SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

Redukcja, a tkanka tłuszczowa i masa mięśniowa

Wysłana -
Cześć,

Zastanawiam sie czy spadek wagi jest zawsze równy spadkowi tkanki tłuszczowej? Jestem od niedawna na redukcji, ale mówiąc szczerze po treningu siłowym nie zabrałem sie jeszcze za interwały. Waga spada. Zastanawiam sie tylko, czy spada „sama waga”, czy tkanka tłuszczowa tez, nawet jeśli nie robie cardio?

Chciałbym spytać o jeszcze jedna rzecz. Jeśli ilośc B/W/T w diecie jest odpowiedni do mojej wagi ciala, ale podczas redukcji waga spada np 0,3-0,4 dziennie to czy mam sie spodziewać rownież utraty masy mięśniowej czy to nie ma zbyt wielkiego znaczenia?

Pozdrowienia
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Przemyślana, zbilansowana dieta pomoże uchronić mięśnie przed "spalaniem". Niestety nie jest możliwe całkowite wykluczenie tego zjawiska - razem z tłuszczem poleci masa mięśniowa.
Co do cardio, póki waga leci w dół nie ma sensu przesadzać z aktywnością fizyczną, na to przyjdzie pora - gdy waga przestanie spadać.
Nie widzę sensu w porównywaniu wagi z dnia na dzień. W jeden dzień możesz mieć pół kg więcej w drugi mniej. Może to spowodować spadek motywacji. Najważniejszym wyznacznikiem są pomiary - co 2 tyg powinno być spoko, waga na drugim miejscu.
Wysłana -
Ja sie wazę codziennie, bo gdzieś czytałem ze ma spadać 0,1 dziennie ale faktycznie widzę raz 0,5kg a raz np 0,3 w gore i to faktycznie demotywuje.

Ale raz na tydzień np 1 kg to za duzo? Jak sie radzicie ważyć?
Wysłana -
Może i to co czytałeś ma sens ale to są minimalne wartości których nie jesteśmy w stanie wykryć. Wystarczy, że wypijesz pół szklanki wody i już ważysz 0.1 kg więcej. Z tego powodu raz na tydzień możesz wskakiwać z rana na wagę.Da to jakiś miarodajny wynik. Mówi się, że najlepiej chudnąć 0.5 - 1kg na tydzień.
Wysłana -
Dzięki.

Ostatnie pytanie- będąc na redukcji i regularnie ćwicząc, robiąc w miarę dobre i intensywne treningi - nie ma nawet przy złej diecie możliwości dużego spadku mięśni? To nie jest tak, ze one sie spała do puntu wyjścia?
Wysłana -
1 lutro prawde Ci powie czy spada tłuszcz, siłowu=y wystarczy do redukcji tkanki tluszczowej, na poczatek taki spadek wagi jest ok.
Wysłana -
Jest i to duża możliwość. Trening bez diety nie da Ci zbyt wiele. Nie kombinuj tylko trzymaj miche i będzie dobrze.
Wysłana -
poczatkujacy12345
Dzięki.

Ostatnie pytanie- będąc na redukcji i regularnie ćwicząc, robiąc w miarę dobre i intensywne treningi - nie ma nawet przy złej diecie możliwości dużego spadku mięśni? To nie jest tak, ze one sie spała do puntu wyjścia?


Zasada jest prosta dieta prawidłowa = znikomy spadek masy miesniowej
Wysłana -
Dzięki za pomoc.

A powiedzie na koniec czy analiza składu ciała po śniadaniu ma sens? Nie mam możliwości zrobienia tego na czczo, wszystkie miejsca sa dosc daleko. Czy poziom tkanki tłuszczowej bedzie bardzo odbiegał od normy czy chodzi raczej o punkt odniesienia?
Wysłana -
Jeżeli chodzi Ci o analizę składu ciała na wadze typu tanita to całkowicie nie ma sensu
Wysłana -
Nawet u dietetyka? To jak najlepiej mierzyć tkankę tłuszczowa, żeby mieć w miarę wiarygodny pomiar?
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź