SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Redukcja stoi w miejscu

Wysłana -
Witam

2 tygodnie temu rozpocząłem redukcje z wymiarami: 93cm w pasie , udo 57 łydka 43 cm biceps 42 cm , waga 85.5 kg bf jakieś 25%

Mam 173 cm wzrostu , praca raczej lekka i treningi na siłowni 3 razy w tygodniu

Ustaliłem zapotrzebowanie na 2600 kcal -200 kalorii deficytu =2400

Białko 170 g węgle 190 i tłuszcze 90

Dziś po 2 tygodniach wszedłem na wagę i zero progresywny ten sam wynik 85.5 wymiary tez identyczne jak 2 tygodnie temu jedynie zauważyłem ze brzuch jest bardziej spłaszczony ale wymiary ma takie same.

Moje pytanie czy robię coś zle czy poprostu mam być cierpliwy i 2 tygodnie to za mało ?

Wrzucam przykładowy dzień z mojej diety , proszę o jakieś sugestie , do posiłków dodaje warzywa których nie wpisałem w plan pije wodę herbatę i kawę











Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 10:32:07

Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 10:34:05
Wysłana -
Każdy wie o tym, a przynajmniej powinien, że podstawą zdrowia i sylwetki są treningi siłowe i odpowiednia dieta. Jednak nie każdy stosuje się do tych podstaw. Nawet jeżeli, to większość popełnia znaczne błędy. Podobnie jest również w Twoim przypadku.

Przede wszystkim musisz wiedzieć, co jest wyznacznikiem efektów, aby prawidłowo je kontrolować i korygować kalorie w diecie, w zależności od zmian. Bez wątpienia nie jest to masa ciała, o której piszesz. Kg nie świadczą o tym, jak wyglądasz. Miarą efektów są:

- obwody ciała,
- poziom tkanki tłuszczowej (stosunek ilości mięśni do tłuszczu),
- wygląd sylwetki.

Aby więc określić efekty, warto np. co 1-2 tygodnie dokonywać rano na czczo pomiarów obwodów ciała i zapisywać je sobie. Do tego raz na miesiąc zdjęcie sylwetki. Istotne jest, aby było wykonywane w tej samej pozie, odległości, świetle, bieliźnie.

Rozpiskę swojej diety wrzuciłeś nieprecyzyjnie, więc ciężko ją dokładnie ocenić. Bez wątpienia warto wyeliminować:

- olej słonecznikowy (kokosowy, oliwa z oliwek),
- masło orzechowe (z nerkowców lub migdałów),
- mieszanka bakaliowa (same orzechy, bez suszonych owoców i bez słonecznika, orzechów ziemnych).

Poza tym 2200 kcal to ilość dobra na redukcję na kobiety, a nie dla Ciebie. Zaniżyłeś swoje zapotrzebowanie kaloryczne i odjąłeś zbyt wiele kcal. Polecam wyliczyć je jeszcze raz: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych-.



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Diete wstaw wg wskazowek :
http://m.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html
Dwa tygodnie to zbyt krótki okres czasu żeby zaobserwować ekstra zmiany w sylwetce
Wysłana -
Rozumiem wrzucę tak jak trzeba tylko narazie mam dostęp tylko do telefonu jak będę przy kompie to wrzucę jak trzeba , nie chodzi mi o jakieś super efekty w krótkim czasie , mam zamiar na redukcji być do czerwca lipca ale żeby nic nie uszło ani grama ?






Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 10:41:41



Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 10:44:34

Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 10:45:18
Wysłana -
Tylko ze ogólna waga ciała nie jest super wyznacznikiem , dla Ciebie wyznacznikiem ma być zmieniająca się sylwetka . Jednak żeby odbserwowac zmiany to najlepiej robić sobie zdjęcia co kilka tygodni , lub prosić kogoś o ocenę gdyz sam możesz mieć problem w takiej ocenie .
Wysłana -
Bardzo niski pułap kalorii. Wrzuć dietę z podziałem na posiłki, olej słonecznikowy jest kompletnie zbędny, 60g masła orzechowego (z archaidowych) to też sporo. Brakuje zdrowych lipidów: żółtka jaj (przez co masz brak choliny) awokado, oliwa, tłuste ryby, siemię lniane, nasiona chia etc.. proporcje kwasów tłuszczowych dość kiepskie. Jaki okres czasu już się odchudzasz?

Przed redukcją zawsze warto zrobić badania i po jej skończeniu.
Wysłana -
Od 2 tygodni jestem na takiej redukcji, przed zrobiłem komplet badan krwi moczu, tsh , lipidogram itp.

Ten olej słonecznikowy był tylko z przypadku bo akurat danie obiadowe było na nim podgrzane , normalnie go nie używam, kalorie tak wyszły mi z podanych wzorów na forum.... masła orzechowego też normalnie tyle nie jem ale brakowało mi tłuszczy i węgli w ten dzień . Akurat wkleiłem dzień ze śniadaniem z płatków i orzechów, co drugi dzień je zmieniam i raz jem płatki a raz jajecznice z 3 jaj +oliwa lub 3 jajka gotowane +oliwa




Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 11:51:59

Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 11:53:35

Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 11:55:18
Wysłana -
flex1976
Tylko ze ogólna waga ciała nie jest super wyznacznikiem , dla Ciebie wyznacznikiem ma być zmieniająca się sylwetka . Jednak żeby odbserwowac zmiany to najlepiej robić sobie zdjęcia co kilka tygodni , lub prosić kogoś o ocenę gdyz sam możesz mieć problem w takiej ocenie .


Tak zdaję sobie sprawę ,że waga nie jest najlepszym wyznacznikiem tylko sylwetka, ale po tych 2 tygodniach zacząłem się zastanawiać czy nie popełniłem jakiegoś błędu....


Wrzucam dzisiejszy dzień z rozpiską na poszczególne posiłki





Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-01-30 14:33:35
Wysłana -
Jakieś wskazówki?
Wysłana -
Przed snem wcinasz chleb z masłem orzechowym ? Co to za kombinacje ??
Wysłana -
flex1976
Przed snem wcinasz chleb z masłem orzechowym ? Co to za kombinacje ??


Dziękuje za odpowiedź bardzo rzadko akurat w ten mi się zdarzyło , generalnie najczęściej , kolacja , to np. twaróg połtłusty+oliwa z oliwek , lub śledzie , co polecałbyś na ostatni posiłek?

Pytanie, w jaki sposób wprowadzić siemię lniane do diety i czy ma to sens jeśli tak to w jakiej postaci?


Zmieniony przez - prezesxxll w dniu 2018-02-02 08:38:14
Wysłana -
Obojętnie co zjesz na kolacje, ważne aby posiłek był odpowiednio zbilansowany i bogaty odżywczo bowiem jedna kromka chleba z masłem orzechowym to kiepskie rozwiązanie. Siemię jak najbardziej należy wprowadzić, gdyż są bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, witaminy z grupy B, błonnik czy lignany. Łyżeczka dzienne np: do płatków czy szejka zda egzamin. Naucz się wprowadzać produkty do dziennika surowe - przed obróbką termiczną - NIE PO. Masz kiepski stosunek kwasów tłuszczowych bowiem jeśli jadasz w ten sposób sporadycznie to nic się nie dzieję. Warto jednak wprowadzić do swojego menu tłuste ryby które obfitują w DHA i EPA, suplementacja tymi kwasami może jedynie działać sobie w tle, w dodatku jest mało produktów ( i są drogie ) które warto stosować. Jak wygląda spożycie warzyw?
Strona 1 z 7
Dodaj odpowiedź