SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Wybór celu treningowego

Wysłana -
Witam serdecznie.

Sezon letni zbliża się wielkimi krokami, a ja jeszcze mam trochę do zrobienia. Regularnie chodzę na siłownię, uprawiam sport (przede wszystkim futbol) i staram się jeść zdrowo. No ale właśnie. Kiedyś, aby zrzucić kilka kilogramów, wystarczyło mi odrzucić niezdrowe produkty i grać w piłkę. Ale doszedłem już do takiego momentu, że więcej nie potrafię, nie jestem w stanie, jestem bezsilny. Dlatego liczę, że znajdę tu pomoc.

Od razu zaznaczam, że nie prowadzę żadnego dzienniczka i nie wiem, ile kalorii jest w danej potrawie. Niemniej jak mówię, staram się jeść zdrowo, unikam słodycze, a jem wartościowe składniki. Mało różnego rodzaju tłuszczu jak olej, masło czy inne margaryny.

Obecnie ważę 86 kilogramów przy wzroście 193 cm. I muszę przyznać, że czuję się zdecydowanie lepiej w tym wydaniu, niż kiedyś, kiedy się trochę zapuściłem i nie znałem czegoś takiego jak siłownia. Ale wciąż mam niedosyt, bo jednak czasami czuję się niekomfortowo przez brzuch, gdzie troszkę sadełka jest. Co powinienem zrobić, żeby się tego raz na zawsze pozbyć? Poniżej załączam zdjęcia, może się przydadzą.


Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Problem jest taki ze ty nie masz miesni . Potrzebujesz mocnego treningu siłowego typu FBW . Ciężkie ćwiczenia wielostawowe
Wysłana -
Lubię chodzić na siłownię, widzę po sobie, że bardzo dużo mi to dało i wciąż daje, ale - jak pisałem - gram w piłkę (a w zasadzie kopię, grał to Boniek). To jest mój priorytet i nie chcę stracić na dynamice czy zwinności.

Co nie zmienia faktu, że może być lepiej pod tym względem, ale przede wszystkim chcę zrzucić te zbędne kilogramy. Jak?
Wysłana -
Odpowiednia dieta .
Wysłana -
Co może Pan polecić z tych, co można znaleźć na stronie? Nie ukrywam, że nie jestem osobą, która zje wszystko, co zobaczy na talerzu. Ryż, kaszę, gotowane warzywa, owoce, jajka jem bardzo chętnie. Co do mięsa, to oczywiście też, ale nie każdy rodzaj. Śniadanie i kolacja - tu biję się w pierś, przeważnie spożywam kanapki, nic poza tym (poza jajecznicą wieczorem).
Wysłana -
Jesteś szczupłą osobą. Obawiam się, że schudnięcie 5kg niewiele by pomogło w poprawieniu wyglądu Twojej sylwetki - żebra i tak prawie sterczą, a chyba się zgodzisz, że skóra naciągnięta na kości nie jest apetyczna.

Odpowiednio dobrany trening siłowy nie sprawi, że stracisz na swojej dynamice, czy szybkości. Śmiem twierdzić, że wzmocnienie chociażby mięśni core mogłoby je poprawić. ;) Priorytet jest wtedy inny, więc i dobór ćwiczeń również się zmienia. Nie każdy ćwiczący na siłowni musi być Hulkiem, każdy ma swoje cele i ideał sylwetki.

Nie oczekuj po forum kulturystycznym innych rad niż takich, żeby wziąć się za porządne ciężary i liczenie makro. Redukcja wagi = odpowiednio dobrana dieta, o ujemnym bilansie kalorycznym (w połączeniu z aktywnością fizyczną).


Zmieniony przez - Skelque w dniu 2017-06-13 17:25:47
Wysłana -
Tutaj możesz przeczytać o podstawach:
http://potreningu.pl/articles/290/jak zabrac-sie-za-ukladanie-diety
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal, jeżeli masa to dodajesz Ok 300 kcal
http://www.sfd.pl/-t1135388.html - Źródła węglowodanów w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135440.html- Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
Wysłana -
Jak chcesz tego brzucha się pozbyć to już by trzeba się przyłożyć do diety bo jak się nic nie mzienia to widocznie trzeba by to wyliczyć i zobaczyć co i jak, ale ja i tak za dodaniem trochę mięsni
Wysłana -
Okej, dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc. Rozważę każdą i na pewno skorzystam. Pozdrawiam!
Wysłana -
Zacznij więc od wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego i wklej tutaj obliczenia. To na początek. Później pójdziemy dalej.
Wysłana -
Źaden deficyt kaloryczny nie wchodzi w grę.
Wcale nie masz wysokiego poziomu tkanki tłuszczowej w ustroju, zresztą Twoją pasją najpewniej nie są sporty sylwetkowe.

Jeśli grasz w piłkę nożną to należałoby zwiększyć nieco masę, ale mięśniową aby nie tracić na dynamice, z prostych powodów ( walka ciałem na boisku ). Jak już wcześniej zostało wspomniane, bezwzględnie należy wprowadzić zarówno odpowiednio zbilansowaną dietę jak i wprowadzić w praktykę trening oparty na wielostawowych ćwiczeniach, tutaj nie ma filozofii.

Wstaw swoją obecną dietę.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-06-14 15:59:49
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź