SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Inne dyscypliny

Dodaj odpowiedź

Trening na wzrost czyli jak zdobyć kilka cm

Wysłana -
Ostatnio zauważyłem że sporo ludzi pyta jak urosnąć. Przedstawiony program pomoże Wam urosnąć parę cm jak i mi pomaga. Z góry mówię że jeżeli ktoś wypróbuje ten trening i odniesie jakąś kontuję lub uraz to ja nie ponoszę żadnej odpowiedzialności.
Ja mam 16 lat i rozciągam się na drążku już 13 miesięcy. Ale niżej przedstawiony trening stosuje dopiero od 3 miesięcy(wcześniej się rozciągałem trochę inaczej...też na drążku ale z mniejszą częstotliwością). Efekty są....przez kwiecień urosłem 0,4cm, przez maj 0,5cm, a przez czerwiec 0,6cm. Czyli systematycznie co miesiąc rosnę coraz więcej(oczywiście tak nie będzie w nieskończoność). A wcześniej rosłem tempem tak 0,3cm na miesiąc. Wiadomo że ten trening osobie która ma 160cm nie doda ok. 30cm. Oczywiście najważniejsza jest genetyka(ale poprzez ten trening można sobie wzrost poprawić). Najlepiej jest go stosować w wieku 15-16 lat bo wtedy jest największa szansa że się urośnie. Ale osoby 17-18 letnie niech też spróbują. Robiąc ten program nic nie tracą.

TRENING:

Poniedziałek----Środa----Piątek:
- 4x1min swobodnego wiszenia na drążku(nogi i ręce wyprostowane)
- 1x1min swobodnego wiszenia z ruchami nóg tak jak przy pływaniu kraulem
- przerwy między seriami nie mogą wynosić więcej niż 1min(w jednej przerwie stoimy przy ścianie z wyprostowanymi rękoma i sięgamy jak najwyżej ---przez 30sek.)

Wtorek----Czwartek:
- 3x1min swobodnego wiszenia na drążku(nogi i ręce wyprostowane)
- 1x1min swobodnego wiszenia z ruchami nóg tak jak przy pływaniu kraulem
- 2x1min swobodnego wiszenia z ciężarem przy nogach(ja stosuję ciężar po 2kg na każdą nogę i żadnych bólów kolan nie ma......jak ktoś nie daje rady to niech wybierze ciężar adekwatny do możliwości)

Sobota, niedziela----wolne

DIETA:

Dieta nie jest jakaś ściśle określona. Ja codziennie pije mleko i spożywam produkty bogate w białko. Jeżeli ktoś ma swoją określoną dietę to niech jej nie zmienia. Unikamy tłustych produktów i jedzenia bezwartościowego(wielokrotnie przetwarzanego).

ZALECA SIĘ:
- spać ok. 8-9h (teraz są wakacje to można pospać) i kłaść się przed 24
- z 2 razy w tygodniu pograć w kosza lub siatkę (to są sporty które sprzyjają wzrostowi)
- pływać (odciąża kręgosłup i dobrze regeneruje)
- uprawiać jakiś sport
- stosować autosugestię (trzeba sobie wmawiać że się urośnie....bez wiary nie ma efektów)

ODRADZA SIĘ:
- pić alkohol, palić papierosy, zażywać narkotyki
- obciążać osiowo kręgosłup (z ćwiczeń to będzie martwy ciąg, wyciskanie na barki)
- stosować diety mocno wyszczuplające (gdy organizm będzie rósł potrzebuje produktu do wzrostu czyli żywności, a gdy będziemy mu ją ograniczać to może to źle wpłynąć).
- przyjmować sylwetkę zgarbioną(najlepiej cały czas starać się być prosto...ja stojąc lub chodząc starałem się prostować aż tak, że czułem takie odciążenie w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

To by było na tyle. Jeżeli ktoś chce urosnąć to niech spróbuje ten program, nic nie straci a może zyskać.

Powodzenia!!!
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
mam pytanko bo ja mam drązek gdzies takna 195(futryna) i mam ugiete nogi to mozna z ugietymi robic? mam 14 lat i rozciagam sie troche na drazku alebez zadnego programu a 5 minut dziennie to nic.
Wysłana -
No można tak robić. Ja tak właśnie robiłem przez 9 miesięcy. A od 4 miesięcy wiszę już na drążku tak wysoko zawieszonym że nie dam rady dotknąć nogami.
Jeżeli tylko tak możesz robić to dodaj jeszcze jedną serię stania przy ścianie z wyprostowanymi rekoma.
Wysłana -
no bede tak robil. a z tej reszty rzeczy to tylko nie chodze na basen a tak w siate gram codziennie na plaży
Wysłana -
Jeśli masz koło 15-16 lat to masz szanse podskoczyć sporo cm.
Pozdro
Wysłana -
ludzie bez przesady, wy macie po 14 15 lat...sami od siebie jescze
urosniecie, juz wam spieszno? poczekajcie (cierpliwosci)
a ten program chyba juz kiedys byl na SFD...

ps. wydaje mi sie troche krotkie to wiszenie

pozdro
Wysłana -
Zenon...nikt nie chce czekać na wzrost. Mało wiszenia??To jest dopiero na początek. Były programy w stylu wiszenia po 30min. Ale to jest dla zwykłego nastolatka prawie niewykonalne. Ja po roku wiszenia teraz mogę się maksymalnie za jednym razem utrzymać 4min.
A raczej tego programu nie było...były podobne bo przecież w każdym jest mowa o wiszeniu na drążku. A ten plan to jest mojego autorstwa.
Wysłana -
moim zdaniem cwiczenia tego typu w waszym wieku to
troszke przesada (mieliscie juz skok wzrostu?)
kregoslup nie jest jeszcze dobrze zwapniony
i wszystko jescze sie rozwija i twardnieje hehe
a na wzrost el nino jednak 3ba poczekac...

ps. sorry ale wydawalo mi sie ze jednak cos podobnego widzialem...

pozdro
Wysłana -
a co to jest ten skok wzrostu? ja juz gdzies od roku rosne 1cm/miesiac ale nie wiem czy to jest ten skok?
Wysłana -
tak andy to juz ten skok :) 1cm/miech to duzo :)
Wysłana -
"Pierwszy, widoczny objaw dojrzewania - gwałtowny skok wzrostu - pojawia się u chłopców nieco później niż u dziewcząt, około 12.-15. roku życia. Wyraźnie zaczynają się zmieniać też proporcje ciała: rozrastają się barki, następuje przyrost masy mięśni, skutkiem czego następuje utrata dziecięcej sylwetki"

to jest tak srednio napisane...normalnie to skok jest roznie,
nawet mozliwy jest 2 razy, a przeciez rosnie sie nawet do 25 roku zycia...

pozdro

Zmieniony przez - zenon3 w dniu 2005-07-06 11:58:38
Strona 1 z 12
Dodaj odpowiedź