SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Piłka Nożna

Dodaj odpowiedź

TRENING - PYTANIA I ODPOWIEDZI v2

Wysłana -
poprzedni temat: http://www.sfd.pl/TRENING_-_PYTANIA,_ODPOWIEDZI-t182333.html 
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
fajnie ze jest kontynuacja tamtego dzialu, moze ktos mi tutaj odp.

Witam wszystkich, nie moge wpisac postu w trening- pytania i odpowiedzi wiec postanowilem zalozyc nowy temat.

Sprawa wyglada nastepujaco, potrzebuje ostrego treningu indywidualnego na 20 dni. Obecnie przebywam w Anglii, gralem tutaj w pilke w jednej z druzyn mlodziezowych jednak z pewnych przyczyn zostalem wydalony z druzyny co mnie strasznie zalamalo i przez miesiac siedzialem w domu pograzajac sie w dole. Wzielem sie ostatnio w garsc i zalatwilem sobie testy pilkarskie w Lechii Gdansk. Za ponad 3 tygodnie bede mial testy i chce sie dostac do druzyny czyli jak najlepiej przygotowac.

Potrzebje dobrego treningu kondycyjnego/wytrzymalosciowego oraz treningu na przyspieszenie. Znam cwiczenia ale nie potrafie tego wszystkiego dobrze po ukladac zeby mialo to najlepsze efekty. Mam wlasna jakas domowa silke jesli jest potrzebna, rowerek stacjonarny i ogolnie mam na czym cwiczyc jesli cos jest potrzebne z tych rzeczy.
Jedyny problem to taki ze mam troche ponad 3tyg na przygotowanie sie najlepiej a kondycja/wytrzymalosc jak i przyspieszenie ledwo zipia. Treningi czysto pilkarskie potrafie sobie sam zrobic ale gorzej jest z w/w umijetnosciami czy jak by to nazwac.

Dzieki za wszelka pomoc. Nie pozwolcie sie marnowac Polskim talentom! :) Pozdro
Wysłana -
A szukałeś w dzale "Trening wszystko co ci jest potrzebne aby się rozwijać"
Wysłana -
Sanczo__, postaram Ci się pomóc. Chcesz trening indywidualny na 20 dni i chcesz poprawić przyspieszenie i wytrzymałość, tak? Pozwól jednak, że coś Ci wytłumaczę. W 20 dni nie zdołasz poprawić w zadowalającym stopniu tych dwóch elementów. Radziłbym Ci na początek zrobić tak... Zdecyduj, co jest w tej chwili Twoją z większych wad... Wytrzymałość czy przyspieszenie? Jeżeli uznasz, że wytrzymałość, to zmierz Test Coopera i podaj mi wynik, a jeśli uznasz, że przyspieszenie, to zmierz czas na 30m i również podaj mi wynik... Ale to nie wszystko... Mam do Ciebie jeszcze cztery pytanka:
1. Ile masz lat?
2. Na jakiej grasz zwykle pozycji na boisku?
3. Ile czasu możesz dziennie poświęcić na trening?
4. Jakie są Twoje wady piłkarskie, jeżeli chodzi o wyszkolenie techniczne (pytam tylko o wady, ponieważ uważam, że w okresie zaledwie 20 dni do tych testów trzeba się skupić na wadach, a tak długi okres bez piłki nic dobrego nie może zdziałać)?

TECHNIKA MUSI BYĆ!!!

Odpowiedz mi na te pytania i zdecyduj, co jest dla Ciebie w tej chwili priorytetem. Wtedy Ci pomogę.
Wysłana -
Frycinho dzieki za chec udzielenia mi pomocy.

Priorytetem byloby dla mnie poprawienie przyspieszenia. Zrobilem oby dwa testy. W tescie coopera przebieglem 3100m zas na 30m mialem 4.78s .

1. Mam 18 lat
2. Zwykle grywam na skrzydle, przy ustawieniu 4-3-3. Ofensywny boczny pomocnik to moja pozycja lub tez boczny pomocnik, jak kto woli.
3. Mam caly dzien na trening, bez zadnego limitu czasowego.

Technike staram sie utrzymywac i nie widze wiekszych wad, jedynie prowadzenie samej pilki sprawia mi czasem klopoty.

To by bylo na tyle. Dzieki za pomoc. Zalozylem ze bedzie to te 20dni ale moze ten okres sie wydluzyc.
Wysłana -
Sanczo__, wynik z Testu Coopera masz OK i dlatego sądzę, że pod względem wytrzymałościowym będziesz dobrze przygotowany do tych testów, więc na Twoim miejscu radziłbym Ci się kupić na treningu przyspieszenia i techniki oczywiście. Wspomniałeś, że masz problem z prowadzeniem piłki, a to dla bocznego pomocnika bardzo ważna umiejętność i to na niej powinieneś się przede wszystkim skupić podczas tych 20 dni (jeśli chodzi o wyszkolenie techniczne). Podam Ci na to parę ćwiczeń:
- prowadzenie piłki na odcinku 20m wewnętrzną, zewnętrzną częścią stopy, prostym podbiciem, drybling
- slalom z piłką między pachołkami (ustawiasz 5 pachołków i prowadzisz piłkę między nimi sposobami wymienionymi wyżej, z czasem zwiększaj szybkość biegu zmniejszając odległość między pachołkami
- wahadło z piłką (ustawiasz 5 pachołków, biegniesz od pierwszego do trzeciego, od trzeciego do drugiego, od drugiego do czwartego, od czwartego do trzeciego i od trzeciego do piątego, ćwiczenie to bardzo często pojawia się na tego typu testach, więc przyda Ci się, a poza tym podszkolisz sobie zwrotność i przyspieszenia, które przede wszystkim chcesz poprawić
- żonglerka różnymi sposobami (prostym podbiciem, wewnętrzną częścią stopy, udem, staraj się używać obu nóg, ćwiczenia to poprawi Twoje czucie piłki i panowanie nad nią, możesz również dodać żonglerkę głową, wprawdzie nie poprawi to Twojego prowadzenia piłki, ale w treningu technicznym warto ją wprowadzić


A teraz trening na przyspieszenie:

Dzień 1:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Bieg z górki (10 powtórzeń).
4. Bieg pod górkę (10 powtórzeń).
5. Przyspieszenia na odcinku 5 - metrowym z miejsca (5 powtórzeń)
6. Przyspieszenia na odcinku 5 - metrowym z nadbiegu (5 powtórzeń).
7. Rozciąganie ( 5 minut).

Dzień 2:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Skip A na odcinku 50 - metrowym (5 powtórzeń).
4. Skip B na odcinku 50 metrowym (5 powtórzeń).
5. Skip C na odcinku 50 - metrowym (5 powtórzeń).
6. Półskip A na odcinku 50 - metrowym (5 powtórzeń).
7. Wieloskok na odcinku 50 - metrowym (5 powtórzeń).
8. Bieg wahadłowy (robisz to samo, co w ćwiczeniu z prowadzeniem piłki tylko bez piłki, a pachołki ustaw co 5 metrów) (5 powtórzeń).
9. Rozciąganie (5 minut).

Dzień 3:

1. Rozciąganie (bardzo dokładne, około 30 minut).

Dzień 4:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Przysiady (3 serie po 50 powtórzeń).
4. Wznosy łydek (3 serie po 150 powtórzeń).
5. Rozciąganie (5 minut).

Dzień 5:

1. Rozciąganie (bardzo dokładne, 30 minut).

Dzień 6:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Bieg na 30 metrów (podaj mi czas)!

Dzień 7:

1. Wolne.

Dzień 8:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Bieg z górki (10 powtórzeń).
4. Bieg pod górkę (10 powtórzeń).
5. Przyspieszenia na odcinku 5 - metrowym z miejsca (10 powtórzeń)
6. Przyspieszenia na odcinku 5 - metrowym z nadbiegu (10 powtórzeń).
7. Rozciąganie ( 5 minut).

Dzień 9:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Skip A na odcinku 75 - metrowym (5 powtórzeń).
4. Skip B na odcinku 75 metrowym (5 powtórzeń).
5. Skip C na odcinku 75 - metrowym (5 powtórzeń).
6. Półskip A na odcinku 75 - metrowym (5 powtórzeń).
7. Wieloskok na odcinku 75 - metrowym (5 powtórzeń).
8. Bieg wahadłowy (robisz to samo, co w ćwiczeniu z prowadzeniem piłki tylko bez piłki, a pachołki ustaw co 5 metrów) (5 powtórzeń).
9. Rozciąganie (5 minut).

Dzień 10:

1. Rozciąganie (bardzo dokładne, około 30 minut).

Dzień 11:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Przysiady (3 serie po 100 powtórzeń).
4. Wznosy łydek (3 serie po 200 powtórzeń).
5. Rozciąganie (5 minut).

Dzień 12:

1. Rozciąganie (bardzo dokładne, około 30 minut).

Dzień 13:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Bieg na 30 metrów (podaj mi czas)!

Dzień 14:

1. Wolne.

Dzień 15:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Bieg z górki (10 powtórzeń).
4. Bieg pod górkę (10 powtórzeń).
5. Przyspieszenia na odcinku 10 - metrowym z miejsca (10 powtórzeń)
6. Przyspieszenia na odcinku 10 - metrowym z nadbiegu (10 powtórzeń).
7. Rozciąganie ( 5 minut).

Dzień 16:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Skip A na odcinku 100 - metrowym (5 powtórzeń).
4. Skip B na odcinku 100 metrowym (5 powtórzeń).
5. Skip C na odcinku 100 - metrowym (5 powtórzeń).
6. Półskip A na odcinku 100 - metrowym (5 powtórzeń).
7. Wieloskok na odcinku 100 - metrowym (5 powtórzeń).
8. Bieg wahadłowy (robisz to samo, co w ćwiczeniu z prowadzeniem piłki tylko bez piłki, a pachołki ustaw co 5 metrów) (5 powtórzeń).
9. Rozciąganie (5 minut).

Dzień 17:

1. Rozciąganie (bardzo dokładne, około 30 minut).

Dzień 18:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Przysiady (3 serie po 150 powtórzeń).
4. Wznosy łydek (3 serie po 250 powtórzeń).
5. Rozciąganie (5 minut).

Dzień 19:

1. Rozciąganie (bardzo dokładne, około 30 minut).

Dzień 20:

1. Rozgrzewka (10 minut).
2. Rozciąganie (5 minut).
3. Bieg na 30 metrów (podaj mi czas)!


Oto trening na przyspieszenie... Wykonuj go i po 6, 14 i 20 dniu treningu podaj mi swoje czasy na 30 metrów. Nie zapomnij również o trenowaniu prowadzeniu piłki, z którym masz problem.

Mam nadzieję, że pomogłem!

Pozdrawiam!!!
Wysłana -
Dzieki wielkie frycinho!

A co do tego prowadzenia to tez troszke zle napisalem. Widac moje slabe panowanie nad pilka kiedy jestem na pewnej szybkosci, wtedy ja gubie.

Napisze jakie wyniki mialem po tych kilku dniach treningu na 30m.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.
Wysłana -
Prosiłbym o plan treningowy na cały tydzień dla środkowego ofensywnego pomocnika. Bardzo Was o to proszę pzdr za plan treningowy podaruje SOGa. i jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć w pewnej rzeczy to zapraszam http://www.sfd.pl/Ofensywny_środkowy_pomocnik-t434102.html

Zmieniony przez - rafa10 w dniu 2008-09-10 18:18:04
Wysłana -
Rafa10, chętnie Ci pomogę tylko podaj mi parę informacji, które są mi potrzebne do ułożenia takiego treningu, a mianowicie:
- wiek
- staż treningowy
- wzrost
- waga
- liczba treningów w klubie

I najważniejsze... Co chcesz przez ten trening poprawić? Na czym się skupić? Jakie masz zalety i wady?

Odpisz, to z chęcią Ci pomogę.
Wysłana -
wiek : 15 lat
staż treningowy : w piłkę gram od 2 klasy podstawówki ale na poważnie około 2 lat (czego szczerze żałuję ;()
wzrost: 183 cm
waga: 73 kg
liczba treningów w klubie: 3-4 w tygodniu ( chciałbym 10 ;D )
Chciałbym poprawić niemalże wszystko: przyspieszenie, kondycje, technikę, przegląd pola gry narazie tyle mi przychodzi do głowy, po prostu umiejętności potrzebne na pozycje ofensywnego środkowego pomocnika.
Zalety : Wysoki, technika(przyjęcie piłki, drybling, itp lecz mimo to chcę wszystko poprawić), słabszą nogą gram dość dobrze
Wady: niezbyt silny, strach do walki w powietrzu o główkę ( jak to przezwyciężyć ? ;/),przegląd pola gry, nieraz się gubię z piłką. Skupić chciałbym się głownie nad techniką, przeglądem pola,podaniami po ziemi, górnymi w tempo. Pozdrawiam
Wysłana -
Rafa10, wszystkiego mieć nie można... Znów kilka pytań:
1. Na czym Ci bardziej zależy? Na przyspieszeniu czy na wytrzymałości? Musisz się zdecydować, ponieważ tych dwóch rzeczy nie wolno trenować jednocześnie. Jeżeli uznasz, że przyspieszenie, to zmierz czas na 30m i podaj mi go, a jeśli uznasz, że wytrzymałość, to zmierz Test Coopera i podaj mi wynik.
2. W jakie dni tygodnia masz treningi i mecze (3 - 4 razy w tygodniu to niezbyt dokładne określenie sprawy, potrzebuję wiedzieć, które dni masz zajęte)?

Odpowiedz na te pytania i dostaniesz plan.

Sanczo__, taka głupota, ale co mi szkodzi napisać. Czasy na 30m podaj mi po 6, 13 i 20 dniu...

Zmieniony przez - Frycinho w dniu 2008-09-11 07:01:15
Strona 1 z 127
Dodaj odpowiedź