SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Redukcja 100kg

Wysłana -
Witam wszystkich :) Po nazwie tematu można stwierdzić, że nie jest ze mną dobrze (100kg). Zakładam temat ponieważ często mam różne pytania a nie znam na nie odpowiedzi a nie będę za każdym razem zakładać nowego tematu dlatego robię ogólny temat jako redukcja mam nadzieje, że nie stanowi to problemu.
Co do mojego TDEE nie jestem pewien jak zrobić z treningami ponieważ nie wiem czy mam wliczyć wszystkie treningi w tygodniu czy tylko z jednego dnia?

Wiek :redukcja
Płeć : mężczyzna
Wiek : 19
Waga : 99 kg
Wzrost : 185
Obwód klatki : 109
Obwód ramienia : 35
Obwód talii : 109
Obwód uda : 69
Obwód łydki : 42
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 35%
Aktywność w ciągu dnia : Praca w domu siedząca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3 razy w tyg treningi siłowe i 3 razy w tygodniu rower 70% hrmax po 30 min, jeden dzień wolny od wszystkiego.
Odżywianie : Staram się trzymać makroskładników
Cel : redukcja rozłożona w czasie
Ograniczenia żywieniowe : Brak.
Stan zdrowia : Niedoczynność tarczycy
Preferowane formy aktywności fizycznej : rower stacjonarny, ćwiczenia w domu mam ławkę, stojaki, hantle.
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : Brak, ale chętnie zacznę jeść białko w proszku.
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : Takie które nie pogorszą stanu tarczycy.
Stosowane wcześniej diety : Brak stosowanej wcześniej diety, śmieciowe żarcie.

Moje treningi siłowe wyglądają następująco(podstawowe ćwiczenia na początek):
5x12 wyciskanie na ławce sztangi
5x12 wiosłowanie sztangą
5x12 martwy ciąg
5x12 przysiady

Dziennie staram się jeść ok 190g białka, ok 300g węglowodanów i ok 60g tłuszczów. 2570kcal.














Zmieniony przez - Reccon w dniu 2017-10-31 11:53:27
Wysłana -
Redukcja tkanki tłuszczowej to proces, który każdy z nas chciałby, a nawet powinien przeprowadzić, aby jego sylwetka nabrała estetyki, uwidoczniły się mięśnie i pojawiła rzeźba. Aby efekty redukcji tkanki tłuszczowej były jak najlepsze, warto skupić się na pewnych podstawach. Będzie to kolejno:

1. Wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego
2. Podział kalorii na składniki odżywcze.
3. Ustalenie pasującej nam ilości posiłków.
4. Podział posiłków na zalecane źródła makroskładników.
5. Kontrolowanie efektów diety i treningów.

Aby wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne, warto zrobić to na podstawie złożonego wzoru: http://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Następnie odejmujemy od niego około 300 kcal.

Otrzymany wynik rozkładamy na makroskładniki: 2 g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta kcal pochodząca z węglowodanów. Mając makroskładniki, warto przemyśleć ile posiłków w diecie będzie nam pasowało. Nie ma to wpływu na efekty. Należy więc dobrać tyle, ile będzie nam wygodnie.

Po ustaleniu posiłków dobieramy do nich zalecane źródła pożywienia:

- białka:
- tłuszcze:
- węglowodany:

Ostatni etap to kontrola postępów, na podstawie obserwacji obwodów ciała, np. co 1-2 tygodnie rano na czczo. Na ich podstawie należy korygować kcal i aktywność treningową.



Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Zdecydowanie za mało kalorii, przeliczyć to jeszcze raz.
Wysłana -
Masz niedoczynność tarczycy, a z tego co wiem, to zwykła dieta tutaj nie wystarczy. Zastanowiłbym się nad udaniem się do dietetyka specjalisty, który poprowadzi Cię i skieruje na okresowe badania. Skąd ta niedoczynność?


Zmieniony przez - Bartosz1991 w dniu 2017-10-31 12:32:10
Wysłana -
Jesteś ood kontrola endokrynologa ? Zarzywasz leki ? Hormony masz wynormowane ?
Wysłana -
Tak, biorę euthyrox. A jak byłem w szpitalu to jakaś Pani dietetyk zapisała mi dietę 1500kcal, typu pieczywo i szynka z rana itp ;) Czytałem o niedoczynności tarczycy i dietach specjalnych alee jakoś do mnie nie przemawia dieta która opiera się ogromnych ilościach jodu. Poza tym skoro biorę leki to moja tarczyca śmiga i działa a dieta która opiera się na jodzie i białku chyba powinna być obecna kiedy nie leczę się hormonalnie hym?
Wysłana -
1500kcal? Pani dietetyk wysłała cię na głodówkę.
Wysłana -
Właśnie o tym mówię ;D
Wysłana -
Sama mam niedoczynność (jaka dawka euthyroxu? Jesteś pod stałą kontrolą, jakie badania miałeś do tej pory wykonane? Wrzuc do wglądu) ponadto tutaj mocno trzeba się skupić na konwersji (bo to zazwyczaj ona kuleje) http://www.sfd.pl/art/Zdrowie/Czy_można_w_naturalny_sposób_poprawić_konwersję_hormonów_tarczycy_-a605.html
bardzo ważna jest witamina D, kwasy omega-3, selen, cynk. Bogato odżywcza dieta, sen, regeneracja
Wysłana -
Dawka 37,5mg. Jestem pod stałą kontrolą lekarza o ile stałą kontrolą można nazwać wizyty co pół roku. Ostatnie badanie miałem robione 11 października (tego roku). A do endokrynologa jestem zapisany na 30 listopada (tego roku).

Wysłana -
Samo TSH, to mało nieco, a Twoje jest już wysoko (mimo ze w normie), 2,5 (zakłada się za optymalny "wynik" w takim wieku).
Wysłana -
Wysoko rozumiem, że źle? A jak wygląda chudnięcie z niedoczynnością słyszałem, że jest o wiele ciężej... Zapomniałem dodać, że mam jeszcze chorobę Hashimoto. Podobno za mało kalorii od 2877 kcal odjąłem 300 kcal bo redukcja tak? Więcej i tak nie jestem w stanie jeść czasem nawet nie zjadam ostatniego posiłku ponieważ nie mam miejsca na to.
Strona 1 z 46
Dodaj odpowiedź