SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Wada postawy zmiana cwiczen

Wysłana -
Witam, czy przy wadzie postawy polegajacej na nadmiernym wysunieciu barkow do przodu warto jest zamiast np. przyciaganie drazka do klaty wykonywac to cwiczenie za glowe, wyciskanie na barki tez za glowe itp.? pomoze to cos?
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Proponuje skonsultować się z fizjoterapeutą, który na żywo oceni wadę i dobierze odpowiednie ćwiczenia.
Wysłana -
Dokładnie nic nie zastąpi konsultacji z fachowcem.
Wysłana -
Jesli mialbym isc do fachowca to bym tutaj nie pisal.....
Wysłana -
Ale jak ktoś ma Ci coś pomóc nie znając Twej wady.

to że ciężar przesuniesz za głowę nie oznacza że barki też pójdą w tył.

Najpierw trzeba sprawdzić co jest przyczyną takiego wysunięcia a potem wzmacniać odpowiednie mięśnia, jeśli to jest wina jakiegoś dysbalansu mięśniowego.
Wysłana -
Musisz zrozumieć, że nie zawsze da się coś doradzić/pomóc przez neta.
Wysłana -
Ściąganie za głowę z Twoja wadą rozwali Ci kompleks barkowy, więc kiepski wybór. Wykonuj więcej ćwiczeń na plecy niż na klatkę i pilnuj pracy łopatkami. To po pierwsze. Po drugie w każdym ćwiczeniu na klatkę lekko mostkuj i trzymał łopatki w retrakcji. Po trzecie, rozciągaj regularnie klatkę. Przed treningiem parę serii lekkiego przenoszenia ręcznika za głowę . Po treningu rozciąganie statyczne.
Wysłana -
Ronnie220 pomogles sog, nie kazdy ma czas zeby z byle p******a chodzic do lekarza, dlatego pytam na forum.
Wysłana -
Ale to akurat nie jest byle p******a, bo z czasem mozesz uszkodzić stawy, które znajduja sie w nienaturalnej pozycji. Chocoazby bark.
Wysłana -
Pod koniec 2017 usuwałem u siebie tą wadę, zajęło mi to 2 miesiące i nadal nad tym pracuję, więc nie nastawiaj się na szybkie efekty, ale warto, bo i potem efekty w treningu znacznie lepsze.
W każdym razie fizjoterapeuta polecił mi robić 3 rzeczy:
- codzienne rozciąganie skróconych mięśni - klata(!!!), mięśnie po bokach szyji
- wzmacnianie pleców! w dni wolne robiłem 3 ćwiczenia na taśmie (tymczasowa poprawa natychmiastowa);
na siłce też można, ale z małymi ciężarami daje lepsze efekty, chodzi o to żeby robić DOKŁADNIE
- wymuszanie poprawnej postawy w ciągu dnia, kiedy tylko się o tym przypomni

Posiłkowałem się poradnikami z youtubami, ale chyba nie można wklejać linków (?), w razie czego priv


Zmieniony przez - 2T w dniu 2018-03-02 13:45:40
Wysłana -
W zasadzie to już wszystkie te elementy wypisałem Tyle, że u mnie to raczej doświadczenie i praktyka bo sam nigdy nie miałem tej wady.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź