SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Za bardzo rozbudowane nogi - czy da się coś zrobić?

Ankieta - proszę o pomoc

Wiek 23
Płeć Kobieta
Cel 50
Waga 60
Wzrost 157
Poziom bf (zdjęcie poglądowe)
Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?) Siłownia, dużo spacerów, ćwiczenia w domu
Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni) Codziennie
Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie Żadna konkretna, wcześniej obcięcie kalorii, teraz racjonalne żywienie z fitatu
Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie) Dobry, ograniczenia z uwagi na problem z kolanem
Stosowana lub planowana suplementacja Termline fast, tran, magnez
Wysłana -
Cześć,
Zwracam się do was z pytaniem czy się da, a jeżeli się da to jak można wyszczuplić zbyt masywne nogi. Załączam zdjęcie i wydruk z pomiaru składu ciała na potwierdzenie tego, że nie przesadzam..
Problem jak sądzę wziął się z tego, że kiedyś przez problemy ze zdrowiem ważyłam dużo, dużo więcej. Startowałam z wagi niemalże 90kg, potem zawzięłam się, jeździłam bardzo dużo na rowerze - kilogramy spadały ale nie tak szybko jak bym chciała. Zaczęłam ćwiczyć. Chodakowska + typowe dywanówki + dalej rower, potem wyjazd na studia. Od tego momentu się zaczęło. Stres + dieta + ćwiczenia = zaburzenia odżywiania, spadek wagi, brak okresu, rozstrój hormonów.
Najmniej ważyłam 46kg, co przy moim wzroście jest wagą ok ale nie przy takim układzie mięśni.. Miałam wtedy 4krotnie za mało tkanki tłuszczowej i wspomniane problemy z miesiączką i hormonami. Brzuch był dramatycznie chudy, na rękach można było się uczyć anatomii człowieka, a nogi jak były wielkie tak zostały..
Zdrowie okazało się ważniejsze - trzeba przytyć. Hormony podobno ruszyły, zluzowałam z ćwiczeniami i nie katuję się już 3x dziennie, odżywiam się zdrowo, ostatnio zaczęłam liczyć też składniki z Fitatu. Chodzę też na siłownię - głównie power bike, wszelkie biegi i obciążające odpadają z uwagi na przebyte operacje i problemy z kolanem. Odnośnie diety to nie jem mięsa, dużo warzyw, nabiał, płatki owsiane, słodycze i alkohol bardzo rzadko. Wg fitatu jem 1500-1800 kcal.
Proszę, doradźcie mi co mogę zrobić aby poprawić wygląd ciała, głównie tych nóg nie tracąc przy tym znów zdrowia. Trener rozpisal mi trening ale nic on nie dał. Teraz zdecydowałam się na powrót do callanetiscu ale nie wiem czy to coś da.
Ćwiczyłam Chodakowską, filmiki z YT codzienniefit, Monika Kołakowska interwały itp ale jak po naprawdę długim czasie (2-3lata) nie było efektów to teraz zluzowałam. Poszłam w stronę diety i kombinowania z układem składników ale tez nie jestem ku temu przekonana.
Czym można wyszczuplić nogi? Stepper? Dalej power bike? Callanetics?
Używam też bańki chińskiej, kremów rano i wieczorem, łykam suplementy. Co robię nie tak? Liczę, że ktoś obeznany w temacie da mi jakieś wskazówki, które coś ruszą w tym temacie.

Pozdrawiam serdecznie!




Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Czy możesz pokazać fotki calej sylwetki? Trzeba zobaczyć jak to się ma do reszty ciała. Zdjęcia samych nóg, zwłaszcza z wysokiego punktu, nie dają orientacji w realnym wyglądzie.
Nie przywiązywałbym wielkiej wagi to tych pomiarów Tanitą. Te urządzenia mają wielki margines błędu. Jest mało prawdopodobne byś miała 14% bf. Stawiałbym powyżej 25%...


Zmieniony przez - Mellopl w dniu 2018-04-11 16:59:40
Wysłana -
Wiem, że mają ale z tego co się orientuję to błąd wynosi od 2 do 5%, a nie ponad 10, jak Ty piszesz. Nie sugeruję się ślepo liczbami , już dostałam nauczkę ;d Jak pisałam, ważąc 46kg było mi widać wszystkie żyły i ścięgna na rękach, brzuch był wklęsły, a nogi w porównaniu z górą były serio duże. I nie było mowy że tylko na nich został tłuszcz, to był mięsień :|
Mówią, że na wszystko jest rada dlatego też po wyczerpaniu swoich pomysłów, szukam pomysłu u kogoś innego. Bieganie odpada, steppera się szczerze mówiąc boję, interwały i Chodakowska mało co dają, więc ku czemu mam się zwrócić zeby jakoś wyciągnąć to udo albo cokolwiek innego z nim zrobić?


Zmieniony przez - avenes17 w dniu 2018-04-11 18:22:12
Wysłana -
Hej Avenes,
Niestety na ogół błąd tych urządzeń jest jednak większy. Zobacz jak wygląda u kobiety bf% w wysokości 14% http://d16kc6rd0714uz.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/01/visual-bodyfat-estimation-chart-men-women.jpg

Prosiłem o zdjęcie większej części sylwetki by dało się stwierdzić, czy rzeczywiście masz taką dysproporcję i z czego ewentualnie wynika. Zachęcam Cię byś zrobiła taką fotkę, to rozjaśni nam sytuację. Rozumiem jeśli możesz się z tym czuć niezręcznie, ale tak łatwiej będzie pomóc. Nie chodzi o o to by Cię oceniać ale mam po zdjęciu wrażenie że jednak jest sporo tłuszczu na biodrach, pośladkach i brzuchu.

Są nikłe szanse by jakiekolwiek ćwiczenia o jakich piszesz rozbudowały Ci mięśnie nóg. Nie da się spalać tłuszczu miejscowo, to jest fizjologicznie niemożliwe. U niektórych osób odkłada się on w niektórych miejscach szybciej i trudniej tam go usunąć. Ale nie ma innej drogi niż nadal redukować. Klucz jest zapewne w diecie.
Wysłana -
Mi przy 12% pokazuje 7,5% a to ogromna różnica. Rzeczywiście zdjęcie całej sykwetki będzie dobrym rozwiązaniem. Nogi rzeczywiście wydają się solidnej budowy. Jednak ciekawe jak góra ciała.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź