SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Trening 5x5 - Wasze efekty

Wysłana -
Jak bardzo wzrosła wam siła dzięki treningu 5x5? Głównie interesują mnie barki i klatka, z ilu do ilu kg doszliście? I przy jakiej wadze, wzroście, etc.
Wysłana -
Każdy z nas jest inny. Inaczej wygląda nasze odżywianie, regeneracja, przykładanie się do treningów, czy suplementacja. Dlatego też porównywanie efektów przy pomocy danego treningu, w tym przypadku 5x5 jest mało sensowne. Najlepiej sprawdź go na sobie i wtedy będziesz wiedział, jak na Ciebie działa, a nie jakie efekty miały inne osoby.

Trening 5x5 jest jednym z bardziej popularnych wśród stałych bywalców siłowni. Przede wszystkim jego celem jest zwiększenie siły maksymalnej trenującego. W zależności od podaży kalorii budowanie masy mięśniowej lub redukowanie tkanki tłuszczowej. Jednak ten drugi cel niekoniecznie jest pozytywnie związany z budową siły. Istotne jest to, że trening ten, nie jest przeznaczony dla osób początkujących. Cykl treningowy z reguły ustala się na czas około 8 tygodni. W tym czasie wyróżnić należy około 5 tygodni pracy przygotowawczej i 3 tygodnie fazy szczytu. Po zakończeniu całego cyklu treningowego wprowadzić warto okres strategicznego roztrenowania, o którym więcej poczytać możesz tutaj: http://potreningu.pl/articles/595/roztrenowanie-strategiczne-regeneracja---trening-i-odzywianie-w-tym-okresie.

Podstawowa zasada tego treningu polega na tym, że wykonujemy 5 ćwiczeń, po 5 serii i 5 powtórzeń w każdej z nich. Muszą więc być to ćwiczenia złożone, wielostawowe, a nie izolowane. Jeżeli przyłożysz się do treningu, szczególnie poprawnej techniki, diety i regeneracji, to efekty na pewno będą dobre. Trzeba bez wątpienia do tego czasu i cierpliwości.



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Nie każdy trenuje tym systemem, efekty będą zależne od wielu czynników, ja nigdy takim nie trenowałem, dla mnie nie widze sensu takiego treningu.
Wysłana -
Ale 5x5 w której wersji? Tej klasycznej od Billa Starra, w wersji Madcow, StrongLifts czy którejś z piździliarda innych wariacji?
I kogo wyniki na 5x5? Początkującego czy zaawansowanego?

Jak odpowiesz sobie na powyższe pytania to sam dojdziesz do wniosku, że Twoje pytanie jest bezcelowe bo jest za dużo zmiennych aby oceniać to w ten sposób A ILE POSZŁO NA KLATĘ, A ILE POSZŁO NA BARKI.
Wysłana -
Nawet jak weźmiesz sobie przepytasz 100 czy 1000 osób, może to nie mieć żadnego odzwierciedlenia w twoich wynikach. Możesz okazać się freakiem genetycznym i robić niebotyczny progress, a możesz okazać się sp******iną genetyczną i stać w miejscu
Wysłana -
5 x 5 na pewnym etapie jest nudne jak flaki z olejem i zajmuje bardzo dużo czasu. Osobiscie za tym nie przepadam i nie przekraczam 3 x 5. Zrobienie takich 3 serii na 215-220kg to 20-30 minut u mnie.
Wysłana -
ronie220
5 x 5 na pewnym etapie jest nudne jak flaki z olejem i zajmuje bardzo dużo czasu. Osobiscie za tym nie przepadam i nie przekraczam 3 x 5. Zrobienie takich 3 serii na 215-220kg to 20-30 minut u mnie.




ronie220
Machasz na klatę 215-220kg po 5 powtórzeń ?
Wysłana -
Ta, chciałbym Mi o martwy chodziło, tutaj 5 x 5 dosłownie zarzyna.
Wysłana -
ronie220
Ta, chciałbym Mi o martwy chodziło, tutaj 5 x 5 dosłownie zarzyna.


Dlatego się zdziwiłem... bo gostek pytał o przyrosty siły na klatę i barki...
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź