SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wallidi Ismael o rywalizacji Bjj vs Luta livre! (wywiad ang)

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4734

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51560 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
The cover page of Tatame Magazine this month is causing a lot of polemich in Brasil telling the whole rivalry history between Luta-Livre and Jiu-Jitsu. Is it true that you were the big cause of 1991 Challenge ?
I´ve already read the report. It´s exactly what happened. I was totally a psychopath then. I was the one who went to the newspapers to challenge them. Today people cannot understand what was going on in Rio at that time. What Hugo Duarte said was totally true. Luta-Livre guys were totally dominating Rio streets at that time. They were the owners of Rio.

Were you in the day when Luta-Livre people invaded Gracie Academy ?
I was there. I was a purple belt at that time. I was training at Carlson's when someone called and said that Luta-Livre guys invaded Gracie Academy. I called some black belt in Carlson and only Clovis came with me. Hugo and Rickson fought in front of the school where the Gracie Academy is located and once again Rickson beat him. After that Eugênio Tadeu and Royler also fought and I got really impressed how brave Helio Gracie was. That´s why I always respected him a lot. He was about 80 years old and lead everything. After this day I started to respect Helio Gracie even more. The fight was stopped by the police.

So, when you faced Eugênio 3 years latter you admired him ?
No I was totally revolted, I hated him because I could not accept a guy from another martial art style had knocked out Pitangui (vale-tudo maracanãzinho 1984) and gave such a hard time to Royler twice. In my opinion it could not happen so it made me train hard, got some more experience to face him in 1991. Actually Luta-Livre people wanted me against Eugênio in the very first match because they believed he would beat me for sure.

But you looked pretty nervous on the tape ?
Nervous ?! I was totally excited. It´s in my blood I said to everybody that I would beat him in two minutes.

How was the training?
I use to train many times in a day. Before going to Carlson to train I used to go to Barra about 7 o clock in the morning to train with Jorge Pereira who was going to fight a Luta-Livre guy (Alexandre Salim) in a closed door challenge. Carlinhos Gracie used to train us. Can you belive that ? At that time Gracie Barra people were my big rivals and Carlos Gracie helped me to train to face Luta-Livre. Besides Jorge Pereira, I trained with Ralph and Renzo Gracie and also Roberto “Gordo" Correia who was one of my big rivals in Jiu-Jitsu. For the first time all the Jiu-Jistu got united.

Is it true that Carlson took out the Gi and trained with you ?
People can never forget about Carlson. He was like a magician of Vale-Tudo. He taught us many positions, Carlson is a genius. He was already around 50 years old and trained with us and everybody was really impressed. Carlson has always been an amazing trainer.

Do you think that if Luta-Livre win that vale-tudo the history would be different?
For sure. As you showed in the report, today all Luta-Livre fighters work in other fields. Maybe if we had lost today Fábio Gurgel, Bustamante and I could be doing other things. It´s curious to see how life changes. Today I consider Hugo and Eugênio as friends, everybody has to respect those guys for their bravery. They are real warriors and because of that I consider them like winners. Today I think everybody has to train together. People have no idea how was tough was the relationship between Wallid and Barra Gracie. Yesterday I met Carlinhos Gracie and told him that his Team (GBCT) was my main partner in Jungle Fight 3 and he said, world turns. I met Rickson few weeks ago in a supermarket in Los Angeles he put his hand in my shoulder and said: 'How are you Wallid ?' and I was happy with that. My wife said: you are not kids anymore and I had to agree with her. This is evolution. Once I met Hugo in a shopping mall and we almost fought for real, today he is my friend and some guys who use to be my best training partners in Carlson don´t talk to me.
http://news.adcombat.com/article.html?id=8309 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Marian.B. ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 510 Napisanych postów 8840 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 54407
"Ciekawe czy pisma bokserskie wspominajace stare walki (np w Kinszasie) tez w takie kompleksy wpedzaja tego czlowieszka?
Pisma o sztukach walki to nie dzienniki dostarczajace na pierwszych stronach newsy "z ostatniej chwili". No ale zeby to zrozumiec trzeba w ogole cos rozumiec." - Borek kocham jak piszesz o kompleksach - w Twoim wydaniu to naprawdę coś

Sogów nie odbijam, jak podobała Ci się moja wypowiedź, to wejdź na www.pajacyk.pl !

Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 79
Wallid rządzi - chyba podobnie jak Sakuraba pojechał 4 Graciech, tylko że na zasadach BJJ, a nie MMA. Nie wiecie dlaczego ostatnio go nie widać w Pride?
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51560 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Przede wszystkim to chyba go pochlania promotorka, bo ostatnio walczyl dwa lata temu z Namekawa. A co do samego Pride to jest zwiazany z konkurencyjnym wobec Pride'u Inokim.
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 79
z tą promotorką, to chyba prawda, ale gaale Inoki to chyba rzadko organizuje (poprawcie jesli sie myle). szkoda ze Walida juz nie ma w Pride. Co sadzicie na temat walki Walid-Royce w MMA?
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paabloo ZASŁUŻONY
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3237 Wiek 42 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 34974
Kiedys czytalem o wallidzie, ze Pan lubi bardzo kolorowac rozne sytuacje.
Co nie zmienia faktu, ze w Bjj jest mocny pokonal Royca, ciekawe jakby to wygladalo na zasadach MMA.
Tez ogladalem jakis filmik jak jezdzil limuzyna po LA i cos tam sie cwaniakowal juz nie pamietam z czego ale chyba wlasnie z Graciech.

A chyba On i jego team Brazil Dojo organizuja Jungla Fight. MOze z czasem to bedzie to prestizowa impreza...chociaz od poczatku walcza tam mocni i znani zawodnicy

Grappling

Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paabloo ZASŁUŻONY
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 3237 Wiek 42 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 34974
...wlasnie przeczytalem pierwsza czesc wywiadu do ktorego link podal Boruta i ciekawie to wszystko wyglada pod koniec marca organizuje JF4 i ma w planach zrobic 3 walke Macaco -Pele heh ciekawie wogole bardzo ciekawy wywiad
thx Boruta

Grappling

Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
TTwardy. Nie chodzi o czestotliwosc tylko o wspolprace. O takim pomysle sadze to samo co o wszystkich pomyslach zeby bili sie miedzy soba zawodnicy Bjj.
Paabloo. Nie wiem co rozumiesz przez "koloryzowac".
Z pierwszej czesci wg mnie najbardziej zasluguje na uwage ta wypowiedz "The main goal of JFC is to call people´s attention to the preservation of the Amazon Forest".
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paabloo ZASŁUŻONY
Początkujący
Poprostu duzo mowi .. roznych rzeczy cos na wzor Ensona;)

Moja wypowiedz nie odnosila sie wogole do tego wywiady wg mnie bardzo dobry.

Grappling

Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paabloo ZASŁUŻONY
Początkujący
Nie no z tym Ensonem to przesadzilem chyba az tak zle nie jest...

Grappling

Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Wielu zawodnikow duzo mowi. Chyba wiekszosc. Wallidi po prostu wali prosto z mostu i nie przebiera w slowach.
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paabloo ZASŁUŻONY
Początkujący
To ze wali prosto z mostu to dobra cecha...

Grappling

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

power of lokas

Następny temat

Dla rozluźnienia

WHEY premium