SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

URAZY W KULTURYSTYCE - GÓRNA CZĘŚĆ CIAŁA

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1178

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 251 Napisanych postów 41358 Wiek 52 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 126211
W artykule tym chciałbym przybliżyć Wam ogólnie rodzaje urazów występujących w kulturystyce oraz ich przyczyny. Ten artykuł powinien stanowić cenne źródło informacji dla wszystkich sportowców uprawiających kulturystykę od wielu lat lub też zamierzających trenować bardzo długo bez odniesienia jakichkolwiek kontuzji.

Osobiście zajmuję się kulturystyką od 23 lat. W chwili obecnej nie trapią mnie żadne kontuzje. W przeszłości miałem do czynienia z kilkoma urazami. Z jednej strony było to chroniczne nadwyrężenie ścięgna oraz łokieć tenisisty. Zaś z drugiej... cóż, ostre urazy, takie jak zerwane ścięgno bicepsa lub połamana kość biodrowa po wypadku samochodowym. Dość często mam do czynienia z blokadami kręgosłupa. Chciałbym podzielić się tutaj moim doświadczeniem z zakresu profilaktyki i leczenia tych problemów.

Przypadkowe urazy są rzadkie w treningu kulturystycznym. Częściej są to ostre urazy, jak zerwane mięśnie lub ścięgna. Mogą przydarzyć się na przykład wtedy, gdy kulturysta poślizgnie się pod prysznicem (zerwane więzadła rzepki), gra w piłkę nożną (zerwane ścięgna Achillesa) lub siłuje się na rękę (zerwane ścięgno bicepsa lub złamany łokieć). Znacznie częściej jednak ryzyko urazów mięśni i ścięgien pojawia się w wyniku złego prowadzenia ciężaru lub przeciążenia. Dlatego właśnie o tym chciałbym najpierw porozmawiać, z nadzieją, że pomoże to Wam uniknąć błędów.

Zacznę od problemów z górną częścią ciała. Kolejna część artykułu dotyczyć będzie dolnej części ciała, profilaktyki i terapii.

Potencjalne kontuzje ramion i barków (kończyny górne)