SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Spalacz tłuszczu

Wysłana -
Kto poleci sprawdzony spalacz tłuszczu?
Wysłana -
Spalacze tłuszczu są bardzo przydatnym suplementem w toku redukcji niechcianej tkanki tłuszczowej. Oprócz sportowców startujących w zawodach, np. kulturystycznych coraz częściej po tego typu produkty sięgają osoby trenujące rekreacyjnie.
Suplementację należy rozpoczynać od najmniejszej dawki i w razie konieczności ją zwiększać. Wybierając produkt trzeba koniecznie zwrócić uwagę czy nie zawiera niebezpiecznych i nielegalnych dodatków, mogących negatywnie wpłynąć na zdrowie. Najpierw jednak należałoby zmodyfikować aktualny sposób żywienia oraz dobrać odpowiednią aktywność fizyczną.



  1. 1. Jak wyznaczyć deficyt energetyczny?
  2. 2. Jaka aktywność fizyczna?
  3. 3. Jak działają spalacze tłuszczu?
  4. 4. Jak wybrać skuteczny i bezpieczny spalacz?

1. Jak wyznaczyć deficyt energetyczny?

Zapotrzebowanie na energię obliczamy zgodnie z informacjami zawartymi w poniższym linku:
http://www.sfd.pl/Jak_wyliczyć_dzienne_zapotrzebowanie_energetyczne_kcal___-t523457.html 
Następnym krokiem jest wyznaczenie deficytu kalorycznego, który powinien wynosić 15-20% dziennego zapotrzebowania.
Najczęściej popełnianym błędem jest zbyt niska podaż kalorii, która skutkuje zmniejszeniem spontanicznej aktywności fizycznej i tym samym znacznie obniża ilość wydatkowanej energii. Dodatkowo, bardzo uboga kalorycznie dieta może powodować znaczne ubytki w masie mięśniowej, czego chcemy za wszelką cenę uniknąć.

2. Jaka aktywność fizyczna?

Podstawą treningu nastawionego na redukcję tkanki tłuszczowej nie powinny być wszelkiego rodzaju dreptania po bieżni, kręcenia nogami na rowerku stacjonarnym czy hasanie na orbitreku. Większego sensu nie ma również wykonywanie miliona powtórzeń ćwiczenia na daną partię mięśniową, np. brzuch.
Fundamentem treningu powinny być złożone ćwiczenia wielostawowe uzupełnione o elementy treningu interwałowego, obwodowego i wytrzymałościowego.

3. Jak działają spalacze tłuszczu?

Działanie spalaczy polega m.in. na:
- pobudzeniu termogenezy, czyli uwalnianiu ciepła przez organizm
- zwiększeniu wydolności na treningu
- zwiększeniu energii i chęci do podejmowania aktywności (zwiększona spontaniczna aktywność fizyczna).
Dzięki tym właściwościom zwiększa się ilość wydatkowanej energii oraz polepszeniu ulega metabolizm organizmu i tym samym dochodzi do efektywniejszej redukcji tkanki tłuszczowej.

4. Jak zatem wybrać skuteczny i bezpieczny spalacz?

Przed zakupem tego typu produktu należy dokładnie przeanalizować skład pod względem zawartych substancji oraz ich ilości.
Składnikami aktywnymi spalaczy są:
- kofeina
- ekstrakt zielonej herbaty
- kapsaicyna - pieprz kajeński
- piperyna - pieprz czarny
- ekstrakt z gorzkiej pomarańczy.
Ich ilość jest różna, w zależności od formuły opracowanej przez producentów.
Osoby wrażliwe na działanie kofeiny, nie pijące na co dzień kawy, mocnej herbaty, napojów zawierających kofeinę, powinny wybierać produkt o niskiej zawartości składników stymulujących i rozpoczynać stosowanie od małych dawek.

Preparatem o bardzo dobrym działaniu jest StimALL firmy ALLNUTRITION.
Dwie kapsułki zawierają:
- Ekstrakt z ostrokrzewu paragwajskiego Ilex paraguariensis 200 mg
- Kofeina bezwodna 200 mg
- Ekstrakt z liści zielonej herbaty Camellia sinensis 150 mg (w tym EGCG 60 mg)
- Ekstrakt z ziela pokrzywy Urtica dioica 100 mg
- Ekstrakt z owoców gorzkiej pomarańczy Citrus aurantium 100 mg (w tym synefryna 6 mg)
- Ekstrakt z owoców pieprzu kajeńskiego Capsicum annuum 50 mg (w tym kapsaicyna 5 mg)
- Witamina C 60 mg 75%
- Ekstrakt z kory cynamonowca chińskiego Cinnamomum cassia 40 mg
- Ekstrakt z kłącza imbiru lekarskiego Zingiber officinale 40 mg (w tym gingerole 2 mg)
- Witamina B6 0,7 mg 50%
- Chrom 40 µg

Polecane produkty: Burn4All, Thermo Burning Power, Fat Burner

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
jeszcze z dieta nie wystartowales a juz szukasz spalacza?
nie tedy droga niestety.
poza tym korzystaj z jednego tematu
Wysłana -
Diete już mniej więcej mam
Wysłana -
no to smialo mozesz z niej korzystac przez najblizszy miesiac bez suplementacji
jak jest dobrze skonstruowana, to beda znakomite efekty wraz z treningiem.
Wysłana -
dzieki ale może jednak ktoś coś poleci? Najlepiej takiego żeby było dla faceta i kobiety(żona nie trenuje na siłowni tylko w domu rowerek )
Wysłana -
Zacznij od ankiety działu, bo nic o Tobie nie wiadomoi
Wysłana -
Jak chcesz delikatny spalacz, to weź niewielkie ilości sody oczyszczonej przed treningiem :P tylko maks dawki 200-300mg/kg masy ciała, bo inaczej będziesz miał nieprzyjemności żołądkowego - i pij powoli, bo będzie nagła reakcja z kwasem żołądkowym. Soda, nie dość że działa jak lekko lekki spalacz, to ma też wykazane właściwości zwiększające wydolność podczas ćwiczeń (szczególnie aerobowych). No i pamiętam, soda oczyszczona to w 27% sód, czyli trzeba uważać na podaż sodu w diecie. Na start weź połowę dawki, żeby sprawdzić własny poziom tolerancji.

Możesz też połączyć z grapefrutem lub sokiem z grapefruta (świeży), jako że hesperydyna również jest łagodnym spalaczem. W sumie zastanawiam się czy połączenie sody oczyszczonej + wody z sokiem z grapefruta nie byłoby dobre, bo kwaśne ph grapefruta zneutralizowałoby zasadowe ph sody, a więc zminimalizowałoby potencjalne efekty uboczne reakcji sody z kwasem żołądkowym, ale to tylko moje luźne przemyślenia.

Zacznij od takich prostych rzeczy.
Wysłana -
Poza powyższym korzystaj m.in. z takich rzeczy, jak: imbir, cynamon, pieprz kajeński, ostra papryczka, morwa biała itd.
Wysłana -
dzieki za odpowiedzi natomiast chyba ktoś może polecić jakis spalacz? myślałem o Trizer lub berrator ale nie wiem czy na poczatek nie za mocne, a Olimpu to znowu chyba nic nie działają...
Wysłana -
Tylko, że obiektywnie spoglądając na temat, żadne "typowe" spalacze w suplementach nie dadzą Ci mierzalnych, lepszych efektów niż ww substancje, a realnie wyższą skuteczność uzyskasz dopiero w produktach na bazie mocniejszych fat-burnerów zawierających efedrynę, johimbinę czy stacki ECA, ewentualnie fukoksantyna jest na podobnym poziomie, tylko pytanie czy ty tego teraz potrzebujesz? Po co rzucać się od razu na substancje z półki dla średniozaawansowanych, skoro przy twoim poziomie to wszystko ww będzie zupełnie wystarczające?

Różnica w efektywności fat-burnerowej między kofeiną, pterostylbenem, 7-Keto DHEA, a sodą oczyszczoną, hesperydyną z grapefruta, kozieradką, szafranem jest w badaniach praktycznie żadna - to są podobne przedziały, więc po co porywać się na "specjalistyczne" produkty, skoro ich "wyższość" nad naturalnymi produktami nie została jednoznacznie potwierdzona w żadnych dostępnych badaniach?

Nie daj się nabrać na przekolorowane slogany producentów, bo to wszystko opiera się tylko na domysłach i gdybaniach, a jedyne czego możesz być pewien to wyczyszczonej kieszeni.


Zmieniony przez - Arthass w dniu 2017-05-14 18:27:24
Wysłana -
mam delikatny żołądek, soda oczyszczona wywoła u mnie rewolucje
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź