SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

W jaki sposób rosną mięśnie?

Wysłana -
Zasadnicze pytanie. Zakładając, że zapotrzebowanie kaloryczne Janka wynosi 3000 kalorii. Janek je przeważnie mięso i powiedzmy wyciąga z tego połowę kalorii. Czy mięśnie Janka urosną choć trochę? Co jest tak naprawdę potrzebne, żeby budować mięśnie poza białkiem i dlaczego? Czy dodatni bilans jest kluczowy, czy też niekoniecznie? Chciałbym dobrze zrozumieć ten mechanizm.
Pozdrawiam.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Niestety nie rozumiem co masz na myśli. Skoro osoba ta dostarcza polowe zapotrzebowania kalorycznego, to oczywiste jest, że nie zbuduje mięśni. Aby je budować należy dostarczać więcej niż zapotrzebowanie. Odpowiednie ilości białka, tłuszczów i węglowodanów. Są to podstawy diety zbilansowanej.
Wysłana -
Podczas treningu włókna mięśniowe ulegają mikrourazom, następnie w fazie regeneracji organizmu są odbudowane z ,,nadmiarem" (oczywiście przy odpowiedniej nadwyzce kcal). Energię która twój organizm (w tym mięśnie) pozyskuje podczas treningu to głównie weglowodany. Dokładnego procesu powstawania energii nie będę Ci rozpisywać bo to za ciężkie. Mięśnie magazynuja glikogen. Tłuszcze w diecie są odpowiedzialne za między innymi regulacje gospodarki hormonalnej, która przyczybi sie do wzrostu masy miesniowej jak I może się przyczynić do jej utraty jeśli nie zadbamy o prawidłowa ich podaż. Dodatkowo są składnikiem budulcowym błon komórkowych w naszym organizmie (bla bla bla). Podsumowując wygląda to tak że jedząc samo białko po treningu czy nawet nwm jak planowales to nic Ci to nie da niestety.
Wysłana -
Ja tu nic nie chce budować, po prostu pytam :D Miałem takie wyobrażenie, że to jednak głównie białko buduje mięśnie.
W takim razie co sprawia, że mięśnie są silniejsze po treningu bez nadwyżki?
Wysłana -
W pierwszym roku treningowym to po prostu jesy normalne. Nic nie robiłeś nagle robisz progresujesz. Później bez nadwyżki I dobrze przemyslanego treningu nic nie zrobisz.
Wysłana -
Jakby tak było że mieśnie rosną od białka to na diecie dukana wszyscy by robili masę, na tem temat są całe książki pisane.
http://www.sfd.pl/art/Lifestyle/Jak_rosną_mięśnie_-a1036.html 
Wysłana -
Siły nie można zrobić na ujemnym bilansie kalorycznym. Nie jest to dla naszego organizmu optymalne środowisko.
Wysłana -
Orrik
Ja tu nic nie chce budować, po prostu pytam :D Miałem takie wyobrażenie, że to jednak głównie białko buduje mięśnie.
W takim razie co sprawia, że mięśnie są silniejsze po treningu bez nadwyżki?


Owszem jest budulcem mieśni, ale bez odpowiedniego treningu i nadwyżki kalroczynej - nic nie zdziałasz ;)
Wysłana -
To, że coś jest budulcem mięśni, nie znaczy, że wystarczy jeść tylko białko i urosną mięśnie.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź