SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

TRENING DO OCENY - TESTY SPRAWNOŚCIOWE

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4357

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 6 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 63
Witam. Jest to mój pierwszy wpis więc przepraszam za niedociągnięcia.

Od zawsze byłem bardzo aktywny fizycznie ale regularnie ćwiczę od dwóch miesięcy. Moim głównym celem jest jak najlepsze przygotowanie się do testów sprawnościowych do szkoły oficerskiej. Test składa się z podciągania na drążku, biegu na 1km, biegu wahadłowym oraz pływania na czas. Na przygotowania mam jeszcze około 4-5 miesięcy.
Moje pytanie dotyczy planu treningowego. Układałem go sam w oparciu o podręcznik do studiów AWF oraz głównie tego forum. Ćwiczę nim 6 razy w tygodniu. Nie będę zagłębiał się w rodzaje ćwiczeń czy ilość ciężaru. Wygląda to tak, że w poniedziałek ćwiczę pompki, biceps, klatkę i przedramiona. We wtorek brzuch i bieganie. Środa to pompki, barki, kaptury i triceps. W czwartek znowu brzuch i bieganie. W piątek pompki, klatkę, biceps i przedramiona (czyli to co w poniedziałek). Sobota to brzuch i uda oraz łydki. Niedziela jest całkowicie wolna. Napisałem tu, że w poniedziałek i piątek ćwiczę to samo dlatego, że jeśli w jednym tygodniu wypada tak, że biceps, klatkę itd. ćwiczę dwa razy to w kolejnym tygodniu te partię robię raz, a barki, kaptury itd. ćwiczę dwa razy. A więc jedną partię ćwiczę dwa razy co drugi tydzien.
Dziś natknąłem się na trening FBW (full body workout). Spodobał mi się tylko mam z nim jeden problem - nogi. Jeśli zamieniłbym mój trening na FBW 3 razy w tyg i ćwiczylbym nogi co drugi dzień to co z bieganiem? Jeśli ćwiczylbym nogi w treningu FBW a biegał w dni pomiędzy to będę ćwiczył nogi 6 razy w tygodniu pod rząd a to bez sensu. A jeśli będę biegał w treningu FBW zamiast ćwiczeń z ciężarem to nie rozwinę ich tak jak z nimi.