SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Trening FBW czy Split - co wybrać, progressja, pytania ogólne od początkującego, normy siłowe

Ankieta - proszę o pomoc

Płeć Mężczyzna
Wiek 20
Waga 73
Wzrost 187
Cel treningowy Masa mięśniowa
Staż treningowy na siłowni 3 miesiące
Uprawiane inne sporty .
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) Siłownia z podstawowym sprzętem oraz maszynami
Dieta Kiedyś: Utrzymywana w 85% + gainer. Po powrocie na siłownię(niedługo): Dieta utrzymywana w 70%, wspomagana gainerem
Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje) Lekka lordoza, skrzywienie kręgosłupa
Zażywane suplementy Monohydrat kreatyny ; gainer(90 węgli ; 10 białka)
Ostatnio przerabiany plan W poście
Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc) W poście
Wysłana -
LeaderRTD
Jak to zrobić? Niezbyt rozumiem.
Wgl trudno mi progressować przy OHP robiąc 5x5-8
Wgl moje barki są oporne na progresję.
Przed przerwą robiłem 30kg na 5 powtórzeń, a teraz ćwiczę pustą sztangą, bo nie wyrobiłbym 5 serii.
Do trzeciej serii idzie normalnie, a po czwartej serii, czwarte powtórzenie zaczyna być problemem i czasem ostatnie powtórzenie to push press z wykorzystaniem nóg.

Nie wiem, czy robię to dobrze, ale jak już mam sztange na obojczykach, wykonuję mocny wdech i wtedy sztanga leci w gore.


Problemem może być właśnie stabilizacja i prawidłowe oddychanie podczas ćwiczeń np podczas pressu. Pozytyw- wydech, negatyw-wdech
Wysłana -
ronie220
LeaderRTD
To normalne, że nadgarstki napier**** po uginananiu nagrastków z prostą sztangą na przedramie? Oczywiście nie w trakcie treningu, a kilka godzin po.

Czytałem, że uginanie nadgarstków ze sztangą na przedramie może doprowadzić do uszkodzenia nerwu, który znajduje sie gdzieś na dłoni.
Czy zamiana tego ćwiczenia na np. utrzymywanie dwóch talerzy 5kg na jedną rękę, albo 'spacer farmera' ale w pozycji stojącej z utrzymaniem i mocnym zaciśnięciem jak najcięższych hantli, sprawi, ze przedramię urośnie?
Jeśli tak, to jakie serie stosować? Trzymać ciężar do momentu, w którym przedramiona będą tak zmęczone, że ciężar sam zacznie spadać?




Zmieniony przez - LeaderRTD w dniu 2018-02-17 02:29:39



Być może stosujesz za duży ciężar bądź robisz zbyt głęboki ruch.

Po co Ci w ogóle to ćwiczenie?


Ćwiczenie na przedramię, ale usunąłem je z planu.
Przeczytałem, że upośledza jakiś kluczowy nerw w dłoni.
Wysłana -
Ciężkie uginania nadgarstków mogą doprowadzić do cieśni nadgarstka, najczęściej ciężkie ćwiczenia wielostawowe wystarczają
Wysłana -
Nie mogę robić martwego niestety.

Tak jak pisałem - Zmieniłem na biceps z łamanego na prosty, bo bardziej czuję wtedy jak przedramie się angażuje + chyba zacznę robić wiosło podchwytem, a nie nachwytem.
Ale czuję, że to nie starczy.

Jak kiedyś ćwiczyłem przez 3-4 miesiące na siłowni to przedramie w ogóle nie rosło.
Wysłana -
Przedramie zbudujesz ciezkimi mlotkami lub uginaniem nachwytem. Reszta rośnie podczas ćwiczeń, w których bazujesz na sile chwytu.
Strona 10 z 10
Dodaj odpowiedź