SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Redukcja z 165 kg

Wysłana -
Witajcie,

na wstępie w telegraficznym skrócie, w kilku punktach przedstawię moje położenie, tak by wszystkim łatwo i wygodnie było zapoznać się z moją historią.

1) Wiek: 33 lata. Wzrost: 185 cm. Waga obecna: 165 kg (1 sierpnia 2017: 193,3 kg; 22 październik 2017: 187,2 kg - i start obecnej diety).

2) W 2006 roku ważyłem 150 kg i w ciągu 10 miesięcy schudłem 55 kg (nie mając pojęcia o diecie, odżywiałem się intuicyjnie jedząc bardzo małe ilości pożywienia - szacunkowo nie więcej niż 1200 kcal; do tego treningi w siłowni, intensywne marsze, codzienne - czasem nawet dwukrotne - cardio w postaci roweru stacjonarnego).

3) W wyniku klasycznego efektu jojo (powrót do dawnych nawyków żywieniowych, nagłe zaprzestanie "sportowego" trybu życia) oraz kolejnych, krótkotrwałych zrywów i diet, doszedłem do wagi szczytowej równej 193,3 kg (jak w punkcie nr 1).

4) Aktualnie jestem w trakcie kolejnego i mam nadzieję, że ostatniego, a zarazem konsekwentnego podejścia do pozbycia się nadbagażu.
Moja dieta: 2000 kcal, w tym 50% W, 30% T, 20% B (ułożona przez dietetyka, modyfikowana przeze mnie w zakresie kcal oraz proporcji WBT).
Aktywność fizyczna: 3 x w tygodniu rower stacjonarny, aktualne sesje trwają 50 minut; ponadto codziennie robię około 7000 kroków (przy czym tryb mojej pracy jest zdecydowanie siedzący).

5) Waga spada równomiernie, około 5-6 kg w skali miesiąca.

A teraz moje pytania. Chciałbym się z Wami skonsultować w kwestii aktywności fizycznej, jej progresu i ewentualnych zmian.
W zanadrzu mam (na razie, jak już wyżej wskazałem, wykonuję jedynie trening cardio - rower stacjonarny): basen, siłownia (w domu z użyciem hantli, własnego ciała, generalnie trening obwodowy); szybkie marsze (jak tylko śnieg w pełni odpuści); interwały w postaci marszu jak i schodów (mieszkam w bloku, więc mam je gratis); siłownia - klub zewnętrzny.

Proszę, podpowiedzcie mi, w jaki sposób i na jakiej podstawie powinienem dokładać nowe aktywności, jak również zwiększać obecną?
Czy powinienem dążyć do cardio trwającego 60 minut 5 razy w tygodniu (obecnie 3 razy w tygodniu po 50 minut), a jeśli tak, to w jakich porcjach powinienem zwiększać ilość cardio i na jakiej podstawie? Przyjąć dodatkowe 5 minut na każdy tydzień? Czy może dokładać dopiero wówczas, gdy waga stanie jak zaklęta?

Co z pozostałymi aktywnościami? Czy wskazane jest, abym już teraz do cardio dołożył ćwiczenia z zakresu "domowej siłowni" (trening obwodowy)? A jeśli tak, to z jaką częstotliwością, jaki czas trwania pojedynczego treningu, lub ewentualnie ile obwodów podczas jednej sesji? I czy warto byłoby takową sesję kończyć uskutecznianym już przeze mnie treningiem cardio?

Proszę Was o podpowiedź. Pytam, ponieważ nie chcę już w tej chwili zapędzić siebie w kozi róg. Mam świadomość, że przede mną jeszcze długa droga do celu, więc intuicja podpowiada mi, że wykładanie w tej chwili wszystkich kart z zakresu aktywności fizycznej, może być kiepskim pomysłem.

Dziękuję za wszelkie porady, pomysły i sugestie.

Pozdrawiam
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Witaj,
Same cardio w Twoim wypadku nie jest dobry rozwiązaniem,zaczął bym robić FBW 3 razy w tygodniu+aeroby. Napewno odstawił myyśl o schodach przy Twojej wadze może spowodować problemy z kolanami.
Pozdrawiam
Wysłana -
Dokładnie jak wyzej . Na początek rowerek stacjonarny lub bieżnia bez biegania .
Wysłana -
Panowie, dziękuję za odpowiedź. Raz jeszcze proszę jednak o wyjaśnienie kwestii zwiększania czasu trwania sesji cardio.
Załóżmy, że wdrażam trening FBW trzy razy w tygodniu i tak jak dotychczas, kontynuuję cardio na rowerze stacjonarnym (50 minut) po każdym treningu. Powinno tak pozostać? Czy może powinienem zwiększyć czas trwania? A może zmniejszyć? Jeśli zwiększać, to o ile, co jaki czas, lub kiedy? Z góry dzięki za wyjaśnienie.


Zmieniony przez - reducktor w dniu 2018-01-31 21:38:00
Wysłana -
Do póki jest progres i waga spada/ poprawiaja się wymiary to nic nie zmieniasz . Jeżeli nie będzie postępowi to wtedy się modyfikuje diete / trening
Wysłana -
Dzięki raz jeszcze. Wszystko jasne.
Wysłana -
Witam ponownie.

Zgodnie z Waszymi sugestiami, zamierzam wprowadzić trening FBW (z pewnych względów, na razie mam do dyspozycji tylko hantle i swoje ciało, bez siłowni).

Obecna aktywność: cardio (rower stacjonarny) 3 razy w tygodniu po 50 minut, przy tętnie wynoszącym 120 bpm
Planowane rozszerzenie: 3 razy w tygodniu trening FBW z hantlami (szerokie spektrum obciążeń) + po każdym treningu cardio 50 minut (bez zmian)

W związku z tym, chciałbym Was zapytać, czy nie jest to dobry moment, aby spróbować podnieść nieco kalorie? Obecnie, jak już wyżej pisałem, spożywam 2000 kcal (50W, 30T, 20B). A jeśli tak, to jak tę kaloryczność zwiększyć? O ile? i jak rozłożyć zwiększanie? (np. po 100 kcal tygodniowo i obserwować wagę?) Co z rozkładem makroskładników? Pozostawić bez zmian, czy może podnieść białko, obniżając jednocześnie węglowodany?

Z góry dziękuję za podpowiedź.
Wysłana -
2000 kcal? przy tej kaloryce to jojo będziesz miał raczej na bank znowu , ja zaczynałem redukcje z 165 kg bodajże na poziomie 2800/900 kcal + 3xfbw , tez jeździłem na rowerku na początku - dla mnie strata czasu i bolały mnie kolana , lepiej dokupić ławkę ,sztangę trochę obciążenia i zacząć porządny trening siłowy .
Wysłana -
Tak, 2000 kcal. Nie ja ustaliłem to zapotrzebowanie, lecz dietetyk. Również uważam, że jest ono zbyt niskie i zamyka dalsze manewry ucinania kalorii, w kolejnych etapach redukcji. Stąd właśnie moje pytanie - czy zasadnym byłoby stopniowe podnoszenie kalorii, przy okazji wprowadzenia treningu FBW i dojście do bardziej racjonalnego pułapu, np. 2500 kcal. Dlatego pytam i próbuję ustalić, jak powinienem DOBRZE to zrobić.

Z drugiej strony, widząc np. ten wątek: http://www.sfd.pl/Redukcja_z_236kg-t1082446.html gdzie autor startował z 236 kg i mając później w okolicach 200 kg, spożywał około 2000 kcal - co zostało potwierdzone również przez fatfaq - stwierdzam, że moja podaż 2000 kcal może wcale nie jest taka "błędna".
Wysłana -
Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć w tej kwestii?
Wysłana -
Tak. Ilość kcal warto podnieść i wprowadzić treningi siłowe.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź