SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Siła tricepsa oraz pytanie o plan treningowy.

Wysłana -
Mam taki chyba problem, szczerze nie wiem jak wygląda siła tricepsa, ale wydaje mi się, że powinien być mocniejszy od bicepsa. A np robiąc ściąganie wyciągu górnego nie umiem wziąć więcej niż 20 kg, żeby to był techniczny ruch i trwa to już dość trochę, tzn około 5-6 miesięcy nie umiem zrobić więcej.

Dla porównania robię wyciskanie francuskie hantla 30 kg (oburącz) oraz wyciskanie sztangi wąskie. Wyciąg łączę z wyciskaniem wąskim jako "dobicie". Tak zacząłem nawet myśleć czy by nie dać tricepsa na początku treningu, albo nie zmienić z treningu FBW na Split ?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Zmiana treningu może nie przynieść pozytywnego skutku. A w podstawowych ćwiczeniach progresujesz cały czas? Francuz, wyciskanie wąskie odą do przodu?
Wysłana -
Wąski w tej chwili nie bardzo, doszedłem z 12x40 do 8x70 i 5x80, ale tutaj myślę, że to maks na jaki mnie stać na tym etapie (redukcja), francuz też w sumie dobrze wszedł z 15 na 35x12 oburącz. A jednak w tym ćwiczeniu ciągle to samo, chociaż wizualnie rękę mam nawet sporą, więc poniekąd wyglądda jakby jednak mięśnie zwiększały swoją objętość, jednak siła nie bardzo idzie w parze.

Jeśli chodzi o ten wyciąg to robię 3 serie 12-8-20
Wysłana -
Powiem Ci że dziwna sprawa jak jednorącz bierzesz 30 kg a sciąganie tylko 20 kg. Niektóre ćwiczenia nie służą progresowi, ja np biceps czy triceps zakąłdam maksa i jadę tak 4 serie.
Wysłana -
Ale kogo obchodzi siła w takich ćwiczeniach jak prostowanie na wyciągu ? Napisz ile wyciskasz leżac i z jakim ciężarem wiosłujesz, robisz przysiad a także martwy ciąg.
Wysłana -
Wyciskanie płasko maksymalnie jestem w stanie na koniec serii zrobić 4x90kg, na skosie jest to odpowiednio 8x60 lub 6x70.

Martwy tutaj wszystko zależy czy od niego zaczynam czy mam inny priorytet. Ale generalnie 140-150kg x2-3.

Przysiad 120x8, myślę że byłbym tutaj w stanie wziąć sporo więcej bo czuje luz, ale kontuzja i technika, która poprawiam nie pozwala mi próbować dalej kosztem zdrowia.

Wiosłowanie robię tylko w wersji z hantlem, bo ze sztanga nie bardzo jest miejsce. I ciężko mi powiedzieć biorę tak na wyczucie, chyba ostatnio było 35x8 na stronę.
Wysłana -
no to wszystko wydaje sie byc w normie
z punktu widzenia biomechaniki biceps powinien byc slabszy od tricepsa,
zbyt spory dysbalans miensiowy pomiedzy tymi grupami moze rzutowac na problemy z lokciami w przyszlosci
Wysłana -
To nic nie wskazuje żebyś miał słabszy triceps bo jak by faktycznie był słabszy to by padł szybko w bojach podstawowych.
Wysłana -
Dzięki za odpowiedzi :). Generalnie myślę czy by w ogóle nie zrezygnować z robienia tego wyciągu a zamiast tego dodać francuza jedną ręką (by nie mieć jakichś asymetrii, bo nie robię na tric, żadnego ćwiczenia unilateralnego)? Generalnie mój trening trica opiera się na:

1) Wyciskanie wąskie + wyciąg górny (chyba do wymiany)
2) Wyciskanie francuskie oburącz
3) Pompki w podporze tyłem
Wysłana -
Spokojnie możesz dać takie ćwiczenie unilateralne tylko wiadomo jedna i druga ręka w takiem samej ilości
Wysłana -
Ok, dzięki :).
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź