SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Trening FBW do oceny

Wysłana -
Witam. Od pazdziernika chodze na siłownię, jednak bez zadnego planu treningowego. Czasem chodziłam na zajecia typu body- pump, czasem bieznia lub orbitrek oraz maszyny. Odkąd zaczelam czytac tematy na forum zrezygnowalam z siłowni, kupilam laweczke pozioma, gryf prosty, lamany oraz dwa krótkie na hantle. To jest moj podstawowy sprzęt do cwiczen w domu. Niestety nie mam zbyt wiele miejsca w pokoju gdzie stoi laweczka wiec oprócz wyciskania sztangi odpadaja inne cwiczenia. Reszta cwiczen jest wykonywana w innym pokoju wiec jest miejsce :) jako, ze jestem kobieta moim celem jest redukcja tluszczu (szczegolnie na brzuchu) oraz wyrzezbiona sylwetka. Ponizej dwa ulozone przede mnie zestawy FBW, ktore ulozylam adekwatnie do sprzetu jaki posiadam:

Trening A

Przysiad ze sztanga 3x10
Wykroki ze sztanga 3x10
Wioslowanie sztanga 3x10
Wyciskanie na lawce poziomej 3x10
Wyciskanie zolnierskie 3x10
Uginanie ramion ze sztanga 3x10
Wyciskanie francuskie 3x 10
Brzuszki z hantla

Trening B

Przysiad ze sztanga 3x10
Martwy ciag 3x 10
Wyciskanie na lawce poziomej 3x10
Uginanie ramion hantlami 3x10
Wyciskanie francuskie 3x10
Brzuszki z hantla

Kazdy trening poprzedzony rozgrzewka, zakonczony rozciaganiem. Trening ABA, w kolejnym tygodniu BAB.

Prosze o komentarze co ewentualnie zmienic :)
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
W b coś na barki mozna dać jeszcze, same podstawowe ćwiczenia, jak chcesz to mozesz dać też np hip trusta na poslady.
Wysłana -
Ja bym w B już nie dawał tych przysiadów tylko dałbym tam wykroki z planu A. Miałbyś w A przysiady a w B wykroki mc plus ćwiczenie na barki
Wysłana -
Dziękuję za odpowiedzi. A co myslicie o tym zeby np w treningu B zamiast brzuszkow dac deske? Mam jeszcze pytanie odnosnie przerw miedzy seriami. Wychodzi mi okolo 40 sekund i jestem gotowa do nastepnej serii. Mam do wydłużyć do 60 lub 90?
Wysłana -
MatrexOpole
Dziękuję za odpowiedzi. A co myslicie o tym zeby np w treningu B zamiast brzuszkow dac deske? Mam jeszcze pytanie odnosnie przerw miedzy seriami. Wychodzi mi okolo 40 sekund i jestem gotowa do nastepnej serii. Mam do wydłużyć do 60 lub 90?


Możesz oczywiście dać plank zamiast brzuszków bo to dobre ćwiczenie. Jeśli taka 40 sekundowa przerwa Ci wystarcza to nie ma sensu jej wydłużać. Możesz ją nieco wydłużyć później jak ciężary wzrosną.
Wysłana -
Mam pytanie odnośnie wykrokow ze sztanga. 10 wykrokow w jednej serii czyli po 5 na nogę czy po 10 na noge- lacznie 20?
Wysłana -
Na każdą nogę 10 powtórzeń czyli 20

Jak robisz uginanie sztangą 10 powtórzeń a np hantlami 10 na przemian to nie robisz 5 lewą i prawą tylko 10 lewą i 10 prawą
Wysłana -
Dziekuje za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie. W poniedzialek nie zrobilam treningu (nie bylo mnie az do późnej nocy w domu). Czy w takim wypadku powinnam nadrobic trening we wtorek? Czy go po prostu odpuscic? Czytalam na forum, ze nie powinno sie cwiczyc dzień po dniu... Ale co w takich wypadkach kiedy nie mam mozliwosci zrobic treningu?
Wysłana -
Nie ma takiej konieczności żeby odrabiać trening zwłaszcza, że jeśli późno wróciłaś to nie ma się co szarpać.
Wysłana -
Zależ jeszcze jakie partie będą tenowane dzien po dniu, jak mi neiraz wypada jeden dzien treningowy to pomijam ten dzien i nie trenuje danej partii, lub rezygnuje z innej i przesuwam partie
Wysłana -
Generalnie wszystkie partie bo cwicze FBW
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź