SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Raport o ZMA (cynk+magnez)

Wysłana -
CZY WSPÓŁDZIAŁANIE CYNKU I MAGZNEZU NASILA
METABOLIZM I ANABOLIZM W ORGANIŹMIE ?

Czy obecnie w pożywieniu pierwiastki śladowe działają anabolicznie ? Połączenie cynku i magnezu dwóch pierwiastków, których skądinąd brakuje sportowcom, może zwiększyć poziom hormonów anabolicznych. Magnez wchodzi w skład ponad 300 enzymów - białek przyśpieszających reakcje chemiczne - a cynk potrzebny jest do prawidłowego trawienia czynności enzymatycznych i do produkcji niektórych hormonów. Te dwa minerały niezbędne są dla zapewnienia optymalnego metabolizmu, więc gdy ich brak, metabolizm może ulec zwolnieniu.
Jeśli chodzi o cynk, szacuje się, że około 30% dorosłych ma niedobór tego pierwiastka. Dlaczego to taki problem ? Otóż poziom testosteronu jest częściowo regulowany przez cynk, dlatego w przypadku niedoboru cynku może dojść do obniżenia poziomu testosteronu we krwi. A to nie jest dobre dla mięśni !
Można by sądzić, że jeśli się je dużo mięsa, które jest bogate w cynk, wówczas będzie się mieć dużo cynku. Ale gdy się intensywnie trenuje, wówczas łatwo o niedobór tego pierwiastka. Jak ostatnio czytałem gdzieś jakiś artykuł i stwierdzono w nim, że koszykarze oraz biegacze tracą dużo cynku z powodu ćwiczeń i mają zwiększone zapotrzebowanie na ten pierwias - tek.
Nie jest znany sposób, w jaki cynk reguluje poziom testosteronu we krwi, choć proponuje się tu szereg teorii. Cynk może zwiększać konwersję androstendionu do testosteronu, może mieć również wpływ na zmniejszenie szybkości inaktywacji testosteronu w wątrobie albo zmniejszać szybkość wątrobowej konwersji testosteronu do dihydrotestosteronu.
Jeśli chodzi o magnez, to jego wszechobecność powoduje, że jest on ważnym pierwiastkiem. Jednakże pozyskanie go z diety może być jeszcze bardziej problematyczne, gdyż do najbogatszych źródeł magnezu nalezą nieprzetworzone ziarna i orzechy. Ale nie ma co się poddawać, magnez może działać ergogennie. Np. podawanie asparaginianiu magnezu przez 14 dni (365 mg dziennie) zmniejsza ilość kortyzolu, „hormonu stresowego" we krwi o 25% u osób jeżdżących na rowerze. Ponadto studenci medycyny, którzy brali magnez po 12 - godzinnym poście mieli niższy poziom kortyzolu niż grupa kontrolna. Zatem teoretycznie magnez działa antykatabolicznie, skoro wiadomo, że wysoki poziom kortyzolu powoduje rozpad białek mięśniowych.
Opisze wam teraz co się stanie jak połączymy te dwa tak ważne pierwiastki.
Na ostatnim posiedzeniu Amerykańskiego Towarzystwa Medycyny Sportowej, prezentowano wstępne obserwacje na temat kombinacji cynku i magnezu. Badania wyglądały następująco : 27 piłkarzom podawano albo cynk z magnezem (30 mg asparaginianiu cynku, 450 mg asparaginianiu magnezu i 10,5 mg witaminy B6) albo placebo (12 osób dostało cynk z magnezem, 15 osób dostało placebo). Po 8 tygodniach poziom siły mierzony na izokinetycznym przyrządzie do pomiaru siły wzrósł o 12-18% w grupie cynku z magnezem i o 5-9% w grupie placebo.
Ponadto poziomy całkowitego i wolnego testosteronu zwiększyły się kolejno o 32% i o 34% w grupie przyjmującej suplementy, podczas gdy w grupie placebo zaobserwowano spadek o 11% i o 10%. W grupie cynku i magnezu zaobserwowano również lekki wzrost (o 4%)poziomu insulinopodobnego czynnika wzrostu -1, podczas gdy w grupie placebo wystąpił spadek 22%.
Z tego artykułu, jak i doświadczenia wynikają daleko idące implikacje ; wzrost poziomu testosteronu i IGF-1 w osoczu nie jest zjawiskiem trywial -nym. Obydwie te substancje działają SILNIE ANABOLICZNIE i są niezbędne dla przyrostu masy mięśniowej.
Jest więc oczywiste, że intensywny trening zwiększa zapotrzebowanie na oba te minerały. Połykanie ich w pigułce na pewno nie zaszkodzi, może przynieść tylko naprawdę wielkie efekty. Jednak nie przesadzajmy i nie połykajmy ich dziesiątkami. Wszystko ma swoją normę. Ja przeczytałem wypowiedź Lorrie Brilla, fizjologa sportu z Western Washington University radzi nie przekraczać dawki 30mg cynku dziennie ani 6-8 mg/kg wagi ciała magnezu dziennie.
Na rynku w Polsce pojawiają się coraz to lepsze preparaty o nazwie ZNA, które zawierają optymalne dawki cynku i magnezu potrzebne dla nas - dla KULTURYSTÓW.

Pewne informacje zaczerpnąłem z artykułu Jose Antonio.



Jeżeli mój artykuł Ci się spodobał, pomoże ci - wynagrodź mnie sogiem. Kliknij w prawy dolny róg mojej wypowiedzi. Dzieki
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Zapomniałem dodać : napiszcie czy i wy to stosowaliście ? Jakie mieliście efekty ?

Jeżeli mój artykuł Ci się spodobał, pomoże ci - wynagrodź mnie sogiem. Kliknij w prawy dolny róg mojej wypowiedzi. Dzieki
Wysłana -
Wczoraj nabyłem więc na efekty przyjdzie zaczekać. Artykuł wart SOG'a

Bambo2
Wysłana -


Zobaczcie sobie to foto : najnowszsy produkt Treca. Twierdzą, że stosując ZMA można zwiększyć produkcję własnego testosteronu o 43,7 %. Jeśli to prawda - dla mnie to genialne. Może, okaże się, że to przełom w kulturystyce i zaoszczędzi trochę zdrowia tym, co ładują koks. Załączam fotke. Potem wkleje inne fotki.

Jeżeli mój artykuł Ci się spodobał, pomoże ci - wynagrodź mnie sogiem. Kliknij w prawy dolny róg mojej wypowiedzi. Dzieki
Wysłana -
ZMA działa ale nie spodziewaj się jakiś niesamowitych efektów.
To nie jest nowość, od kilku lat ZMA jest dostępne w Usa.
Było wiele postów na ten temat w tym dziale jak i w dziale Olimpu.

pac-man ... nie pag-man
Wysłana -
CERBERMAN zeby to bylo takie suuper ekstra to nikt by nie bral koksu hehe:) sam biore zma ale dopiero co zaczalem a wiec co do efektow sie zobaczy ale ja lacze z paroma rzeczmi to:)

<<<Champions
are Made
Not Born>>>
Wysłana -
Jak brac cynk z magnezem? Na noc? Ja biore godzine przed snem. Ale brac to na pusty zoladek przed snem czy od razu po jedzeniu? Dzieki z gory za odpowiedzi. Dam soga.
Wysłana -
Włochacz bierz godzine przed treningiem dodaj jeszcze vit.B6 10mg.
Wysłana -
Włochacz - codziennie przed snem i przed treningiem przez 8 tygodni. Do tego daj witaminke jak wspomniał kolega wyzej. Nie zapomnij takze o najwazniejszej sprawie - dodaj takze witamine c (1000mg dziennie) - najlepiej kup w aptece witamine c po 200mg w jednej tabletce i bierz je 5X1 na dzień co da 1000mg. Warto też dodac Tribulus Terrestriss (1000mg) - nalezy brac 1 tabsa przed treningiem.

Jeżeli mój artykuł Ci się spodobał, pomoże ci - wynagrodź mnie sogiem. Kliknij w prawy dolny róg mojej wypowiedzi. Dzieki
Wysłana -
a nie lepiej kupic PRO Zma SNI tam jest wszytsko
Wysłana -
Axell zobacz profil koles ma 17 lat a wiec jeszcze niech sie nie bierze za takie stacki poznije mu sie przydadza a te polaczenie jak mowi moze byc i tak niech bierze:)

<<<Champions
are Made
Not Born>>>
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź