SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Urlop - tydzień nad marcowym morzem a ćwiczenia

Wysłana -
Zupę gotujesz z danej ilości mięsa, ziemniaków. Dzielisz sobie np. na pięć raz i wiesz ile dostarczasz makroskładników w porcji.
Wysłana -
Czy na pizze domową wyliczam makro z każdego wymieszanego surowca, czyli na całą pizze np. z 400g mąki, 30g drożdży, olej oraz dodatki do położenia na ciasto? Czy na pizze liczy się to inaczej, drożdże wpi... cukry proste z mąki (chociaż ich jest niewielka ilość) i czy to zmienia jakoś proporcje obliczeń?
Wysłana -
Wszystko liczysz to nigdzie nie paruje by zginęło.
Wysłana -
Nie rozumiem pytania. W jaki inny sposób można wliczyć niż podliczenie wszystkich składników?
Wysłana -
Już Ci tłumaczę o co mi biega, bo już trochę zgłupiałem. Na necie są informacje dotyczące makro poszczególnych rodzajów mąki, w tym przypadku np. pszenna typ 480. Podają, że kaloryczność zależnie od źródła minimum ok. 350 kcal na 100g. Na stronach podane są gotowe ciasta na pizze ze składników, robione w domu (drożdże babuni ok.25g, olej 30g, mąka 400g, woda) i podają kaloryczność na 100g że wynosi ok 260 kcal?? przecież sama mąka ma już stówę więcej (a drożdże, a olej) czy coś tu jest nie halo??
Wysłana -
Nie wiem niestety co kto podaje na różnych stronach. Od tego są tabele z produktami, czy dzienniki żywieniowe, aby dodać tam każdy składnik i podliczyć kcal oraz składniki odżywcze.
Wysłana -
Wiesz jak ciasto się rozsrasta to i się btw zmienia bo wrzucasz np 200g a po urośnięciu ma 300.

Tak samo jak ryż suchy ma 100g ok 350 kalorii po ugotowaniu waży ok ok 250g więc 100g takiego ryżu ma ok 140 kcal.

Licz suche składniki które użyłeś na pizze
Wysłana -
Zgadza się. Takie przypadki podawania kcal są również możliwe. Warto na to zwracać uwagę.
Wysłana -
Właśnie tak robię - liczę suche składniki. Niestety dałem sobie trochę odprężenia i solidny kawałek pizzy podniósł mi kaloryczność dzienną o ponad 400 kcal.. i znowu muszę zacisnąć pasa
Tak na marginesie po tygodniowym urlopie ponad 1 kg mniej na blacie.


Zmieniony przez - Piotr M. w dniu 2018-03-21 23:09:59
Wysłana -
Polecam skupić się na obwodach ciała. Niekoniecznie na jego masie.
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź