SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Triceps

Wysłana -
Witam, co sądzicie o takim wykonywaniu wyciskania francuskiego:





Dodam, że ćwiczę w domu (FBW). Może taka bardziej "siłowa wersja" korzystnie wpłynęła by na rozwój trójgłowego...
Wysłana -
Triceps to tak zwany mięsień trójgłowy ramienia, należy on do tylnej grupy mięśni ramienia. Składa się on z trzech grup głowy przyśrodkowej, głowy bocznej i głowy długiej.

Jeśli chcemy rozbudować tę partię mięśniową, należy skupić się na ćwiczeniach, które go aktywują:

- pompki na poręczach, w ćwiczeniu tym oprócz wszystkich trzech głów tricepsa zaangażowane są również mięśnie piersiowe, naramienne oraz mięśnie grzbietu,
- wyciskanie francuskie sztangą łamaną, to ćwiczenie jest dość kontuzjogenne, gdyż często mierzy się swoje siły na zamiary i używamy zbyt dużego ciężaru, tym samym spowodować możemy poważny uraz w łokciach,
- ściganie liny wyciągu górnego, w tym ćwiczeniu należy pamiętać, że łokcie nie mogą zmieniać miejsca położenia,
- odwrotne pompki, ćwiczenie to polega na zginaniu łokcia, a tym samym obniżaniu ciała w dół do momentu, aż pośladki dotkną podłogi (używa się do tego zazwyczaj dwóch ławeczek na jednej mamy nogi wyprostowane, na drugiej podpieramy się rękoma),
- wyciskanie francuskie hantli siedząc, można urozmaicić to ćwiczenie poprzez wyciskanie hantli oburącz, można również, wykonać to ćwiczenie leżąc, również ze sztangą prostą.

Jest to istotne ćwiczenie, dlatego warto wpleść ćwiczenia te w swój trening.



Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Witaj,
jak najbardziej możesz taką odmianę zastosować
Wysłana -
Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam! :)
Wysłana -
Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki zakres powtórzeń w ćwiczeniach w FBW proponujecie? Chcę coś zmienić...czekam na propozycje ;)
Wysłana -
Jeśli nie cwiczysz paru lat to nie ma sensu. Mozesz oczywiscie zrobic w ramach urozmaicenia ale skupilbym sie na podstawach.
Wysłana -
Właśnie chcę to wrzucić w ramach odskoczni, 2-3 tygodnie i przetestować.
Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje...co wrzucić na brzuch? Deska i deska bokiem wystarczą przy FBW?


Zmieniony przez - youngjanek w dniu 2017-09-29 21:57:56
Wysłana -
Wystarczą. Lub deska zamiennie z allachami, by te mięsnie popracowały w cyklu skurczowo rozkurczowym.
Wysłana -
mnie sie wersja trica z podlogi nie podoba, o ile moze miec to pewne uzasadnienie dla osob trenujacych WL typowo pod dzwiganie klamotow, tak z punktu budowy muskulatury bedzie nieco kiepska opcja.
bedziemy tracic znaczna czesc TUT, czy bedzie nas kusilo aby dokladac do obciazenia nieco wiecej, co dla pozycji ustawienia katowego lokci, startowanie z tego zgiecia bedzie rzutowalo mocne przeciazenie na same stawy.
dla dzwigaczy OK, dla trenujacych amatorow lipa imo
Wysłana -
W ramach urozmaicenia jedynie, albo jak ktoś nie ma ławeczki.
Wysłana -
Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj, jakie wiosło wybrać: sztangielką czy końcem sztangi?
Wysłana -
Obydwa rozwiązania są dobre
Strona 1 z 28
Dodaj odpowiedź