. Jednak warto wiedzieć mniej więcej jak wyglądały dni diety, aby określić jakie mniej więcej ilości kcal spożywałeś i dostosować zmiany właśnie do nich.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź