SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Zapotrzebowanie kaloryczne- odchudzanie.

Wysłana -
Witam
Chciałabym uzyskać informację czy dobrze wyliczyłam swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Podstawiłam dane do wzorku :
TDEE = BMR + TEA + TEF + NEAT
wiek: 23
waga 70 kg
wzrost 164 cm
BMR= (9.99x70)+(6,25x164)-(4,92x23)-161= 1450,14 kcal
TDA
ćwiczę jedynie areoby x5 w tygodniu po 60 minut czyli
TDA=5x60+35= 335 kcal
TEF 6*335= 20,1 kcal
NEAT 200 kcal
Niezbyt wiem jak określić jakim typem się jest... Czy po prostu gruby to zawsze endomorfik?
Ogólnie wyszło:
TDEE= 2005,24 kcal
Jak rozumiem od tej wartości powinnam odjąć jeszcze z 300-400 kcal żeby móc schudnąć?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Nie TDA a TEA wynik dzielisz na 7 a Ty tego nie podzieliłeś chyba
http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html 
Wysłana -
TEA 5x60x5 + 35*5= 1675/7= 239,28 kcal ?
Ale wtedy wychodzi, że dziennie powinnam jeść jedynie 1903,64 kcal...


Zmieniony przez - Paula1819 w dniu 2018-03-06 21:10:11
Wysłana -
tu nadal jest bład
TDA=5x60+35= 335 kcal
Trening siłowy - 3 x 45 min x 9 + EPOC(3 x (7% z 1631 = 114)) = 1558 kcal
brakuje tego x 9 (5 - 10 kcal na minutę w zależności od intensywności ) masz dać coś z zakresu 5-10
bo masz 5x 60 )x intensywaność) + EPOC którego nie policzyłaś tylko dodałaś dodatkowe 35
Wysłana -
Poprawiłam swoje liczenie odpowiedź wyżej. "TEA 5x60x5 + 35*5= 1675/7= 239,28 kcal ?
Ale wtedy wychodzi, że dziennie powinnam jeść jedynie 1903,64 kcal... "
Wysłana -
nadal źle epoc wyliczony

Zpbacz jak to w przykąłdzie jest zrobione
epoc 4 do 7 % z BMR czyli dajmy te 6% nawet
EPOc = 5 treningów x ( 6% z 1450) = 435 jeśli się nie mylę
Wysłana -
a to EPOC nie jest tylko przy wysiłku siłowym że spala się po treningu też kalorie i nie dotyczy treningu aerobowego ?


Zmieniony przez - Paula1819 w dniu 2018-03-06 22:29:56
Wysłana -
no to jeśli aeroby to by tak wychodziło 5-10 kcal x50 minut x 5 dni + 35 x 5 treningów wiec daj srodkowy zakres
8 (kcal) x 50 (minut) x 5 (treningów w tygodniu) + 5(-średnia intensywność - dodatkowe 35 kcal ) x 35=2175/7= 310
Wysłana -
Dałam najniższa wartość czyli 5 kcal bo choruje na niedoczynnosc tarczycy oraz przyjmuje hormony.

Czyli 1905 kcal to dobre wyliczenie? Powinnam teraz odjac okolo 300 kcal dziennie zeby chudnac tak?
Wysłana -
to mi jeszcze nie pasuje TEF 6*335= 20,1 kcal
Skąd to się wzięło 6*335 = 2010 ale skąd ta 6 i skąd te 335 ?
Wysłana -
Chyba to zle policzylam w takim razie. Tam od 6 do 10% od calosci ma byc. W takim razie 6 % x TDEE =TEF. Posumowalam to i wyszlo 1995 kcal.
Strona 1 z 6
Dodaj odpowiedź