SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Suplementacja dla sprintera

Wysłana -
Od dwóch lat trenuję biegi sprinterskie na dystansie 100 metrów. Przeszukałem skrupulatnie forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej a przede wszystkim jasnej odpowiedzi. Jakie suplementy powinienem przyjmować, aby poprawić swoje wyniki, a jednocześnie sylwetkę? Dietę już wprowadziłem w życie codzienne, teraz potrzebuję konkretnej suplementacji. Trening 3/4 razy w tygodniu. Mamy teraz okres, gdzie budujemy bazę na lato (dłuższe odcinki biegowe, ogółem robimy bardziej wytrzymałość i dynamikę niżeli szybkość). Wolałbym na razie nie brać czegoś, do czego organizm się przyzwyczai - coś co poprawi moją szybkość wprowadziłbym dopiero w czerwcu, przed sezonem. Niczego wcześniej nie zażywałem, poza białkiem (jedna porcja dziennie, kiedy nie miałem możliwości zjeść normalnego posiłku). Uogólniając: chcę wzmocnić swój organizm i do sezonu(okres letni) być przygotowanym na pobicie rekordów życiowych. 182cm/70kg
Być może nie napisałem czegoś, co powinienem napisać, ale to mój pierwszy kontakt z forum. Pozdrawiam.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
witaj, tak sie sklada, ze pisalem na ten temat specjalnie artykul
zerknij
http://www.sfd.pl/art/Suplementy/Suplementy_dla_sprintera-a1075.html 
Wysłana -
Ciekawy artykuł, który zdecydowanie otworzył mi oczy, jednak nadal nie wiem co mam stosować teraz; w okresie przygotowawczym do sezonu, a co przed samym sezonem i w trakcie sezonu (łącznie z dawkowaniem). Przy okazji, przed startem będzie dobry Olimp Fire Start Energy? Już sprawdziłem, czy nie szkodzi organizmu, ale nie planuję brać więcej, żeby go do tego nie przyzwyczaić.
Wysłana -
dla poprawy wyników typowo sportowych to można polecić beta alanina i kreatyna i nie musisz się bać o przyzwyczajenie organizmu do nich, bo one nie działają doraźnie tylko długofalowo więc w dłuższej perspektywie są odczuwane efekty działania, a doraźnie warto dorzucić kofeinę
Wysłana -
strukoss rozpisz mniej wiecej jak przebiega tygodniowy rozklad mezocyklow przygotowawczych to pomozemy rozpisac wszystko
Wysłana -
Tydzień wygląda mniej więcej w ten sposób:
Poniedziałek - 25 min trucht, rozgrzewka + siła biegowa (marsz a,b; skip a,b,c,d; wieloskok krótki, długi x2) 5x 60-80m na 65% możliwości
Środa(najcięższy dzień) - 12 min trucht, rozgrzewka i zazwyczaj jest to bieganie na czas (1', 45s, 30s, 20s x2) w jak najlepszym tempie lub odcinki od 150m do 300m, być może za miesiąc zwiększy się do 500m.
Czwartek - 35 min trucht, rozgrzewka + ćwiczenia ze sztangą (rwanie sztangi, przysiady, półprzysiady, wykroki ze sztangą, pajacyk ze sztangą, wchodzenie na pudło ze sztangą x3)
Sobota - zazwyczaj powtórka ze środy lub długie rozbieganie do 60' truchtu + jakieś odcinki maksymalnie 100m na 75%.
(czas truchtu na rozgrzewkę z każdym tygodniem wydłużany jest o 5 minut w przypadku czwartku i co dwa tygodnie poniedziałku)



Zmieniony przez - strukoss102 w dniu 2018-01-04 22:02:29

Zmieniony przez - strukoss102 w dniu 2018-01-04 22:04:27
Wysłana -
Ja mogę powiedzieć co koledze kupuję, teraz ma off ale i tak codzienne treningi, a w sezonie na tygodniu czy weekendzie 2 zawody, no i kupuje mu bcaa i beta alanine.
Wysłana -
bardziej mialem na mysli to ile tygodni trwa okres pomiedzy startami w zawodach, okres przedstrartowy itd
Wysłana -
22 tygodnie do pierwszych startów (czerwiec), w czerwcu co tydzień jest wyjazd na jakieś Mityngi.
Po czerwcu(w lipcu) planowane są zgrupowania kadr, obozy: tu przydałoby się coś, co naprawdę doda mi energii, trenujemy wtedy na 100% swoich możliwości, do tego dochodzi wysoka temperatura, trzeba dbać o nawodnienie.
W sierpniu jakiekolwiek zawody będą raz na dwa tygodnie, we wrześniu prawdopodobnie tak samo.
Imprezy najwyższych rang zaczynają się w środku sierpnia a kończą w październiku, później to już koniec startów i powrót do treningów, które z resztą będą przez cały rok, jednakże w okresach startowych są mniej wymagające.

Jeśli znów nie napisałem to, czego potrzebujecie z góry proszę o wyrozumiałość. :/
Wysłana -
wrzuc zatem teraz kreatyne i beta-alanine, pomyslec mozna rowniez nad cytrulina
pozniej w okresie przedstartowym wykorzystac mozna bezsposrednio jakas przedtreningowke, co pozwoli na kopa podczas startow.
kluczeb bedzie dieta zasobna w weglowodany
Wysłana -
Jak z dawkowaniem i w jakich sytuacjach? Rozpuszczać z sokiem czy wodą?
Niżej wymienione to chyba najtańsze suplementy, ale po opiniach wychodzi na to, że nie warto przepłacać, co myślisz?
KREATYNA: https://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Creatine_Powder-opis27030.html?gclid=Cj0KCQiA4bzSBRDOARIsAHJ1UO43J14xJbfWrkzA9Zj6x39VqLiZb-fAidKxn-wwmgc3FWYjHY18ec0aAl9aEALw_wcB#opinie
BETA ALANINA: https://www.sfd.pl/sklep/SFD_Beta_Alanine-opis27444.html?gclid=Cj0KCQiA4bzSBRDOARIsAHJ1UO5k6ux_T90xrDRBIaiS3XQ1VNUe4G0_6fwgjSKhyGH1gfCyUaI3mY8aAq1VEALw_wcB#opinie
CYTRULINA: https://www.sfd.pl/sklep/Ostrovit_Citrulline-opis31706.html 
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź