SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Rzezba

Wysłana -
Niedlugo przechodze na rzezbe(redukcje), pierwsza w zyciu, jest sens zmieniac ilosc powtorzen z 8-12 powiedzmy na 15-20 czy jest to mitem? Planuje dodac bieganie i obciac na poczatek 300kcal. Tyle wystarczy?
Wysłana -
Wśród osób trenujących na siłowni, szczególnie tych początkujących ciągle spotkać można opinie, iż w czasie budowania masy mięśniowej należy ustalić ilość powtórzeń w danej serii na 8-12, z kolei, gdy przechodzimy na redukcję, to warto zwiększyć na 12-16 powtórzeń. Wynika to prawdopodobnie z poglądów panujących w latach 80-90, iż taka ilość powtórzeń w serii w jest pożądana w zależności od celu.

W rzeczywistości nie warto zwiększać ilości powtórzeń w ćwiczeniach. Jest to związane ze zmniejszeniem ciężaru, a to z kolei ze spadkami naszych mięśni. Powód tego jest prosty. Mniejszy ciężar = mniejszy bodziec dla naszych mięśni = mniejsza potrzeba zachowania siły i wielkości mięśnia. Z tego też względu nie ma sensu zmieniać ilości powtórzeń, przechodząc na redukcję tkanki tłuszczowej.

Na czym więc warto się skupić? Jeżeli chodzi o trening, to możesz jak najbardziej dodać aktywność fizyczną w postaci wysiłku tlenowego lub tlenowo-beztlenowego. Mogą to być np.: bieganie, jazda na rowerku stacjonarnym, orbitrek, tabata, sprinty, kompleksy metaboliczne.

W przypadku odżywiania odjęcie 300 kcal od zapotrzebowania kalorycznego jest rozsądnym rozwiązaniem. Ilość białka około 2 g/kg masy ciała, tłuszcze 1 g i reszta kalorii pochodząca z węglowodanów.



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Witaj,
jest to mit
Tak na początek wystarczy
Wysłana -
To jest mit mała ilosć powtórzen masa, duża ilość redukcja
Wysłana -
Zostań przy normalnych zakresach, w ćwiczeniach głownych nawet do 5-6 powtórzeń, żeby podtrzymać siłę.
Wysłana -
Nic mi waga nie spada.. na masie jadlem 4000kcal teraz 3600 i spalam 200-300 kcal biegajac. Ile jeszcze odjac zeby nie bylo za duzo? lepiej wiecej biegac czy mniej jesc?


Zmieniony przez - Daro774 w dniu 2018-03-28 20:28:19
Wysłana -
Ile minęło? 6 dni? Jeśli tak to daj sobie jeszcze czasu.
Wysłana -
Jaki okres czasu jesteś na diecie i jakie dokładnie pomiary robiłeś?
Wysłana -
Liczyłeś zapotzrebowanie kaloryczne czy po prostu schodzisz od najwyższego zapotzrebowania na masie ?
Wysłana -
dzisiaj 8 dzien, narazie wszystkie pomiary sa takie same(waga,talia,klata,udo,biceps). Zapotrzebowanie liczone wychodzi mi ze aktualnie jestem na 200kcal deficycie.


Zmieniony przez - Daro774 w dniu 2018-03-28 22:33:10
Wysłana -
Daj sobie jeszcse tydzień i jeśli nic nie zejdzie to odejmij 300-400kcal.
Wysłana -
Jest jakis sens wykonywania aerobow na redukcji jesli jestem ektomorfikiem i nie mam problemu z trzymaniem deficytu? Pomijajac wplyw aerobow na serce i zdrowie? Pomagą mi w redukcji, czy nie musze ich wykonywac?


Zmieniony przez - Daro774 w dniu 2018-04-12 05:08:15
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź