SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

Redukcja czy masa?

Wysłana -
Witam, mam pewien problem i nie mam nikogo kto by mógł mi poradzìć a na Internecie to różnie piszą więc ta strona wydaje mi się być właściwą.
Mogę się trochę rozpisać i mieć dużo pytań ale zależy mi na tym bardz. Napisze moje dane i cele trochę innym sposobem aby był o łatwiej.

MOJE DANE:
płeć:kobieta
lat:17
Wzrost:160cm
Waga:tu nwm bo się nie wazylam dawno ale myślę że 50 lub mniej.


POMIARY:
talia:64cm
Uda:47-48cm
Łyżka:30cm

TRENINGI:
średnio zaawansowana.
Ćwiczę 4-5razy w tygodniu.
Wykonuje ćwiczenia typu:interwały z yt,wzmacniające, wzmacniajace ze spalaniem.
Ćwiczę po 1-1,5godz.

PROBLEM:
mała oponka na brzuchu.
Tłuszcz na tylnej, wewn str ud, trochę przy kolanach też.
Słabo zarysowane mięśnie.


CEL:
Pozbycie się resztek tłuszczu.
"Zbicie"ciała".
Bardziej zarysowane mięśnie bez dużego ich przyrostu.
Większą sprawność i siłą.
Wysmuklenie.

WYKONYWANIE:
Ćwiczę w domu z ty jak pisałam.
Mam tylko 1,5 kg hantle.
Mam zamiar się zapisać na siłownię i pilates.

WYGLĄD:
jak pisałam mam jeszcze trochę tluszcz u na udach i brzuchu.
Mam lekkie już zarysy mięśni na brzuchu, rękach, ramionach.

DIETA:
Tu jest tak sobie, na pewno mam czegoś za malo/dużo czy coś ale nwm dokładnie.
Przykładowy jadlospis:

Śniadanie:
Owsianka z owocami na jogurcie/mleku, czasem z jakimiś rodzynkami, śliwkami itp. LUB placki z mąki pełnoziarnistej z twarogiem, jogurtem i czasem do tego owoc.

2Śniadanie: Tu bywa naprawdę różnie..
Owoce z jogurtem.
Kanapki z chleba żytniego na zakwasie z jakimś twarogiem.
Jak na śniadanie nie jest owsianka to jem owsianka.

OBIAD:
Makaron/ryz/kasza z kurczakiem (do tej pory jadłam tylko kurczaka ale planuje nie jesc miesa) z jakimiś warzywami.

PODWIECZOREK: kanapki jak z 2 śniadania jeśli w tedy jem coś innego.
Serek wiejski z chlebem.
Czasem owoce z jogurtem jeśli zjadłam ich mało.
Kanapki z ryba.

KOLACJA:
Jajecznica z chlebem.
Serek wiejski z chlebem.
Jajecznica z chlebem i do tego kawałek makreli wędzonej.



Mam nadzieje ze napisałam wystarczająco dużo.
Zależy mi na pozbycie się tego tluszcz u i nadaniu kształtu sylwetce.
Napisze że byłam już na redukcji..nie miałam w tedy nadwagi ale ponad 50kg wazylam i miałam tej tkanki trochę sporo, a teraz jest o niebo lepiej.
Mam też problem z lordzą, mam prawdopodobnie skrzywienie kręgosłupa przez co mam brzuch trochę wzięty i pośladki tak do przodu wysunięte.
Byłam na diecie gdziesprawie rok trochę mniej ale nie była ona idealną i skończyłam przed grudniem na taka przerwę bo nie szło nic i chciałam od nowa po tej przerwie ale chce dokładnie wiedzieć co i jak.

Bardzo proszę Państwa o rady:
Ile ę w tygodniu ćwiczyć i co konkretnie.
Mam redukować czy jakieś siłowe?
Mniej więcej jak na dieta wyglądać?

Uff..rozpisalam się trochę ale jak mówiłam ważne jest to dla mnie bardzo.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc :)



Takie pytanie z innej beczki..jestem teraz na normalnym lub trochę ujemnym bilansie ale ostatnio trochę powiększył mi się uda i tak jakby zbily, czyli ze tak nie lataja i nwm czym to jest spowodowane bo nie ćwiczę wcale z ciężaciężarami a nie chcę żeby rosły :(


(Zdjęcie do jakiej figury mniej więcej dąże.)




Wysłana -
Niestety większość kobiet nie zdaje sobie z tego sprawy i bardzo ciężko im to wpoić, że podstawą kształtowania sylwetki są trening siłowe, a nie wykonywane przez nie godzinami treningi aerobowe, zajęcia fitness, czy ćwiczenia w formie interwałów hopsając z hantelkami 1,5 kg. Zdecydowanie należy skupić się na złożonych i wielostawowych ćwiczeniach, po wykonaniu, których zaangażowane będzie nasze całe ciało. Wyróżnić tutaj warto:

- siady,
- ciągi,
- wykroki,
- wznosy bioder,
- wiosłowania,
- mięśnie głębokie brzucha: http://potreningu.pl/articles/5008/miesnie-glebokie--najczesciej-zaniedbywany-element-treningu

Zaangażujesz w ten sposób, to co dla kobiety najważniejsze, czyli mięśnie nóg, pośladków, pleców, brzucha. Wymienione przez Ciebie ćwiczenia interwałowe mogą być dodatkiem do treningów siłowych, ale nie podstawą. Więcej można poczytać na ten temat w tym oto artykule: http://potreningu.pl/articles/517/trening-silowy-a-estetyka-sylwetki-kobiecej. 

Aby określić cel, jaki powinnaś obrać, musimy przede wszystkim zobaczyć Twoje zdjęcie sylwetki. Nieszczególnie interesuje nas to, jak chciałabyś wyglądać, ale to jak wyglądasz.



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Duże uda są sexy :D Poczytaj ten dział jak układać diety, jedzenie+siłownia i będzie dobrze ,ćwiczyć tak 3 razy w tygodniu najlepie + ew.bieganie czy inny sport i będzie fajnie :) Nie obawiaj się ciężarów bo mięśnie nie rosną szybko i siłownia nie zrobi z Ciebie Arnolda :D
Wysłana -
Zanim zaczniemy dyskusje , wstaw zdjęcie swojej sylwetki
Wysłana -
Zamiast wrzucać cudze zdjęcia, pokaż swoją sylwetkę, żeby można było ocenić, czy faktycznie jest co redukować.


Aczkolwiek takie wymiary jak podałaś wskazują na to, że jesteś chuda, zatem problem może być natury bardziej psychologiczno-emocjonalnej.

Jedzenie jest słabe, mało tłuszczu, mało produktów o dużej gęstości odżywczej i jeszcze tego biednego kurczaka chcesz się pozbyć.

Jak ciało jest mało jędrne, to wskazuje na brak masy mięśniowej. A tej nie zyskasz hopsając aerobowo. I będzie błędne koło - więcej aero, mniej jedzenia, organizm głoduje, pozbywa się resztek mięśni, gromadzi tłuszcz. W konsekwencji - zaburzenia hormonalne. To że w social media są dziewczyny o bardzo niskim poziomie tkanki tłuszczowej w organizmie, to nie oznacza, że osiągnęły to naturalnie i nie kosztem zdrowia.
Wysłana -
Podpisuje się pod tym co Deja napisała.

Jesteś dopiero młoda i niepotrzebnie wizualizujesz sobie ''ideał'' w szeroko pojętym rozumieniu. Pani na zdjęciu ma niski poziom tkanki tłuszczowej jak i jest wąska w talii. Nie zapatruj się aż tak w sylwetkę, gdyż tego typu podejście będzie generowało niepotrzebny stres i frustrację. Zmiana trybu życia na zdrowszy i bardziej aktywny powinien być trwały - powinien również dawać lepsze samopoczucie, więcej witalności, satysfakcji z tego, że stajesz się co raz lepsza, a przede wszystkim radości z tego co się robi etc.. warto to sobie zapamiętać.

Wstaw zdjęcie sylwetki, pełną ankietę działu żebyśmy mieli informacje o Tobie w pigułce i swoją dietę w zalecanej formie.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-01-01 18:45:54
Wysłana -
Podstawą kształtowania sylwetki są treningi siłowe. Zdecydowanie należy je wprowadzić. Ciężko nazwać kogoś średniozaawansowanym jeżeli wykonujesz tylko cardio. Wklej zdjęcie sylwetki. Czujeś nie jest nam potrzebne.
Wysłana -
Zgadza się, bazowanie jedynie na cardio nie sprawi, że sylwetka się poprawi.
Wysłana -
A już myślałem że zdjęcie swoje dałaś i tak myślę co tu poprawiać

pamiętaj że 60 kg dobrej masy będzie lepiej wyglądało niż 50kg byle jakiej
Wysłana -
Jeśli to tak konieczne to spróbuję wrzucić jutro zdjęcie.. .nie ćwiczę tylko cardio, w sumie dawno to nie robiłam.
Puki nie wiem dokładnie co ćwiczyć to ćwiczę hiit i wzmacniające, takie jakby siłowe ale z ciężarem własnego ciała.
Wysłana -
Także wrzuć rozpiskę diety w takiej formie :http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html gdyż taki mamy regulamin i będzie czytelniej dla nas i dla Ciebie.
Pozdrawiam
Wysłana -
Trenujesz więc cardio (interwały to też cardio). Pewnie zmienić trochę sylwetkę, ale do pewnego stopnia. Treningi typowo siłowe to podstawa. Szczególne dla kobiet. Ciągi, siady, wznosy bioder, wykroki, itp. ale nie w formie interwały z ciężarem dziecięcym a z takim żebyś zrobila 10-12 powtórzeń dobrze technicznie i miała zapas może dwóch. Sugeruję zacząć od działu trening dla początkujących i ułożyć solidny trening wolnymi ciężarami. Wtedy zgłosić się tutaj.
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź