SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Trening fbw 5x5, co i jak?

Wysłana -
Cześć mam kilka pytań co do tego planu:

TRENING A

Przysiady 5x5
Wyciskanie leżąc 5x5
Wiosłowanie 5x5
Wznosy bokiem 3x8
Biceps + triceps 3x8
Allahy 3x8
Łydki 3x8

TRENING B

Martwy ciąg klasyczny 5x5
Wyciskanie żołnierskie 5x5
Podciąganie wąsko 5x5
Wyciskanie wąsko 3x8
Biceps 3x8
Deska x3
Łydki 3x8

Moja waga to 61,5k. Od jakiegoś ciężaru zacząć? Progresja co trening (na początku 5kg, później jak będzie ciężko to mniej - wiadomo). Stosować go 3 razy w tygodniu, poniedziałek TRENING A, środa TRENING B, piątek TRENING A?

Jestem kompletnie zielony w temacie treningu dlatego piszę tutaj, miło by było gdybym ktoś pomógł :)

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Nie jesteśmy w stanie powiedzieć od jakiego ciężaru powinieneś zacząć, gdyż to kwestia indywidualna. Najlepiej jakbyś te 5 x 5 robił lekko, z dużym zapasem w każdej serii. Czy będzie to 50kg czy 80 to już zależy od Ciebie i Twojej naturalnej siły.
Wysłana -
A co do zwiększenia ciężaru co trening to 5kg na początek nie będzie za dużo? Zakładając, że max wycisnąłem 57kg

Edit. Trenować tak jak napisałem wyżej? Trening A poniedziałek, Trening B środa, Trening A piątek?

Edit. Co serie zwiększać obciążenie czy robić wszystkie serie z tym samym, a dodawać obciążenie co trening?


Zmieniony przez - Mistrzuniox w dniu 2018-08-09 09:24:54

Zmieniony przez - Mistrzuniox w dniu 2018-08-09 09:34:55
Wysłana -
Mistrzuniox
A co do zwiększenia ciężaru co trening to 5kg na początek nie będzie za dużo? Zakładając, że max wycisnąłem 57kg

Edit. Trenować tak jak napisałem wyżej? Trening A poniedziałek, Trening B środa, Trening A piątek?

Edit. Co serie zwiększać obciążenie czy robić wszystkie serie z tym samym, a dodawać obciążenie co trening?



Zmieniony przez - Mistrzuniox w dniu 2018-08-09 09:24:54

Zmieniony przez - Mistrzuniox w dniu 2018-08-09 09:34:55


A jaki masz staż treningowy aktualnie, że wskakujesz na lan 5 x 5?
Wysłana -
2 miesiące
Wysłana -
To nie bierz się panie za plany 5x5 bo pewnie wyniki siłowe też nie są wysokie, więc 5x5 Ci zbędne.
Wysłana -
Ok, a byłbyś w stanie powiedzieć jakim planem się kierować?
Wysłana -
5 kg tak za bardzo nie bedziesz progresował chyba że z zanizonego pułapu startujesz bo 4 tygodnie i już 20 kg plus jest a to już sporo
Wysłana -
Ćwiczenia masz w miarę dobrze dobrane, ale do 5 powtórzeń nie ma potrzeby schodzić. Daj tam 10-8, progresuj, szlifuj technikę.
Wysłana -
A jeszcze jedno pytanie. Mam robić główny nacisk na trening A? Mam na myśli to, że A, wolne, B, wolne A tak?
Wysłana -
Mistrzuniox
A jeszcze jedno pytanie. Mam robić główny nacisk na trening A? Mam na myśli to, że A, wolne, B, wolne A tak?


W zależności od możliwości treningowych i dni ile chcesz trenować. Co drugi dzień jest dobrą opcją trenowania.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź