SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Weryfikacja planu ułożonego przez trenera - początkujący.

Wysłana -
Witajcie.
Miesiąc temu rozpocząłem treningi na siłowni w celu zrzucenia sadła z brzucha i przygotowaniu się do robienia masy. Pierwsze 3 tygodnie były wprowadzające (FBW głównie na maszynach, 4 serie po 12-15 powtórzeń na ćwiczenie). Od tego tygodnia chciałem zacząć konkretniejsze działania. Z racji braku wiedzy i doświadczenia wykupiłem kilka treningów personalnych (żeby nauczyć się techniki ćwiczeń) i ułożenia planu treningowego. Niestety nie jestem w pełni przekonany co do tego planu (wydaje mi się niespójny), więc chciałbym poprosić Was o weryfikację.
Plan na 4-6 tygodni. Treningi 3 razy w tygodniu.

Trening A:

Klatka
Wyciskanie pod skosem siedząc (maszyna) 1x15, 4x10
Wyciskanie hantli na ławce skośnej 4x10
Rozpiętki na ławce płaskiej 4x10

Barki
Wyciskanie hantli siedząc 4x10
Unoszenie hantli na boki (ruch kończy się aż za głową, a nie na wysokości oczu) 4x10
Unoszenie hantli przodem 4x10

Biceps
Uginanie ramion z supinacją 4x10
Uginanie ramion ze sztangą prostą 4x10
Uginanie ramion na modlitewniku (hantle) 4x10

Trening B:

Plecy
Podciąganie na drążku w szerokim nachwycie, 4x12
"Vertical row" (maszyna) 4x12
Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki/karku (na jednym treningu do klatki na kolejnym do karku) 4x12

Triceps
Prostowanie rąk z drążkiem wyciągu górnego (nachwyt) 1x15, 3x12
Francuskie wyciskanie hantli oburącz siedząc 4x12
Prostowanie rąk z drążkiem wyciągu górnego (podchwyt) 3x12

Nogi
Wypychanie ciężaru na suwnicy 4x15
Prostowanie nóg na maszynie 3x12
Uginanie nóg na maszynie 3x12
Przywodzenie nóg (maszyna) 3x15

Przepraszam za niefachowe nazewnictwo ćwiczeń. Dopiero się tego uczę ;)


Płeć : M
Wiek : 28
Waga : 74,5
Wzrost : 179
Cel treningowy : zrzucić oponkę, później masa
Staż treningowy na siłowni : 1 miesiąc
Uprawiane inne sporty : brak
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : full
Dieta : redukcyjna
Przeciwwskazania medyczne : brak
Zażywane suplementy : białko


Zmieniony przez - maxter66 w dniu 2018-03-10 11:34:57

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Nie powinniśmy oceniać czyjegoś planu bo zapewne za niego zapłaciłeś ale ja bym poszedł zupełnie inną drogą. Po 3 miesiącach byś dalej trenował na podstawowym fbw na wolnych ciężarach, a nie maszynach.
Wysłana -
Ja nawet w planie nie mam tylu cwiczen na triceps i biceps
Wysłana -
anubis84
Ja nawet w planie nie mam tylu cwiczen na triceps i biceps


Widać jesteś za mało zaawansowany skoro masz mniej ćwiczeń na łapy
Wysłana -
Ja jestem nadal początkujący
Lata treningów nie zawsze świadczą o zaawansowaniu
Wysłana -
rion10
Nie powinniśmy oceniać czyjegoś planu bo zapewne za niego zapłaciłeś ale ja bym poszedł zupełnie inną drogą. Po 3 miesiącach byś dalej trenował na podstawowym fbw na wolnych ciężarach, a nie maszynach.


Co zmienia fakt, że zapłaciłem za ten plan? Chciałbym uzyskiwać optymalne rezultaty (na swoje możliwości), więc mam wątpliwości...
Wysłana -
A Trener się zgadza na upowszechnianie planu, który ułożył?

Płacisz komuś za "wiedzę" i ten ktoś niekoniecznie chce, żeby jego plany " w internetach" publikować.

Poza tym - skoro masz wątpliwości, konsultuj z Autorem planu, tak by było lojalnie...
Wysłana -
ja bym chyba rozważyła zmianę trenera, który zapodaje same maszyny, upycha nogi i plecy na jednym treningu i na mały biceps daje tyle samo serii ćwiczeń co na plecy czy nogi. że o kolejności nie wspomnę. ale to juz z "trenerem" musisz ustalić.
Wysłana -
To jeszcze jest taka sprawa że trener Cię widzi, wie co potrafisz czego nie i może uznał że jak na ten etap taki plan będzie dobry.
Wysłana -
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Temat można uznać za zamknięty.
Pozdrawiam.


Zmieniony przez - maxter66 w dniu 2018-03-10 22:18:08
Wysłana -
maxter66
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Temat można uznać za zamknięty.
Pozdrawiam.



Zmieniony przez - maxter66 w dniu 2018-03-10 22:18:08


Jak masz wątpliwości zapytaj trenera, który Ci ułożył plan. Bo pewnie ilu trenerów tyle koncepcji prowadzenia osób może ma na Ciebie jaki pomysł.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź